wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

AKTYWNOŚĆ MARKETINGOWA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW


ŚLUSARCZYK ST.

wydawnictwo: POLTEXT, 2011, wydanie I

cena netto: 30.30 Twoja cena  28,79 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja poświęcona nowym kierunkom strategii i zarządzania marketingowego, obejmującego wszystkie poziomy i działy w firmie, nastawionego na rynek i klienta. Autor udowadnia, że dogodniejszy grunt dla realizacji nowych koncepcji marketingowych istnieje w małych i średnich firmach o wyższym poziomie kultury rynkowej niż w przedsiębiorstwach dużych i wielkich. Przedstawia metody i narzędzia wdrażania innowacyjnego podejścia marketingowego, z uwzględnieniem wymiaru strategicznego i operacyjnego oraz wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań skuteczności podejmowanych działań. Na zakończenie omówione są wyniki badań aktywności marketingowej w sektorze MŚP. Książka zawiera również wiele przykładów z praktyki firm, które osiągnęły sukces rynkowy dzięki stosowaniu nowoczesnego marketingu.


Stanisław Ślusarczyk – prof. nadzw. dr hab., pracownik naukowy Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Wykładowca marketingu, strategii marketingowych na rynku międzynarodowym i badań marketingowych. Autor i współautor kilku książek i wielu opracowań z dziedziny marketingu, ekonomii oraz kilkunastu ekspertyz gospodarczych (biznesplany i wyceny przedsiębiorstw). Kieruje Firmą Consultingową „Niscon-too” specjalizującą się w doradztwie marketingowym i wycenie przedsiębiorstw. Ekspert akredytowany przez PARP.



OPINIE
Waga przedstawionej w książce problematyki wynika z roli, jaką w gospodarce polskiej pełnią małe i średnie przedsiębiorstwa, które niejednokrotnie nie w pełni dostrzegają znaczenie działalności marketingowej i jej wpływ na wyniki ekonomiczne. Potencjał gospodarczy MŚP ograniczany jest przez wąską perspektywę biznesową wielu menedżerów i właścicieli firm. Z tego też względu dobrze się stało, że Autor podjął tematykę aktywności marketingowej w tym sektorze.
- Prof. zw. dr hab. Krzysztof Opolski


Spis treści:

 

Wstęp
Rozdział I
Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw immanentną cechą gospodarki rynkowej
1. Pojęcie i rola sektora MŚP w gospodarce
2. Atrybuty małych i średnich przedsiębiorstw
3. Formy wsparcia MŚP w ramach wspólnej polityki europejskiej
4. Bariery rozwojowe małych i średnich przedsiębiorstw
5. Uwarunkowania aktywności marketingowej MŚP

Rozdział II
Znaczenie nowego podejścia do marketingowego zarządzania firmą
1. Marketing i zarządzanie marketingowe
2. Wymiar strategiczny i operacyjny zarządzania marketingowego
3. Znaczenie przewagi konkurencyjnej ujętej w kategoriach potencjału rynkowego
3.1. Istota przewagi konkurencyjnej
3.2. Współzależności między kształtowaniem kultury organizacyjnej, tożsamości i wizerunku firm
4. Wykorzystanie mediów w komunikowaniu się firmy z rynkiem
5. Konwergencja marketingu opartego na bazie danych i interaktywnych sieci informacyjnych
6. Segmentacja jako podstawa optymalizacji korzyści odpowiednim klientom

Rozdział III
Strategia marketingowa i jej znaczenie w firmie
1. Istota i funkcje strategii marketingowej
1.1. Strategia produktu
1.2. Strategia ceny
1.3. Strategia dystrybucji
1.4. Strategia promocji
2. Formułowanie strategii marketingowej w firmie
2.1. Modelowe ujęcie formułowania strategii marketingowej
2.2. Znaczenie niematerialnych aktywów firmy w formułowaniu jej strategii
3. Kierunek i charakter strategii a kształtowanie się aktywności marketingowej firmy
3.1. Wpływ obranego kierunku strategii na wykorzystanie strategii instrumentalnych
3.2. Kierunki aktywności marketingowej firmy w strategiach ofensywnych i defensywnych
4. Rodzaje ryzyka w poszczególnych strategiach ogólnych
4.1. Strategia wiodących kosztów i rodzaje ryzyka
4.2. Strategia wyróżniania i rodzaje ryzyka
4.3. Strategia koncentracji i rodzaje ryzyka
5. Mity i błędy w formułowaniu strategii marketingowej
5.1. Mit naśladownictwa
5.2. Mit nowości
5.3. Mit "cyklu życia"
5.4. Mit ciągłego doskonalenia
5.5. Mit jakości
5.6. Mit wielkości zakupu
5.7. Mit nowego klienta
5.8. Mit podobieństwa
5.9. Błędy przy opracowywaniu strategii marketingowej

Rozdział IV
Potencjał marketingowy badanych firm
1. Uwagi metodologiczne - procedura budowania mierników aktywności marketingowej
2. Charakterystyka badanych firm
2.1. Rozkład firm według kategorii wielkości
2.2. Kategoria wielkości firmy a jej forma organizacyjno-prawna
2.3. Wiek firmy, wielkość obrotów i lokalizacja a kategorie przedsiębiorstw
2.4. Wykorzystanie SIM w badanych przedsiębiorstwach
2.5. Prognozowanie sprzedaży i sposoby jej zorganizowania
2.6. Wykorzystanie Internetu
2.7. Stopa zysku i główne kierunki inwestowania
2.8. Cykl życia produktu i znajomość technologii
2.9. Siła konkurencji i koncentracja odbiorców
2.10. Determinanty pozycji konkurencyjnej badanych firm
2.10.1. Kształtowanie się kosztu jednostkowego
2.10.2. Możliwości wyróżniania się firm i ich produktów
2.10.3. Względny udział w rynku
2.10.4. Atuty strategiczne badanych firm
2.10.5. Wizerunek badanych firm i ich pozycja konkurencyjna

Rozdział V
Charakterystyka aktywności marketingowej badanych firm
1. Oszacowanie aktywności marketingowej badanych firm na podstawie przyjętego miernika
2. Analiza aktywności marketingowej w poszczególnych grupach przedsiębiorstw
2.1. Grupa mikroprzedsiębiorstw
2.2. Grupa małych przedsiębiorstw
2.3. Grupa średnich przedsiębiorstw
2.4. Grupa dużych przedsiębiorstw
3. Rozkład aktywności marketingowej w badanych firmach z uwzględnieniem wybranych parametrów
3.1. Aktywność marketingowa a stopa zysku
3.2. Aktywność marketingowa a cykl życia produktu
3.3. Aktywność marketingowa a siła konkurencji
3.4. Aktywność marketingowa a koncentracja odbiorców
3.5. Aktywność marketingowa a względny udział w rynku
3.6. Aktywność marketingowa a organizacja sprzedaży
3.7. Aktywność marketingowa a wizerunek firmy
4. Wnioski końcowe

Zakończenie

Aneks

Bibliografia


208 stron, format B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022