wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

W NIEWOLI REKLAMY? PERCEPCJA UKRYTYCH PRZESŁAŃ REKLAMY PRASOWEJ


KOWAL-ORCZYKOWSKA A.

wydawnictwo: IMPULS, 2007, wydanie I

cena netto: 34.85 Twoja cena  33,11 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka podejmuje zagadnienia ukrytego przekazu w reklamie.

 

Dostarcza obszernej wiedzy z zakresu historii i mechanizmów działania reklamy oraz ogólnej teorii komunikowania masowego (mediów), demaskując przy tym praktyki dyskursywne uprawiane w jej ukrytym przekazie.

 

Publikacja „naświetla” konsekwencje społeczne wynikające z transmitowania w reklamie znaczeń, sensów – takie jak umacnianie stereotypów, reprodukcja podziałów społecznych, formowanie „pro rynkowych” tożsamości o niskiej samoświadomości, tworzenie „opresyjnych” trendów.

 

W książce rozważany jest związek reklamy z władzą symboliczną. Czytelnik może zapoznać się z badaniami nad percepcją ukrytego przekazu przez młodzież.


Spis treści

 

Wstęp

 

Rozdział I

Reklama jako medium komunikacji masowej

    1.1. Rys historyczny reklamy

    1.2. Reklama jako forma komunikowania masowego

    1.3. Pytania badawcze Harolda Lasswella - czyli analiza procesu komunikowania

 

Rozdział II

Obszary i mechanizmy percepcji reklamy w wymiarze psychologicznym

    2.1. Psychologiczne mechanizmy oddziaływania obrazem

    2.2. Psychologiczne mechanizmy oddziaływania słowem pisanym i mówionym

    2.3. Percepcja obrazu i słowa

    2.3.1. Autorytet w reklamie kluczem do uległości konsumentów

    2.3.2. Zwyczajność, czyli reguła dowodu społecznego

    2.3.3. Imperatyw bycia cool

 

Rozdział III

Teoria krytyczna i interakcjonizm symboliczny podstawą teoretyczną pracy

    3.1. Reklama w świetle teorii krytycznej

    3.2. Reklama w świetle interakcjonizmu symbolicznego

    3.2.1. Problem estetycznego ujęcia rzeczywistości reklamy. Miejsca niedookreślone w reklamie

    3.3. Sprawowanie władzy przez reklamę

    3.3.1. Narzucanie wizji - reklama jako wyraz interesów określonych grup

    3.4. Pedagogika emancypacyjna.

           Elementy emancypacyjnej teorii edukacji

 

Rozdział IV

Ukryte przesłania reklamy

     4.1. Przesłanie, tekst, "ukrytość" - podstawowe kategorie pojęciowe

     4.2. Analiza wybranych reklam - kluczowe przesłania

     4.2.1. Świat jest dla ludzi pięknych, młodych i zdrowych

     4.2.2. Liczy się jednostka

     4.2.3. Reklama jako drogowskaz dla codziennych praktyk kulturowych

 

Rozdział V

Badani uczniowie o reklamie

     5.1. Dekodowanie przekazu reklamy przez młodzież

     5.1.1. Kosmetyki Kamill- jak być młodym, szczupłym, zdrowym i naturalnym

     5.1.2. Bodymax - idea doskonałej efektywności

     5.1.3. Komórka Siemensa - apoteoza indywidualności, idea wiecznej zabawy

     5.1.4. Dior - idea wiecznej młodości, ze starością należy podjąć walkę

     5.1.5. Škoda -luksus, prestiż i seks

     5.2. Reklama a życie codzienne młodzieży

     5.2.1. Potrzeby i pragnienia kreowane w reklamie

     5.2.2. Praktyki społeczne inspirowane reklamą

     5.2.2.1. Praktyczny przewodnik po życiu (101 porad)

     5.2.2.2. Strategia pomniejszania własnej wartości

     5.2.2.3. Adaptacja za pomocą gadżetów

     5.2.2.4. Mówienie językiem reklamy i o reklamie

     5.2.3. Konsekwencje odrzucenia ideologii reklamy

 

Zakończenie

 

Bibliografia

 

Aneksy


244 strony, B5,oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022