Publikacja aktualnie niedostępna
Specjaliści w dziedzinie marketingu należą do najliczniej reprezentowanych w
praktyce zawodów biznesowych. Kształcenie w tej dziedzinie na wysokim poziomie wymaga
wytworzenia w społeczeństwie takiego wizerunku marketingu, który odpowiadałby jego
rzeczywistej roli w nowoczesnej gospodarce. Punktem wyjścia jest tu rozpoznanie
aktualnego, rzeczywistego obrazu marketingu w gospodarce i społeczeństwie. Środowisko
akademickie podjęło się szeroko zakrojonego badania problematyki tożsamości i
wizerunku marketingu. Prezentowana publikacja zawiera różnorodne rozważania
poświęcone postrzeganiu i ewolucji koncepcji marketingowej, ekspansji i rozwojowi
marketingu, dydaktyce marketingu oraz studiom analitycznym wybranych obiektów
marketingowych. Książka powinna zainteresować szeroki krąg odbiorców rozważających
zagadnienia marketingowe zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej.
Spis treści:
Wstęp
CZĘŚĆ I. POSTRZEGANIE I EWOLUCJA KONCEPCJI MARKETINGOWEJ
Klemens Białecki - Czy rozproszenie marketingu ma wpływ na jego tożsamość
Ewa Flejterska - Struktura i otoczenie współczesnego marketingu w perspektywie
interdyscyplinarnej
Roman Głowacki, Grzegorz Karasiewicz - Marketing w okresie transformacji systemowej w
Polsce
Hanna Hall - Postrzeganie praktyk marketingowych przez konsumentów, menedżerów i
środowisko akademickie
Joanna Hołub-Iwan - Marketing jako przedmiot, dziedzina wiedzy i miejsce pracy/zawód
(różnice w postrzeganiu marketingu na przykładzie badań studentów kierunków ekonomii
i zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego)
Stanisław Kaczmarczyk - Zarządzanie marketingowe na tle innych koncepcji zarządzania
przedsiębiorstwem
Paweł Kowalski - Marketing a orientacja rynkowa przedsiębiorstwa - ewolucja podejścia
Magdalena Krzyżanowska - Badania jakościowe w procesie poznania naukowego marketingu
Mariusz Łapczyński - Wizerunek marketingu wśród polskich internautów w świetle
badań ankietowych
Henryk Mruk - Tożsamość marketingu - analiza krytyczna
Bogna Pilarczyk, Tomasz Wanat - Podstawowe dylematy tożsamości marketingu akademickiego
Ireneusz Rutkowski - O praktycznym znaczeniu badań naukowych w dziedzinie marketingu
Adam Sagan - Marketing w nazwach katedr i zakładów naukowych szkół wyższych w Polsce
Marian Strużycki - Tożsamość regionalna w budowaniu nowych wartości gospodarczych
Aniela Styś - Wizerunek marketingu w kontekście odpowiedzialności menedżerskiej
Łukasz Sułkowski - Epistemologiczne rozterki marketingu
Teresa Taranko - Ocena aktywności marketingowej przedsiębiorstw za pomocą indeksu
rozumienia i stosowania marketingu
Kristina Viestova, Jana Stofilova, Katarina Golec Karasova - Social responsibility of
trade company as a marketing tool of its image
Leszek Żabiński - Koncepcje naukowe a praktyczne marketingu. Konsekwencje ich relacji
dla tożsamości i wizerunku dyscypliny
CZĘŚĆ II. EKSPANSJA I ROZWÓJ MARKETINGU
Radosław Baran - Zmiany w sposobie postrzegania i stosowania marketingu
Lidia Białoń, Danuta Janczewska - Marketing innowacji
Viera Cihovska, Julia Lipianska, Milan Oresky - Corporate image - tool of marketing
orientated company
Anna Czubała - Marketingowe instrumenty budowania wizerunku firmy społecznie
odpowiedzialnej
Magdalena Daszkiewicz - Społeczne oblicze marketingu
Ewa Frąckiewicz - Kształtowanie nowego oblicza marketingu przez technologie
informacyjno-komunikacyjne .
Honorata Howaniec - Miejsce marki w strategii rynkowej przedsiębiorstwa
Barbara Iwankiewicz-Rak - Cechy działań marketingowych w organizacjach non profit -
kierunki zmian strategii
Jarosław A. Kowalski - Elementy wsparcia marki i ich rosnące znaczenie w komunikacji
marketingowej
Józefa Kramer - Ewolucja celów i metod badań marketingowych
Andrzej Limański, Ireneusz Drabik - Wpływ rozwoju technologii informacyjnych i
komunikacyjnych na marketing międzynarodowy
Krystyna Mazurek-Łopacińska - Marketing wobec wyzwań postmodernizmu
Eugeniusz Michalski - Holistyczne aspekty zarządzania marketingowego
Artur Olczak - Merchandising jako system bezpośredniej komunikacji marketingowej i
budowania wizerunku marki sieci handlowej
Anna Olejniczuk-Merta - Zarządzanie marketingowe a współczesne wyzwania
przedsiębiorstw
Mirosława Pluta-Olearnik - Wartość wizerunku firmy w kontekście jej społecznej
odpowiedzialności
Marek Rawski - Tożsamość a strategie w marketingu terytorialnym
Iryna Reshetnikova - Establishing and development of marketing in Ukraine
Iga Rudawska - Konsument przyjazny ekologii - wybrane implikacje dla marketingu
Agnieszka Smalec - Orientacja marketingowa samorządów a kreowanie marki regionu
Jan Szumilak - Marketing relacyjny w świetle założeń teorii kosztów transakcyjnych
Justyna Światowiec-Szczepańska - Marketing w sieciowych modelach biznesu
Lucyna Witek - Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu a marketing
CZĘŚĆ III. DYDAKTYKA MARKETINGU
Ewa Frąckiewicz, Edyta Rudawska - Kompetencje marketingowe studentów kierunku
zarządzanie w świetle założeń systemu bolońskiego
Marcin Gębarowski - Edukacja w zakresie marketingu wystawienniczego wobec wyzwań
wynikających z formuły współczesnych targów
Zofia Kędzior, Agata Stolecka - Zmiany w nauczaniu marketingu w opinii ekspertów (lata
2002 i 2008)
Beata Kolny, Michał Kucia - Marketing w dydaktyce szkół wyższych - opinie studentów
Barbara Kucharska, Mirosława Malinowska - Standardy jakości kształcenia na studiach
podyplomowych z zakresu marketingu - dylematy
Radosław Mącik, Marcin Lipowski - Postrzeganie treści i sposobów kształcenia w
zakresie badań marketingowych
Magdalena Sobocińska - Dydaktyka marketingu w warunkach wirtualizacji życia społecznego
Ludmila Shulgina - Metoda case study w kształceniu marketerów
CZĘŚĆ IV. STUDIA ANALITYCZNE WYBRANYCH OBIEKTÓW MARKETINGOWYCH
Andrzej Bajdak - Znajomość, stosowanie i rozumienie pojęcia marketing relacji
w małych przedsiębiorstwach i jednostkach samorządu terytorialnego w Polsce i Czechach
Małgorzata Bartosik-Purgat - Ważność potrzeb młodych konsumentów europejskich
Agnieszka Izabela Baruk - Główne obszary internetowej aktywności marketingowej polskich
nabywców finalnych - wyniki badań empirycznych
Jan Beliczyński - Działania marketingowe organizacji radiowej a zachowania słuchaczy i
reklamodawców
Natalia Chuhraj - Marketing w rozwoju przedsiębiorczości akademickiej w szkole wyższej
Anna Drapińska, Edyta Gołąb - Możliwości zastosowania badań marketingowych w
szkołach wyższych
Ewa Glińska, Katarzyna Krot, Dariusz Siemieniako, Krzysztof Kubacki -
Etnocentryzm/patriotyzm konsumencki na rynku piwa jako przejaw nostalgii polskich
migrantów
Grażyna Golik-Górecka - Badania PIMS - zastosowania i perspektywy
Bogdan Gregor, Robert Walasek - Zarządzanie relacjami z klientem jako narzędzie
budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Magdalena Grębosz - Zarządzanie markami lokalnymi przez firmy francuskie w Polsce
Aleksandra Grzesiuk - Działania marketingowe przedsiębiorstw a problematyka bankructw
gospodarstw domowych
Urszula Kłosiewicz-Górecka - Zmiany w otoczeniu a działania marketingowe
przedsiębiorstw handlowych
Przemysław Kobus, Janusz Zrobek - Wykorzystanie orientacji marketingowej w zarządzaniu
obszarami słabo rozwiniętymi
Józef Perenc - Tożsamość marki Koleje Dużych Prędkości w Polsce
Anita Proszowska - Efekt kraju pochodzenia produktu a rynkowe decyzje konsumentów
Dominika Socha - Postrzeganie przez młodych konsumentów działań marketingowych firmy
Mars
Agnieszka Stolarska - Działania marketingowe banków i ich wpływ na zachowania klientów
Robert Szczepański - Orientacja rynkowa przedsiębiorstwa a strategie outsourcingowe na
rynkach zagranicznych
Halina Szulce - Reakcje konsumentów na działania marketingowe przedsiębiorstw
handlowych
Iveta Simberova, Eva Tomaskova, Vladimir Chalupsky, Lucie Kanovska - Key aspects of market
orientation in Czech high-tech firms
Stanisława Wilmańska-Sosnowska - Skuteczność i efektywność działań marketingowych
przedsiębiorstwa
Beata Zatwarnicka-Madura - Współczesne działania marketingowe skierowane do kobiet
664 strony, oprawa miękka