- Rady dla początkujących i doświadczonych handlowców
- Sprzedaż od pierwszego impulsu do spektakularnego finału
- Szkic do obrazu barwnej przyszłości w sprzedaży
Sukces nigdy nie jest efektem "słomianego zapału" -- tu trzeba przejść
przez prawdziwy ogień
James Madison
Sprzedawco, przedstawicielu handlowy, agencie!
Zdecydowałeś się podjąć niełatwą pracę w niełatwych okolicznościach.
Konkurencja panoszy się tuż obok, klienci niechętnie wydają pieniądze, a prowizje
mogłyby być o kilka procent wyższe. Jednak zawód sprzedawcy jest także jednym z
najbardziej satysfakcjonujących zajęć, jakie możesz sobie wyobrazić. Pozwala
zmieniać przekonania odbiorców, podsycać ich potrzeby i budować relacje z klientami na
zasadach obopólnego zadowolenia.
Marzysz o tym, by Twój kalendarz wypełniły terminy spotkań, rozmowy handlowe
kończyły się sukcesem, a zadowoleni klienci udzielali Ci rekomendacji? Aby to marzenie
przekuć w rzeczywistość, musisz zmienić tylko jedną rzecz -- własne nastawienie.
Ludzie uwielbiają kupować! Niestety, ich stosunek do sprzedawców bywa zdecydowanie
mniej entuzjastyczny. Jeśli jednak z natrętnego akwizytora, nastawionego na zysk
handlowca czy skupionego na sobie przedstawiciela do spraw kluczowych klientów
przeobrazisz się w życzliwego doradcę, ich przekonania diametralnie się zmienią.
Dlaczego? Ponieważ każdy pragnie zmiany na lepsze!
- Efektywne poszukiwania nowych i dbanie o stałych klientów.
- Skuteczne umawianie spotkań handlowych i powroty z tarczą.
- Poznanie emocji i mechanizmów kierujących Twoimi odbiorcami.
- Współpraca z trudnymi klientami.
- Rady najbardziej doświadczonych sprzedawców.
Spis treści:
Trudne początki (7)
1. Co z tą sprzedażą? Dlaczego nie lubimy sprzedawać i aby nam sprzedawano, a
uwielbiamy kupować (11)
- Inne spojrzenie (13)
- Pieniądze (17)
- Przekonania (22)
- Zmiana przekonań (27)
- Koncentracja (28)
- Zmiana koncentracji (32)
- Kontrola (37)
2. Dlaczego kupujemy? Co wpływa na nasze decyzje o zakupie (41)
- Skąd się biorą decyzje (42)
- Chcemy czuć się lepiej lub przestać czuć się źle (44)
- Potrzeby (46)
- Pewność (47)
- Urozmaicenie (52)
- Uznanie (56)
- Przynależność (60)
- Rozwój (62)
- Prawa wpływu (66)
3. Dlaczego i jak to robić? O motywacji do działania i warsztacie sprzedawcy
(89)
- Dlaczego i jak (90)
- Cele (97)
- Technologia (116)
- Jak zdobywać wiedzę? (116)
- Podsumowanie (125)
4. Co na początek? Jak i gdzie szukać klientów (127)
- Lista Kontaktów (131)
- Osoby wpływowe (132)
- Rekomendacje (134)
- Lista Możliwości (140)
- Nawyki (141)
5. Jak się spotkać? Jak umówić się na spotkanie handlowe (147)
- Rozmowa telefoniczna (151)
6. Jak sprzedać? Jak prowadzić skuteczne spotkanie handlowe (183)
- Etap pierwszy - nawiązanie kontaktu i zbudowanie relacji (186)
- Etap drugi - zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb (199)
- Etap trzeci - przedstawienie propozycji i prezentacja (213)
- Kolejny krok (238)
7. Jak nie dać się zwariować? O trudnych klientach (239)
- Różnice indywidualne (245)
- Metaprogramy (246)
- Systemy reprezentacji (262)
- Pięcioczynnikowy Model Osobowości (265)
Zakończenie (273)
280 stron, A5, oprawa miękka