wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MARKETING PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH


DOMAŃSKI T. BRYŁA P.

wydawnictwo: PWE, 2010, wydanie I

cena netto: 64.60 Twoja cena  61,37 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka obejmuje problematykę marketingu produktów żywnościowych ze szczególnym uwzględnieniem branż: mleczarskiej, przetwórstwa mięsa i owocowo-warzywnej.

Autorzy skupili uwagę na:


teoretycznych aspektach marketingu żywności,
strategiach wykorzystania środków unijnych przez polskich producentów,
zmianach w wymianie handlowej Polski po wejsciu do UE,
konkurencyjności polskich produktów żywnościowych na rynku europejskim,
przykładach strategii producentów i dystrybutorów na polskim rynku.


Ksiazka jest przeznaczona dla wykladowców marketingu, studentów kierunków ekonomicznych oraz praktyków gospodarczych.


Spis treści:

Od autorów

ROZDZIAŁ 1
TEORETYCZNE ASPEKTY MARKETINGU PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH
(Paweł Bryła)
1.1. Marketing strategiczny i przewaga konkurencyjna
1.2. Orientacje strategiczna i marketingowa
1.3. Integracja kanału rynku
1.4. Specyfika marketingu produktów żywnościowych

ROZDZIAŁ 2
ROZWÓJ EKSPORTU POLSKIEJ ŻYWNOŚCI PO AKCESJI DO UNII EUROPEJSKIEJ
(Paweł Bryła)
2.1. Wybrane cechy Jednolitego Rynku Europejskiego
2.2. Uwarunkowania i konsekwencje internacjonalizacji przedsiębiorstw
2.3. Tendencje rozwojowe polskiego handlu zagranicznego
2.4. Spektakularny wzrost eksportu polskiej żywności

ROZDZIAŁ 3
KONKURENCYJNOŚĆ´ POLSKICH PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH NA JEDNOLITYM RYNKU EUROPEJSKIM
(Paweł Bryła)
3.1. Badania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw
3.2. Działania dostosowawcze i pozycja polskich przedsiębiorstw przemysłu spożywczego
3.3. Branża mleczarska
3.4. Branża mięsna
3.5. Branża owocowo-warzywna
3.6. Produkty regionalne

ROZDZIAŁ 4
ANALIZA WYNIKÓW BADANIA POLSKICH PRODUCENTÓW ŻYWNOŚCI
(Paweł Bryła)
4.1. Charakterystyka badanej próby przedsiębiorstw
4.2. Wpływ integracji europejskiej na kondycję badanych przedsiębiorstw
4.3. Orientacja proeksportowa badanych przedsiębiorstw
4.4. Determinanty przewagi konkurencyjnej badanych przedsiębiorstw
4.5. Strategiczne kierunki rozwoju badanych przedsiębiorstw
4.6. Bariery rozwoju badanych przedsiębiorstw
4.7. Zależności statystyczne między wybranymi cechami mierzalnymi

ROZDZIAŁ 5
STRATEGIE WIODĄCYCH PRODUCENTÓW ARTYKUŁÓW MLECZARSKICH NA RYNKU POLSKIM - STUDIA PRZYPADKÓW
(Tomasz Domański)
5.1. SM Mlekpol - strategia budowania silnej marki
5.2. SM Mlekovita - strategia "challengera"
5.3. Bakoma - od firmy rodzinnej do spółki giełdowej
5.4. Ekołukta Sp. z o.o. - strategia "ekologiczna"
5.5. Wyzwania strategiczne dla producentów artykułów mleczarskich

ROZDZIAŁ 6
STRATEGIE WIODĄCYCH PRODUCENTÓW MIĘSA I WĘDLIN NA RYNKU POLSKIM - STUDIA PRZYPADKÓW
(Tomasz Domański)
6.1. Wprowadzenie
6.2. Animex - strategia zarządzania portfelem znanych marek
6.3. Sokołów SA - strategia rozwoju z udziałem inwestorów zagranicznych
6.4. Polski Koncern Mięsny (PKM) Duda - strategia nadmiernie szybkiego wzrostu
6.5. Wyzwania strategiczne dla producentów mięsa i wędlin

ROZDZIAŁ 7
STRATEGIE WIODĄCYCH PRODUCENTÓW SOKÓW I PRZETWORÓW OWOCOWO-WARZYWNYCH NA RYNKU POLSKIM - STUDIA PRZYPADKÓW
(Tomasz Domański)
7.1. Grupa Maspex Wadowice - strategia spektakularnego rozwoju
7.2. Agros Nova - strategia szerokiej oferty marek
7.3. Wyzwania strategiczne dla producentów soków i przetworów owocowo-warzywnych

ROZDZIAŁ 8
STRATEGIE WYBRANYCH DYSTRYBUTORÓW PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH NA RYNKU POLSKIM - STUDIA PRZYPADKÓW
(Tomasz Domański)
8.1. Nowoczesne kanały dystrybucji produktów żywnościowych - wyzwania strategiczne
8.2. Biedronka - studium przypadku największej w Polsce sieci handlowej
8.3. Alma Market SA - sieć polskich wielkopowierzchniowych sklepów delikatesowych
8.4. Krakowski Kredens - sieć sklepów z tradycyjnymi produktami żywnościowymi
8.5. Wyzwania strategiczne dla dystrybutorów produktów żywnościowych

Zakończenie

Bibliografia


228 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022