Cykl popularności to zatem nie tylko abstrakcyjne pojęcie, lecz także
narzędzie przydatne dla tych, którzy muszą decydować, czy i kiedy wykorzystać nowy
produkt, technologie, proces, praktykę lub pomysł.
W pierwszej części autorzy opisują etapy cyklu popularności oraz związane z
nimi pułapki i okazje,
W części drugiej omawiają program przyswajania innowacji STREET, który pomaga
menedżerom podejmować racjonalne decyzje dotyczące wprowadzania nowych rozwiązań i
oceniać ich przyszłe znaczenie.
Książka zawiera wiele przykładów wprowadzania nowych technologii (między innymi
opisane zostało zjawisko "bańki internatowej"), a także mnóstwo praktycznych
wskazówek. Zarówno historie porażek i sukcesów różnych firm, jak i narzędzia
proponowane przez autorów sprawiają, że Cykl popularności stanowi cenną pomoc dla
menedżerów odpowiedzialnych za innowacje.
Spis treści:
Nota o autorach
str.9
Przedmowa
str.11
Podziękowania
str.17
Część 1 Cykl popularności
Rozdział pierwszy
Zwycięzcy i przegrani cyklu popularności
str.23
Rozdział drugi
Za kulisami cyklu popularności
str. 46
Rozdział trzeci
Pułapki i wyzwania
str. 70
Rozdział czwarty
Okazje i wnioski
str. 90
Część 2 Program STREET
Rozdział piąty
Co jest potrzebnedo opanowania cyklu popularności?
str. 116
Rozdział szósty
Zakres: określenie kontekstu dla innowacji
str. 135
Rozdział siódmy
Śledzenie: gromadzenie propozycji innowacji
str. 161
Rozdział ósmy
Rangowanie: szeregowanie propozycji innowacji
str.179
Rozdział dziewiąty
Ocena: rozumienie nagród i ryzyka
str. 195
Rozdział dziesiąty
Ewangelizacja i transfer: wieńczenie dzieła
str. 220
Rozdział jedenasty
Przyszłe cykle
str. 244
Indeks 253
260 stron, B5, oprawa miękka