wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KONSUMENT I JEGO ZACHOWANIA NA RYNKU EUROPEJSKIM


KIEŻEL E.

wydawnictwo: PWE, 2010, wydanie I

cena netto: 69.30 Twoja cena  65,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Rozwój rynku w Polsce sprawia, że coraz większe znaczenie mają analizy zachowań konsumentów oraz oceny tych zachowań.

Autorzy pokazują w książce m.in.:

•rolę konsumpcji we współczesnej gospodarce,
•zachowania konsumentów oraz uwarunkowania tych zachowań na rynku europejskim,
•wpływ różnych czynników (ekonomicznych, społecznych, kulturowych, demograficznych) na postępowanie konsumentów,
•nowe tendencje w zachowaniach,
•kryteria wyodrębniania różnych grup konsumentów,
•metody modelowania i badania zachowań konsumentów na rynku europejskim.

Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych zajmujących się badaniem rynku i zachowań konsumentów; studentów ekonomii, zarządzania, marketingu; słuchaczy studiów podyplomowych zainteresowanych zagadnieniami zachowań indywidualnych podmiotów konsumpcji.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Konsumpcja i konsument we współczesnej gospodarce rynkowej

1.1. Istota, znaczenie i funkcje konsumpcji w gospodarce rynkowej
1.2. Prawidłowości rozwoju konsumpcji na tle uwarunkowań rynkowych
1.2.1. Skłonność Polaków do konsumpcji i oszczędzania
1.2.2. Weryfikacja praw Engla w okresie transformacji polskiej gospodarki
1.2.3. Fazy rozwoju konsumpcji w Polsce
1.2.4. Efekt rygla oraz paradoksy konsumpcji na polskim rynku
1.3. Konsument i gospodarstwo domowe w gospodarce europejskiej

Rozdział 2. Zachowania konsumentów w świetle teorii i badań empirycznych

2.1. Potrzeby i zachowania konsumpcyjne oraz ich determinanty - podstawowe pojęcia
2.2. Proces decyzyjny konsumenta i jego przebieg w świetle wyników badań
2.3. Rachunek ekonomiczny konsumentów a racjonalność ich zachowań

Rozdział 3. Uwarunkowania zachowań konsumentów na rynku europejskim

3.1. Pojęcie i charakterytyka Jednolitego Rynku Europejskiego
3.2. Uwarunkowania makroekonomiczne zachowań konsumentów
3.3. Procesy globalizacji i integracji jako uwarunkowania zachowań konsumentów

Rozdział 4. Czynniki kształtujące zachowania rynkowe konsumentów

4.1. Czynniki ekonomiczne determinujące zachowania konsumentów
4.1.1. Czynniki wewnętrzne (zależne od konsumenta)
4.1.2. Czynniki zewnętrzne (niezależne od konsumenta)
4.2. Czynniki kulturowe i społeczne determinujące zachowania konsumentów
4.2.1. Czynniki kulturowe
4.2.2. Czynniki społeczne
4.3. Czynniki demograficzne determinujące zachowania konsumentów
4.4. Czynniki psychologiczne determinujące zachowania konsumentów
4.5. Rola informacji w kształtowaniu zachowań konsumentów

Rozdział 5. Prawidłowości zachowań konsumentów

5.1. Prawidłowości gospodarowania dochodami pieniężnymi przez konsumentów
5.2. Prawidłowości i paradoksy wpływu ceny na zachowania konsumentów
5.3. Psychospołeczne prawidłowości zachowań konsumentów
5.4. Nowe trendy w zachowaniach konsumentów
5.4.1. Homogenizacja i heterogenizacja konsumpcji
5.4.2. Globalizacja konsumpcji i etnocentryzm konsumencki
5.4.3. Dekonsumpcja i jej implikacje
5.4.4. Domocentryzm konsumencki
5.4.5. Kierunki działania ruchów konsumenckich i ekologicznych

Rozdział 6. Typologia konsumentów - jej znaczenie poznawcze i praktyczne

6.1. Istota i znaczenie typologii konsumentów
6.2. Problemy metodyczne typologii konsumentów
6.3. Typologia konsumentów na wybranych rynkach
6.3.1. Typologia konsumentów w skali międzynarodowej
6.3.2 Typologia konsumentów ze względu na racjonalność zachowań
6.3.3. Typologia kobiet-konsumentek
6.3.4. Typologie konsumentów ze względu na wiek
6.3.5. Typologia konsumentów z klasy średniej
6.3.6 Typologie branżowe konsumentów

Rozdział 7. Modele rynkowych zachowań konsumentów

7.1. Istota modeli zachowań konsumentów
7.2. Podział i charakterystyka modeli zachowań konsumentów
7.3. Problemy metodyczne budowy modeli zachowań konsumentów
7.4. Modele zachowań konsumentów na rynku europejskim
7.4.1. Model zmian zachowań konsumentów na rynku europejskim w wyniku globalnego kryzysu gospodarczego
7.4.2. Model wartości dla klienta na europejskim rynku usług
finansowych
7.4.3. Model lojalności konsumentów do firm usługowych działających w środowisku wirtualnym

Rozdział 8. Badanie zachowań konsumentów na rynku europejskim

8.1 Cele i zakres badań zachowań konsumentów na rynku europejskim
8.2 Źródła danych i metody badania zachowań konsumentów na rynku
europejskim
8.3. Mierniki stosowane w badaniach konsumpcji na rynku europejskim

Bibliografia


308 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022