wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 73.80 70,11   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MARKETING MIĘDZYNARODOWY UWARUNKOWANIA I KIERUNKI ROZWOJU


WIKTOR J.W. ŻBIKOWSKA A. RED.

wydawnictwo: PWE, 2010, wydanie I

cena netto: 73.80 Twoja cena  70,11 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka zawiera zbiór opracowań teoretycznych, metodycznych i analiz empirycznych 70 autorów z pięciu krajów: Czech, Rosji, Słowacji, Ukrainy i Polski nad wybranymi, współczesnymi problemami marketingu międzynarodowego.

Opracowania przedstawiają rozważania nad procesami globalizacji i internacjonalizacji, strategicznymi i operacyjnymi działaniami przedsiębiorstw w perspektywie międzynarodowej i międzykulturowej.

Autorzy przyjmują różnorodne założenia badawcze, wywodzą się z odmiennych szkół, ujawniają różne znaczenie wzorców i paradygmatów marketingu międzynarodowego: motywów wejścia i strategii obecności przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych, zachowań konsumenta pod wpływem przemian w gospodarce światowej i przeobrażeń w sferze kultury, swobody przemieszczania się w obrębie „globalnej wioski” i swobód rynku wewnętrznego UE. Koncentrują uwagę na specyfice marketingu międzynarodowego w poszczególnych sektorach gospodarki, poszukują odniesienia do formułowania szerszej, uogólnionej analizy i oceny.


Spis treści:

Wstęp

Część I. Globalizacja i procesy internacjonalizacji w marketingu międzynarodowym



Niektóre aspekty marketingowe światowego kryzysu gospodarczego – refleksje dyskusyjne, Leszek Żabiński

Ścieżki internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw – podejście ewolucyjne, Paweł Pietrasieński

Problemy zarządzania marketingowego w przestrzeni międzykulturowej, Krystyna Mazurek-Łopacińska

Paradygmat produktywności jako wymiar globalnej kultury ekonomicznej a dylemat wyboru działań marketingowych, Wojciech Kozłowski, Jacek Michalak, Dariusz Waldziński

Marketing Strategies for the European Market, Viera Čihovská, Júlia Lipianska, Milan Oreský

The Influence of Globalization on Consumption and Consumer Market, Halina Starzyczná, Marie Gabryšová, Jan Urbánek

Kształtowanie przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw w warunkach globalizacji i internacjonalizacji, Ludmiła Moroz, Julia Sawczenko

Determinanty wyznaczające globalny zasięg działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, Danuta Surówka-Marszałek

Strategia lizbońska wobec uwarunkowań rozwojowych i konkurencyjnych sektora MSP, Marianna Greta, Jacek Otto

Proces internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw zaawansowanych technologii, Łukasz Małys

Bariery internacjonalizacji MSP przez e-handel – próba ujęcia modelowego, Ewa Frąckiewicz, Aleksandra Grzesiuk

Unijna polityka wsparcia sektora MSP elementem uwarunkowań międzynarodowej aktywności przedsiębiorstw,
Marianna Greta, Teresa Kostrzewa-Zielińska, Jacek Otto

Problemy i perspektywy rozwoju marketingu międzynarodowego przedsiębiorstw Ukrainy w kontekście euro integracji, Olga Mnych, Ludmila Szulgina

Marketing międzynarodowy w procesie dydaktycznym – uwagi w świetle wyników badań studentów kierunku zarządzania, Paweł Chlipała

Dydaktyka marketingu międzynarodowego – refleksje nad opiniami studentów, Agnieszka Żbikowska



Część II. Strategiczne uwarunkowania i wyzwania wobec przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych



Standardized Decisions in International Marketing, Yurij A. Dajnowski, Larisa K. Glinenko

Ograniczenia koncepcji standaryzacji działalności przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym, Piotr Hadrian

Motywy ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, Renata Oczkowska

Ekspansja korporacji międzynarodowych na rynki zagraniczne – wyniki badań, Bogdan Gregor, Ryszard Jędrzejczak

Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw działających na rynku międzynarodowym, Józef Garczarczyk, Marek Mocek

Kierunki, formy i efekty ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw, Teresa Taranko

Polscy eksporterzy. Analiza komparatywna rankingów „Rzeczpospolitej” i „Polityki”, Jan W. Wiktor

Społeczna odpowiedzialność w misjach eksporterów, Anna Czubała

Warianty organizacji działalności marketingowej na rynkach międzynarodowych, Wojciech Grzegorczyk

Stakeholder Approach to Innovation of Company Industrial Offer, Iveta Šimberová

Przesłanki wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne przedsiębiorstw usługowych, Agata Jonas

Marketingowe wyzwania wejścia przedsiębiorstw ukraińskich na rynek Europy – analiza sytuacyjna, Natalia Chuchraj

Potrzeby informacyjne przedsiębiorstw polskich w odniesieniu do rynków europejskich– w świetle wyników badań, Danuta Babińska

Formy pomocy preferowane przez przedsiębiorstwa zainteresowane budowaniem relacji z podmiotami otoczenia na rynkach krajów Europejskich, Andrzej Bajdak

Tworzenie relacji z podmiotami rynku jako konsekwencja koncepcji zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw – analiza komparatywna rynku polskiego, ukraińskiego i chorwackiego, Edyta Rudawska

Wzrost znaczenia relacji z konsumentem jako kierunek rozwoju koncepcji marketingu międzynarodowego, Miłosz Łuczak

Wykorzystanie relacji sieciowych w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw zawansowanych technologii, Milena Ratajczak-Mrozek

Ryzyko w marketingu partnerskim na rynku międzynarodowym – wyniki badań, Justyna Światowiec-Szczepańska, Robert Szczepański

Narzędzia budowy relacji polskich przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia na rynkach europejskich, Aleksandra Nizielska



Część III. Instrumentarium działań rynkowych przedsiębiorstw w marketingu międzynarodowym i międzykulturowym



Uwarunkowania kulturowe międzynarodowej współpracy przedsiębiorstw
, Maja Szymura-Tyc

Kształtowanie marketingowej strategii produktów multisektorowych w środowisku międzykulturowym, Joanna Wiechoczek

Marketing międzynarodowy żywności ekologicznej – współczesna idea i przyszłe problemy, Leszek Woźniak, Krzysztof Kud

Uwarunkowania realizacji strategii oferowania produktów regionalnych w UE, Paweł Bryła

Komunikowanie marki w warunkach internacjonalizacji, Jarosław A. Kowalski

Kulturowe uwarunkowania strategii marki i lojalności wobec marki – wybrane zagadnienia, Halina Wojnarowska

Determinanty stosowania strategii marki lokalnej przez firmy francuskie w Polsce, Magdalena Grębosz

Design opakowań – diagnoza i kierunki zmian w ujęciu międzynarodowym, Ewa Jerzyk, Renata Nestorowicz

Strategie dystrybucji na europejskim rynku farmaceutycznym, Bogna Pilarczyk

Erotics in Advertising, Jaroslav Ďaďo, Monika Ďaďová



Część IV. Konsument wobec wyzwań marketingu międzynarodowego



Wpływ procesu globalizacji na zachowania konsumentów, Anna Olejniczuk-Merta

Problemy konwergencji konsumpcji gospodarstw domowych w Polsce i w krajach UE, Józefa Kramer

Mieszane modele czynnikowe w międzynarodowej segmentacji psychograficznej – nowe podejście do segmentacji rynku, Adam Sagan

Tożsamość kulturowa jako uwarunkowanie zachowań konsumentów w warunkach globalizacji, Magdalena Sobocińska

Różnice kulturowe a zachowania rynkowe konsumentów, Anita Proszowska

Wpływ kraju pochodzenia na akceptację produktów przez konsumentów, Sylwester Makarski, Sławomir Dybka

Polski konsument wobec wyzwań współczesnego rynku na przykładzie rynku żywności, Krzysztof Andruszkiewicz

Postawy studentów wobec reklamy szokującej, Magdalena Dołhasz



Część V. Sektorowe zróżnicowanie marketingu międzynarodowego



Analiza teorii internacjonalizacji sieci handlowych, Paweł Kowalski

Uwarunkowania międzynarodowej aktywności przedsiębiorstw handlowych, Maria Sławińska

Strategie internacjonalizacji dużych sieci handlowych na polskim rynku. Nowe wyzwania dla marketingu międzynarodowego, Tomasz Domański

Internacjonalizacja jako czynnik podnoszenia innowacyjności wielkopowierzchniowych placówek handlu detalicznego działających w Polsce, Katarzyna Bilińska-Reformat

Internacjonalizacja usług biznesowych i jej implikacje dla marketingu, Mirosława Pluta-Olearnik

Wpływ internacjonalizacji na działania marketingowe jednostek ochrony zdrowia w Polsce, Justyna Matysiewicz

Specyfika zachowań konsumentów na rynku turystycznym i jej implikacje dla marketingu międzynarodowego, Jadwiga Berbeka

Tanie linie lotnicze a rozwój turystyki międzynarodowej, Grażyna Koniorczyk

Wyzwania marketingowe w oferowaniu dóbr kultury na rynkach zagranicznych, Tomasz Smoleń

Internacjonalizacja sportu i jej wpływ na działania marketingowe klubów sportowych, Zygmunt Waśkowski

Internacjonalizacja jako determinanta rozwoju organizacji radiowych, Jan Beliczyński

Individual Marketing on the Ukrainian Mobile Services Market, Irina L. Reshetnikova, Julia B. Remez

Foreign TNCs in Russian Oil and Gas Industry, Natalia Volgina

Kooperacja międzynarodowa a konkurencyjność polskich przedsiębiorstw przemysłu elektromaszynowego, Tomasz Gołębiowski


604 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022