|
ATRYBUTY PRODUKTU A KONSTRUOWANIE PREFERENCJI PRZEZ NABYWCÓW
WANAT P.M. wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ, 2010, wydanie I cena netto: 85.00 Twoja cena 80,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W literaturze przedmiotu oraz w prowadzonych przez autora badaniach podstawową
metodą badawczą jest kontrolowany eksperyment laboratoryjny. W eksperymentach manipuluje
się zmienną niezależną, aby obserwować jej wpływ na zmienną zależną. Manipulacja
zmienną niezależną może przybierać różne formy, co przekłada się na rodzaj
stosowanych planów eksperymentalnych.
Podstawowe rodzaje planów eksperymentalnych obejmują eksperyment
kontrolowany, czterogrupowy plan Solomona, plan badawczy z grupą kontrolną i tylko
pomiarem końcowym oraz plany czynnikowe.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1
Rola informacji o produkcie w procesie podejmowania decyzji
1.1. Istota, kategorie i charakterystyki atrybutów produktu
1.1.1. Podstawowe kategorie atrybutów
1.1.2. Charakterystyki atrybutu produktu
1.1.3. Relacja wymiany między atrybutami
1.2. Indywidualne podejmowanie decyzji - ujęcie normatywne
1.3. Indywidualne podejmowanie decyzji - ujęcie opisowe
1.3.1. Teoria perspektywy
1.3.2. Podejmowanie decyzji jako proces
1.3.3. Wieloatrybutowe modele postaw i podejmowania decyzji
1.4. Konstruowanie preferencji i heurystyczne metody podejmowania decyzji
Rozdział 2
Rola warunków niekomparatywnych w kształtowaniu preferencji nabywców
2.1. Odmienność preferencji w warunkach niekomparatywnych i komparatywnych
2.1.1. Warunki a sądy komparatywne i niekomparatywne
2.1.2. Przyczyny występowania różnic między decyzjami podejmowanymi w warunkach
niekomparatywnych i komparatywnych
2.2. Wpływ dekompozycji cech produktu na podejmowanie decyzji
2.2.1. Rozpakowywanie cech produktu
2.2.2. Rozdzielanie cech produktu
2.2.3. Dekompozycja cech a preferencje nabywców
2.3. Anomalie decyzyjne związane z sądami niekomparatywnymi
2.3.1. Rola ograniczeń informacyjnych w sądach niekomparatywnych
2.3.2. Rola kolejności prezentowanych atrybutów produktu w warunkach niekomparatywnych
2.3.3. Efekt wielkości rozpatrywanego zestawu cech
Rozdział 3
Znaczenie cech wspólnych, unikatowych i tożsamych w kształtowaniu preferencji
nabywców
3.1. Rola zakresu atrybutu w procesie podejmowania decyzji
3.1.1. Mechanizm działania zakresu atrybutu
3.1.2. Efekty zmiany zakresu atrybutu w pojedynczym wymiarze
3.1.3. Efekty zmiany zakresu atrybutu w wielu wymiarach
3.2. Rola podobieństwa między cechami produktów w podejmowaniu decyzji
3.2.1. Efekt podobieństwa Debreu i efekt niewłaściwej opcji
3.2.2. Efekt atrakcyjności i efekt asymetrycznie zdominowanej alternatywy
3.2.3. Efekt kompromisu
3.3. Efekty współwystępowania różnych kategorii cech produktu
3.3.1. Cechy tożsame i cechy wspólne
3.3.2. Cechy unikatowe i cechy wspólne
3.3.3. Cechy tożsame i cechy unikatowe
3.3.4. Efekty ilościowe
Rozdział 4
Postępowanie nabywców w sytuacji niekompletnych informacji o produktach
4.1. Wnioskowanie o nieznanych poziomach cech produktów
4.1.1. Występowanie spontanicznych procesów inferencyjnych
4.1.2. Źródła danych wykorzystywane w procesach inferencyjnych
4.1.3. Efekt negatywności jako następstwo procesów inferencyjnych
4.1.4. Rola wiedzy i doświadczenia nabywcy w kształtowaniu procesów inferencyjnych
4.2. Sygnały i wskazówki dotyczące jakości produktów
4.2.1. Sygnały i wskazówki dotyczące jakości produktu - istota i mechanizm ich
działania
4.2.2. Podstawowe rodzaje wskazówek jakości produktu
4.2.3. Efekt placebo - rola oczekiwań dotyczących jakości produktu
4.3. Rola informacji nieadekwatnych w podejmowaniu decyzji przez nabywców
4.3.1. Atrybuty niezrozumiałe
4.3.2. Atrybuty pozorne
4.3.3. Atrybuty zbędne z punktu widzenia procesu decyzyjnego
Rozdział 5
Wpływ sposobu prezentacji informacji o produkcie na podejmowanie decyzji
5.1. Wpływ formy prezentowanych informacji o produkcie na podejmowane decyzje
5.1.1. Podstawowe rodzaje sposobów prezentacji informacji
5.1.2. Forma liczbowa a forma graficzna
5.1.3. Forma liczbowa a forma słowna
5.2. Rola organizacji informacji w podejmowaniu decyzji
5.2.1. Zasada zgodności sposobu przetwarzania informacji ze sposobem jej organizacji
5.2.2. Wpływ organizacji informacji na przebieg ich przetwarzania
5.3. Sekwencja prezentacji informacji
5.3.1. Efekty kolejności - pierwszeństwa i świeżości
5.3.2. Rola torowania w podejmowaniu decyzji
5.3.3. Heurystyka zakotwiczenia
5.4. Rola punktu odniesienia w kształtowaniu preferencji
5.4.1. Istota i mechanizm działania punktu odniesienia w kształtowaniu decyzji nabywców
5.4.2. Wpływ sposobu ujęcia prezentowanych informacji na preferencje
5.4.3. Inne efekty związane z występowaniem punktu odniesienia
Rozdział 6
Rola procesów metapoznawczych i stanów emocjonalnych w podejmowaniu decyzji
6.1. Wpływ procesów metapoznawczych na podejmowanie decyzji
6.1.1. Istota i typologia procesów metapoznawczych
6.1.2. Procesy metapoznawcze bazujące na dostępności
6.1.3. Procesy metapoznawcze bazujące na płynności
6.2. Rola stanów emocjonalnych decydenta w podejmowaniu decyzji związanych z produktem
6.2.1. Stany emocjonalne - istota i rodzaje
6.2.2. Warunkowanie klasyczne i emocjonalne
6.3. Oddziaływanie stanów emocjonalnych decydenta na podejmowanie decyzji
6.3.1. Afekt jako informacja
6.3.2. Spójność pamięci z nastrojem
6.3.3. Spójność przetwarzania informacji z nastrojem
6.3.4. Efekt samej ekspozycji
6.3.5. Różne znaczenie poszczególnych przeżyć - efekt wybiórczości
6.3.6. Heurystyka kontaminacji i zarażenia
Rozdział 7
Teorie konstruowania preferencji w procesie podejmowania decyzji przez nabywców
7.1. Podstawowe modele konstruowania preferencji
7.1.1. Model Bettmana, Luce\'a i Payne
7.1.2. Model Diff Con zaproponowany przez Svenson
7.1.3. Teoria dominacji Montgomery\'ego
7.2. Zasady konstruowania preferencji
7.3. Macierz pozycji konkurencyjnej marki
Zakończenie
Aneks - badania 1-15
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
440 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|