Dlaczego kampanie reklamowe nowych produktów często kończą się fiaskiem?
Dlaczego konsumenci uważają, że firmy nie rozumieją ich potrzeb?
Kluczem do rozwiązania problemów marketingowych jest poznanie uczuć i
myśli klientów. Metafora w marketingu to przełomowa praca, która wyjaśnia uniwersalne
motywy ludzkich zachowań.
Autorzy, na podstawie badań tysięcy respondentów, wyróżnili siedem
metafor, które rządzą tym, co ludzie słyszą, mówią, myślą i robią. Zrozumienie
tych mechanizmów pozwala opracowywać nowe produkty, realizować innowacyjne projekty, a
także uatrakcyjniać procesy sprzedaży i zakupu.
„Kamień milowy na miarę prac C. Junga o archetypach i N. Chomsky’ego z
zakresu językoznawstwa. Oto książka, która na zawsze odmieni nasze wyobrażenia na
temat czynników wpływających na zachowanie konsumentów”.
/Philip Kotler, autor bestsellerowego Marketingu/
“Ta znakomita książka stanowi kolejny krok na drodze do głębszego myślenia,
do którego powinni dążyć wszyscy zainteresowani skuteczną komunikacją w każdej
sferze życia – w marketingu, zarządzaniu pracownikami czy w osobistych związkach”.
/Tadeusz Żórawski, prezes Universal McCann Polska/
Gerald Zaltman, autor bestsellera Jak myślą klienci (REBIS 2008), jest
profesorem zarządzania w Harvard Business School i współzałożycielem firmy
badawczo-konsultingowej Olson Zaltman Associates. Pisuje m.in. do „New York Timesa”,
„Time’a”, „Fortune” i „Forbesa”. Pracuje jako konsultant korporacji na
całym świecie, jest laureatem nagród za wkład w rozwój teorii i praktyki marketingu.
Lindsay Zaltman jest dyrektorem zarządzającym w Olson Zaltman
Associates. Ma bogate doświadczenie w dziedzinie reklamy i komunikacji marketingowej.
Zajmował się klientami z branży technologicznej, sektora finansowego, energetycznego i
rynku sztuki. Obecnie współpracuje z firmami z rankingu “Fortune 500”.
Spis treści:
Odsłonięcie umysłu klienta: czym są metafory głębokie
Rozdział 1
Głębia myślenia
Jak przezwyciężyć własny deficyt głębi w myśleniu ~krótki poradnik
Rozdział 2
Podstawy metafory głębokiej
Jakie korzyści przynosi menedżerom odkrycie podobieństw między klientami
Rozdział 3
Równowaga
Jak sprawiedliwość, harmonia i współgranie elementów wpływają na sposób myślenia
klientów
Rozdział 4
Transformacja
Jak zmiany treści i okoliczności wpływają na sposób myślenia konsumentów
Rozdział 5
Podróż
Jak konfrontacja z przeszłością, teraźniejszością i przyszłością wpływa na sposób
myślenia klientów
Rozdział 6
Pojemnik
Jak pojęcia przynależności, wykluczenia i innych granic wpływają na sposób myślenia
konsumentów
Rozdział 7
Więź
Jak potrzeba relacji ze sobą i z innymi wpływa na sposób myślenia klientów
Rozdział 8
Zasoby
Jak akt nabycia i jego konsekwencje wpływają na sposób myślenia klientów
Rozdział 9
Kontrola
Jak poczucie władzy, zagrożenia i dobrobytu wpływa na sposób myślenia klientów
Rozdział 10
Metafora głęboka w praktyce
Strategia twórczych poszukiwań
Przypisy
Podziękowania
Indeks
212 stron, oprawa twarda