wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 65.00 61,75   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MARKETING SENSORYCZNY


HULTEN B. BROWEUS N. VAN DIJK M.

wydawnictwo: PWE, 2010, wydanie I

cena netto: 65.00 Twoja cena  61,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ważną rolę w procesach zakupu i konsumpcji, a także postrzeganiu firm, marek i produktów odgrywają zmysły wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku.

Wiedza o zmysłach ludzkich przyczynia się do większej skuteczności działań marketingowych. Jednak w większości przypadków jej wykorzystanie ogranicza się do tego, jak sprawić, aby klienci dostrzegli produkt lub markę.

Zdaniem autorów marketing sensoryczny oferuje dużo więcej. Jest to sposób wyrażania tożsamości i wartości firmy w dążeniu do długofalowego celu, jakim jest zwiększenie świadomości marki oraz tworzenie jej wizerunku.

Jest to innowacyjna książka, prezentująca teorię i praktykę marketingu sensorycznego.

Eksperci w tej dziedzinie przekazują w niej czytelnikowi wiedzę opartą głównie na wynikach badań naukowych z dziedziny psychologii, doświadczeniach firm i zachowaniach konsumentów. Tworząc koncepcję marketingu sensorycznego, przyjęli oni założenie, że o percepcji produktów i usług przez klientów decyduje pięć zmysłów ludzkich. Ich zdaniem firmy muszą o tym pamiętać, gdy formułują strategie marketingowe, a zwłaszcza dokonują wyboru segmentów docelowych, kształtują wizerunek marki czy pozycjonują produkt. Dzięki wykorzystaniu czynników emocjonalnych, racjonalnych i zmysłowych zdecydowanie łatwiej jest bowiem umacniać pozycję na rynku i zdobywać klientów.

Walorami książki są przystępny język oraz interesujące przykłady firm europejskich i amerykańskich, które już stosują marketing sensoryczny w swojej działalności.
Książka jest adresowana do studentów, a także praktyków gospodarczych. Stanowi ona źródło wiedzy i inspiracji do refleksji dla praktyków marketingu oraz badaczy i studentów.


Spis treści:

Przedmowa
 
Rozdział 1. Czym jest marketing sensoryczny?
Ludzkie zmysły jako zasoby do wykorzystania
Strategie sensoryczne a podejście do klienta
Zmysły ludzkie w centrum uwagi
Marka a subiektywny charakter doświadczeń
Zmysły i doświadczenia zmysłowe
Logika doświadczeń jednostki 
 
Rozdział 2. Marketing 3.0
Dynamika zmian — zalążek społeczeństwa cyfrowego
Modernistyczne i postmodernistyczne systemy wartości
Indywidualizacja jako styl życia
Od produktu do doświadczenia zmysłowego
Marka a marketing sensoryczny 
 
Rozdział 3. Zmysł węchu
Jak wywąchać dobry interes
Zapach jako źródło doznań
Głębokość i wymiary zapachu
Marka jako doświadczenie zapachowe 
 
Rozdział 4. Zmysł słuchu
Słyszeć i rozumieć
Dźwięk jako źródło doznań
Holistyczne podejście do dźwięku
Marka jako doświadczenie dźwiękowe 
 
Rozdział 5. Zmysł wzroku
Sztuka widzenia
Wizualizacja jako źródło doznań
Tworzenie przestrzeni usługowej
Marka jako doświadczenie wzrokowe 
 
Rozdział 6. Zmysł smaku
Marketing bez smaku
Smak jako źródło doznań
Marki z pieprzykiem
Marka jako doświadczenie smakowe 
 
Rozdział 7. Zmysł dotyku
Marketing dotykowy
Faktura powierzchni jako źródło doznań
Namacalne emocje
Marka jako doświadczenie dotykowe 
 
Rozdział 8. Marka jako doświadczenie zmysłowe
Empatia i przyjemność
Czujniki, wrażenia i wyrażenia zmysłowe
Dusza marki
Najwyższe doświadczenie zmysłowe


168 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022