wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 37.00 35,15   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KONSUMPCJA PODSTAWY TEORETYCZNE


ZALEGA T.

wydawnictwo: WN WZ UW, 2007, wydanie I

cena netto: 37.00 Twoja cena  35,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Współczesna ekonomia stawia w centrum zainteresowania człowieka i jego potrzeby. Łączy się to z powiązaniem procesów konsumpcji z procesami rozwoju gospodarczego.

Zarówno funkcjonowanie, jak i rozwój współczesnych systemów gospodarczych, w dużej mierze uzależnione są od zagregowanego (globalnego) popytu konsumpcyjnego. Konsumenci, zgłaszając popyt na dobra i usługi konsumpcyjne, wpływają na system gospodarczy. Dowodzi to, że gospodarstwa domowe poprzez swoje decyzje konsumpcyjne wpływają na alokację czynników wytwórczych (zasobów) w gospodarce. Istota konsumpcji wynika z funkcji, jaką spełnia ona we współczesnych społeczeństwach, w których stała się czynnikiem stymulującym działalność ludzi i zajęła kluczowe miejsce w systemach ich wartości, wpływając również na kulturę. W konsumpcji zatem koncentrują się zjawiska społeczne, gospodarcze i kulturowe. Sprawia to, że zagadnienia związane z konsumpcją mogą być obiektem studiów, i to zarówno kierunków ekonomicznych, jak i społecznych. Z tego też względu publikacja przeznaczona jest głównie dla studentów kierunków ekonomicznych, w tym zarządzania, może być przydatna dla słuchaczy kierunków socjologii i polityki społecznej, a także może stanowić lekturę uzupełniającą do wykładów z mikro- i makroekonomii oraz wielu wykładów specjalizacyjnych.


Wstęp
ROZDZIAŁ 1.
KONSUMPCJA - ASPEKT TEORETYCZNY
1.1. Pojęcie konsumpcji
1.2. Rodzaje i formy konsumpcji
1.3. Treść i zakres pojęcia "zachowanie się konsumenta"
1.4. Potrzeby jako podstawa zachowania się konsumenta
1.5. Hierarchizacja potrzeb konsumpcyjnych
1.6. Środki służące zaspokajaniu potrzeb konsumpcyjnych
1.7. Potrzeby konsumpcyjne a popyt
RODZIAŁ 2.
GOSPODARSTWO DOMOWE JAKO PODMIOT KONSUMPCJI
2.1. Pojęcie "gospodarstwo domowe"
2.2. Istota i zakres działania gospodarstw domowych
2.3. Determinanty określające potrzeby gospodarstw domowych
2.4. Podstawowe typy gospodarstw domowych
2.5. Struktura gospodarstw domowych
ROZDZIAŁ 3.
TEORIE KONSUMPCJI
3.1. Mikroekonomiczne teorie konsumpcji
3.2. Makroekonomiczne teorie konsumpcji
3.3. Psychologiczne teorie konsumpcji
ROZDZIAŁ 4.
METODY POMIARU KONSUMPCJI
4.1. Mierniki konsumpcji - wprowadzenie
4.2. Mierniki wzorcowe
4.3. Mierniki przeliczeniowe
4.4. Mierniki struktury konsumpcji
4.5. Mierniki dynamiki konsumpcji
4.6. Mierniki agregatowe
4.7. Mierniki współzależności.

Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów


164 strony, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022