wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

REKLAMA LEKÓW A PRAWO FARMACEUTYCZNE


ZUBKOWSKA A. NIEDZIELSKA M.

wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA, 2010, wydanie I

cena netto: 104.00 Twoja cena  98,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Na co pozwala Prawo farmaceutyczne w zakresie reklamy produktów leczniczych, a co jest zabronione?

Na to pytanie, z punktu widzenia lekarza, odpowiada książka Reklama leków a Prawo farmaceutyczne.

W publikacji wskazane zostały wszystkie główne regulacje związane z tematyką produktów leczniczych.

Autorki odniosły się również do zasad promocji środków spożywczych specjalnego przeznaczenia, nie ma natomiast zasad promocji suplementów diety. Brakuje też odniesienia do wyrobów medycznych, a te są ściśle związane z rynkiem medycznym.
Każdy znajdzie tu jednak omówienie regulacji etycznych, jakie obowiązują lekarzy i formy farmaceutyczne w ich wzajemnych relacjach.


Spis treści:

Wstęp

Dział I. Zasady marketingu farmaceutycznego w świetle przepisów prawa

Rozdział 1. Reklama produktów leczniczych w świetle obowiązujących regulacji prawnych
1.1.Podstawowe zasady dotyczące reklamy produktów leczniczych - ograniczenia co do formy i treści
1.2. Reklama produktów leczniczych kierowana do publicznej wiadomości
1.3. Reklama produktów leczniczych kierowana do osób uprawnionych do wypisywania recept
1.4. Reklama porównawcza
1.5. Reklama internetowa
1.6. Zasady promocji środków spożywczych specjalnego przeznaczenia

Rozdział 2. Reklama produktów leczniczych a zmiany przewidziane w rozporządzeniu w sprawie reklamy produktów leczniczych w odniesieniu do reklamy kierowanej do lekarzy oraz kierowanej do publicznej wiadomości
2.1. Nowe zasady wizyt przedstawicieli medycznych u lekarzy
2.2. Wymóg uzyskania zgody na wizytę

Rozdział 3. Dopuszczalne korzyści materialne dla lekarzy od firm farmaceutycznych a zakaz ich wręczania
3.1. Upominki i gadżety reklamowe
3.2. Sponsorowanie spotkań, konferencji, kongresów medycznych i naukowych
3.2.1. Spotkania promocyjne
3.2.2. Sponsorowanie konferencji, kongresów medycznych i naukowych
3.3.Przeprowadzenie przez lekarza szkolenia lub spotkania edukacyjnego na rzecz firmy farmaceutycznej

Rozdział 4. Bezpłatne próbki produktów leczniczych, rejestr próbek - regulacje
4.1. Szczegółowe zasady dotyczące przekazywania lekarzom próbek produktów leczniczych
4.2. Dane, jakie musi zawierać ewidencja próbek leków

Rozdział 5. Rola przedstawiciela medycznego w kontaktach z osobami uprawnionymi do wypisywania recept
5.1. Prawa i obowiązki przedstawicieli medycznych

Rozdział 6. Nowe strategie biznesowe marketingu farmaceutycznego
6.1. Pomocnicze formy kontaktu
6.2. E-marketing farmaceutyczny
6.2.1. Closed Loop Marketing
6.2.2. E-detailing jako nowa forma komunikacji z lekarzem
6.2.3. eCME (z ang. Electronic Continuing Medical Education)

Rozdział 7. Prawne i etyczne aspekty udziału lekarza w badaniach leków organizowanych przez firmę farmaceutyczną
7.1. Badania kliniczne elementem postępu medycyny
7.2. Udział lekarza w badaniu klinicznym
7.3. Finansowe aspekty badania klinicznego
7.4. Badania nieinterwencyjne

Dział II. Zasady odpowiedzialności lekarzy na gruncie prawa farmaceutycznego

Rozdział. 1. Etyka lekarska i etyka biznesu
1.1. Wpływ upominków wręczanych lekarzom na podejmowane przez nich decyzje
1.2. Kontrola treści otrzymywanych od firm materiałów
1.3. Współpraca lekarzy z firmami farmaceutycznymi
1.4. Kodeksy etyki postępowania
1.5. Znaczenie kodeksów deontologicznych

Rozdział 2. ABC odpowiedzialności karnej
2.1. Interpretowanie przepisów karnych
2.2. Przestępstwo wręczania korzyści materialnej osobom uprawnionym do wystawiania recept
2.3. Zachowania zakazane lekarzom na gruncie przepisów ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
2.4. Zagadnienia procesowe, wspólne dla przestępstw z art. 128 Prawa farmaceutycznego i 192b ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
2.5. Kara i zatarcie skazania
2.6. Odpowiedzialność za wykroczenia w pigułce

Rozdział 3. Odpowiedzialność pracownicza
3.1. Zasady spotkania lekarza z przedstawicielem medycznym
3.2. Prawa i obowiązki lekarzy
3.3. Nakładanie kar w związku z niezastosowaniem się do przepisów wewnętrznych ZOZ
3.4. Kary porządkowe
3.5. Wniesienie sprzeciwu

Rozdział 4. Lekarz jako przedsiębiorca - czyny nieuczciwej konkurencji
4.1. Naruszenie zasad uczciwej konkurencji
4.2. Możliwości ZOZ w zakresie publicznej informacji o świadczonych usługach
4.3. Sankcje w związku z czynami nieuczciwej konkurencji

Rozdział 5. Projekty nowelizacji Prawa farmaceutycznego oraz rozporządzenia w sprawie reklamy produktów leczniczych w 2009 r.
5.1. Projekt nowelizacji ustawy Prawo farmaceutyczne z 21 lipca 2009 r
5.2. Projekt nowelizacji rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie reklamy produktów leczniczych

Zakończenie
Bibliografia


124 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022