W otoczeniu przedsiêbiorstw zachodz± coraz szybsze zmiany, tak w zakresie
technologii, jak i w sferze badañ naukowych. Dynamicznym zmianom podlegaj± równie¿
obszary zarz±dzania oraz marketingu. W nat³oku obowi±zków osoby zarz±dzaj±ce
przedsiêbiorstwami maj± coraz mniej czasu na ¶ledzenie literatury. Jest to g³ównie
zadanie tych, którzy prowadz± badania oraz opracowuj± i weryfikuj± teorie. Od wielu
lat staramy siê to czyniæ jako zespó³ pracowników naukowych, wspó³pracuj±cych
tak¿e z w³adzami oraz studentami Wy¿szej szko³y Zarz±dzania i Bankowo¶ci w Poznaniu.
Przekazuj±c tê syntetycznie napisan± pracê, z ilustracjami praktycznymi
oraz ze wskazaniem w aneksie bogatych ¼róde³ do w³asnych studiów, jako zespó³
autorski pozostajemy w nadziei, ¿e bêdzie ona u¿yteczna zarówno dla pracowników
przedsiêbiorstw, jak i studentów.
Spis tre¶ci:
Wstêp
CZÊ¦Æ I Marketing
HENRYK MRUK: Ewolucja koncepcji marketingu - od praktyki do teorii
HENRYK MRUK: Warto¶æ dla klienta a kszta³towanie dzia³añ marketingowych
HENRYK MRUK: Strategie wojenne w marketingu
HENRYK MRUK: Neuromarketing ¼ród³em wy¿szej skuteczno¶ci dzia³añ
przedsiêbiorstwa
LILIANNA NOWAK: Marketing sensoryczny
LILIANNA NOWAK: E-marketing
RENATA NESTEROWICZ: Ekomarketing
ZYGMUNT WA¦KOWSKI: Marketing sportowy jako szansa dla ma³ych i ¶rednich
przedsiêbiorstw
CZÊ¦Æ II Przedsiêbiorstwo
TOMASZ KOPCZYÑSKI: Wspó³czesne tendencje w zarz±dzaniu organizacjami
gospodarczymi
TOMASZ KOPCZYÑSKI: Znaczenie innowacyjnych koncepcji zarz±dzania dla
funkcjonowania przedsiêbiorstw
HENRYK MRUK: Przywództwo czynnikiem rozwoju przedsiêbiorstwa
MACIEJ KOCZERGA: Zasady budowania przewagi konkurencyjnej przez przedsiêbiorstwa
AGNIESZKA SKUZA: Podstawowe sk³adniki organizacyjnego uczenia siê
MACIEJ KOCZERGA: Warto¶æ dodana i zasady jej tworzenia
MAGDALENA STEFAÑSKA: Spo³eczna odpowiedzialno¶æ przedsiêbiorstwa a cel jego
istnienia
CZÊ¦Æ III Komunikacja
HENRYK MRUK: Komunikacja marketingowa - kierunki zmian
HENRYK MRUK: Pu³apki my¶lowe w podejmowaniu decyzji
TOMASZ WANAT: Miêdzy rozumem a sercem - rola czynników metapoznawczych
TOMASZ WANAT: Marketing a efekt placebo
ALEKSANDRA KANIEWSKA-SÊBA: Ambient media jako nowoczesny instrument komunikacji
JAROS£AW MRUK: Promocja sprzeda¿y - wzrost znaczenia
RENATA NESTOROWICZ: Wykorzystanie zasad percepcji w reklamie prasowej
MA£GORZATA MICHALIK: Kontrowersje wokó³ reklamy szokuj±cej
CZÊ¦Æ IV Konsumenci
HENRYK MRUK: Makrotrendy a zachowania konsumentów
LILIANNA NOWAK: Transumeryzm i trysumeryzm - nowe segmenty i zachowania
konsumenckie
LILIANNA NOWAK: Gender marketing - koncepcja i zastosowania
LILIANNA NOWAK: Model marketingowy GenderTrends
Literatura polecana
242 strony, A5, oprawa miêkka