Intensywne tempo zmian społecznych, gospodarczych i politycznych
wywarło niewątpliwie istotny wpływ na procesy zachodzące w sferze konsumpcji.
Znajduje to wyraz w nowych trendach konsumenckich, wyrażających się m.in. zmianami
systemów wartości, oczekiwań i preferencji oraz rosnącą świadomością i siłą
nabywców. Towarzyszą temu zmiany warunków realizacji potrzeb, zainteresowań, obszarów
aktywności i stylów życia.
Wspomniane procesy wpływają w istotny sposób na
strategie i działania marketingowe współczesnych przedsiębiorstw, a zwłaszcza
metody komunikowania się z klientami, oraz sposoby prowadzenia działalności
operacyjnej.
Niezbędna staje się modyfikacja dotychczasowych strategii i przestawienie
się menedżerów na nowy sposób myślenia i działania, w którym istotną
rolę odgrywa gospodarka oparta na wiedzy i nowoczesnych mediach elektronicznych.
Jednym z kluczowych problemów, przed jakim stoją obecnie funkcjonujące firmy, jest
pogodzenie wymogów ekonomii skali i efektywności operacyjnej z unikalnymi,
silnie zindywidualizowanymi i wciąż zmieniającymi się potrzebami klientów
i kontrahentów.
Ksiażka przeznaczona jest dla osób zajmujących się
marketingem, reklamą, promocją a takze dla studentów zarządzania i marketingu.
Spis treści:
Wstęp
1. TEORETYCZNE ASPEKTY KSZTAŁTOWANIA POZYCJI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA NA
RYNKU
1. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych
2. Instrumenty kształtowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku
2. MŁODZI KONSUMENCI JAKO UCZESTNICY PROCESÓW RYNKOWYCH
1. Podstawy decyzji i zachowań konsumentów w świetle teorii
2. Charakterystyka segmentu młodych konsumentów oraz ich style życia i konsumpcji
Sylwetka młodych konsumentów i ich typy
Style życia i konsumpcji młodzieży
3. Współczesne trendy w zachowaniach rynkowych młodych konsumentów i ich
kształtowanie
3. RYNEK ODZIEŻOWY W POLSCE I OCENA INSTRUMENTÓW KONKUROWANIA STOSOWANYCH PRZEZ
PRZEDSIĘBIORSTWA
1. Ogólna charakterystyka rynku odzieżowego w Polsce
2. Instrumenty konkurowania stosowane przez firmy odzieżowe a preferencje i oczekiwania
młodzieży
4. ROLA PROMOCJI W BUDOWANIU POZYCJI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA
1. Istota procesu komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
2. Reklama jako instrument komunikacji przedsiębiorstwa z młodymi konsumentami
3. Instrumenty promocji uzupełniającej w segmencie młodzieżowym
4. Innowacyjne formy komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Zakończenie
Bibliografia
164 stron, oprawa miękka