Filozofia Reklamy pozwala spojrzeć na współczesną reklamę lekko
krytycznie, można powiedzieć uczy myślenia reklamowego.
Przedstawia nie tylko teoretyczne schematy, ale również pokazuje praktyczne
wykorzystanie i zastosowanie środków przekazu, mechanizmów działania i narzędzi do
promocji produktów.
Dla nowicjuszy będzie to idealny podręcznik otwierający drzwi do reklamowej
rzeczywistości, natomiast osoby zajmujące się już reklamą i marketingiem odnajdą w
nim intrygujące rozważania na temat wpływu reklamy na człowieka i współczesną
rzeczywistość..
Reklama otacza dzisiejszego człowieka na każdym kroku i z każdej strony. Z tego powodu
celem niniejszej książki jest pokazanie, w jaki sposób reklama oddziałuje na
człowieka. Ukazanie jak wpływa na jednostkę poprzez wszystkie zmysły, jak wykorzystuje
mechanizmy retoryczno-perswazyjno-psychologiczne sprawiając, że człowiek stara się
coraz więcej mieć niż być. Nie jest celem tej publikacji przedstawienie reklamy w
negatywnym świetle, czy jej krytyka. Reklama jest, bowiem tylko propozycją, jest jak
biblijny wąż, który tylko zachęca, a to od nas- odbiorców zależy czy wybierzemy tą
drogę. Stanowi naturalny wytwór dzisiejszego społeczeństwa masowego i przynależy do
obecnych czasów, w których konsumpcja odzwierciedla/jest cel dążeń człowieka. Warta
jest więc zanalizowania, po to chociażby by zrozumieć jej wpływ na dzisiejszą
kulturę i współczesną istotę ludzką.
1. Historia reklamy (od starożytności po czasy współczesne)
2. Komunikacja reklamy
2.1. Percepcja reklamy
2.1.1 Odbiór komunikatu reklamowego
2.2. Media reklamy
2.2.1 Plakat (billboard)
2.2.2. Prasa
2.2.3. Radio
2.2.4. Telewizja
2.2.5. Internet
3. Komunikacja werbalna- Retoryka reklamy
3.1. Faza wstępna
3.1.1 Toposy
3.1.2. Motywy stereotypy
3.1.2.1. Człowiek nowoczesny
3.1.2.2. Kobieta
3.1.2.3. Mężczyzna
3.1.2.4. Dziecko
3.1.2.5. Rodzina
3.1.2.6. Zwierzęta
3.1.2.7. Motywy literacko-filmowe
3.1.2.8. Dom
3.1.2.9. Laboratorium
3.1.2.10. Natura
3.1.3. Rodzaje wstępu
3.2. Nawiązanie dialogu
3.2.1. Rodzaje narracji
3.3. Faza właściwa – Argumentacja
3.4. Faza nakłaniania
3.5. Faza rekapitulacji
4. Komunikacja niewerbalna
4.1. Linia
4.2. Barwa
4.3. Światłocień
4.4. Kompozycja
4.5. Ruch
4.5.1. Funkcje i formy ruchu w komunikacie reklamowym
4.6. Dźwięk
4.6.1. Pragmatyczne zastosowanie muzyki
4.6.2. Głos w reklamie
4.7. Środki oparte na stosunkach wielkości
4.8. Kadr
5. Interakcja warstwy werbalnej i wizualnej
204 strony, A5, oprawa miękka