Kompendium wiedzy dla pracowników branży budowlanej
Prof. zw. dr hab. Henryk Mruk, jest absolwentem
Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz profesorem zwyczajnym w Katedrze Handlu
Międzynarodowego tejże Uczelni. W okresie 41 lat pracy zawodowej opublikował ponad 850
pozycji artykułowych oraz książkowych. Specjalizuje się w marketingu, w tym także
marketingu na rynku instytucjonalnym. Prowadzi również wykłady z zakresu przywództwa w
biznesie. Współpracuje z wieloma przedsiębiorstwami oraz organizacjami. W kilku z nich,
w tym także w przedsiębiorstwie budowlanym, pełnił obowiązki przewodniczącego lub
członka rady nadzorczej. Jest członkiem kilku rad programowych czasopism o tematyce
rynkowej i marketingowej w Polsce.Jest promotorem 26 prac doktorskich
Dr Szczepan Gawłowski, absolwent Uniwersytetu im.
Adama Mickiewicza w Poznaniu, studia podyplomowe w Getyndze oraz doktorat na Uniwersytecie
Ekonomicznym w Poznaniu. Karierę zawodową rozpoczął w Niemczech, a po powrocie do
Polski stworzył firmę KREISEL - Technika Budowlana Sp. z o.o. Jako jej prezes i
współwłaściciel przez 18 lat rozwinął spółkę i markę firmy do pozycji czołowej
na rynku chemii budowlanej. Marka Kreisel jest rozpoznawalna nie tylko z doskonałych
produktów, lecz także strategii marketingowej opartej na sponsoringu sportowym. Jest
laureatem licznych nagród biznesowych, między innymi: Lider Polskiego Biznesu BCC, Lider
Pracy Organicznej THC oraz Wielkopolski Przedsiębiorca XX-lecia w 2010 roku.
Spis treści:
Wstęp
1.Sektor budownictwa - cechy charakterystyczne
2.O nazwach, znakach towarowych i markach
3.Od tożsamości do wizerunku marki -jak postrzegamy siebie, a jak nas widzą inni
4.O umysłach klientów, którzy czytają znaki i marki
5.O wartościach, które marka niesie segmentom klientów
6.O rodzajach marek i ich ewolucji
7.O pozycjonowaniu marek
8.O relacjach marki z ceną
9.O merchandisingu, który buduje pozycję marki w sklepie i hurtowni
10.O instrumentach komunikacji marki
11.Sponsoring instrumentem budowania marki
12.O ludziach, pracownikach, którzy tworzą siłę marki
13.O sieciach powiązań pomiędzy markami
14.O sposobach opieki marki nad klientami
15.O znaczeniu zmysłów w budowaniu pozycji i siły marki
16.O marce w przedsiębiorstwach rodzinnych
17.O wartości marki i metodach jej wyceny
Zakończenie
Bibliografia
254 strony, B5, oprawa twarda