DYFUZJA INNOWACJI JAK ODNIEŚĆ SUKCES W KOMERCJALIZACJI NOWYCH PRODUKTÓW I USŁUG
Wśród polskich publikacji, dotyczących zarządzania innowacjami i ochrony
własności przemysłowej, brakowało dotąd pozycji prezentującej proces dyfuzji
innowacji i sposoby skutecznego wprowadzania na rynek nowych produktów i usług.
Książka "Dyfuzja innowacji. Jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych
produktów i usług" wypełnia tę lukę na rynku wydawniczym. Autor omawia procesy
wprowadzania na rynek, promocji i sprzedaży innowacji, oferując praktyczne narzędzia
gotowe do wykorzystania w działalności gospodarczej.
Książka przybliża dorobek współtwórców teorii dyfuzji innowacji, takich jak:
Rogers, Bass, Moore, Bosworth, Fichman, firma Gartner i szkoła SCOT. Prezentacja opiera
się na bogatym przeglądzie aktualnych przykładów procesu dyfuzji różnorodnych
innowacji, w tym: środków farmakologicznych, rozwiązań informatycznych, produktów
elektroniki użytkowej, serwisów internetowych, technologii ochrony środowiska, maszyn
rolniczych czy zmian społecznych. Dyskusja teorii, modeli i przykładów opiera się na
wieloletnich, praktycznych i naukowych doświadczeniach autora.
Książka jest niezastąpioną pomocą dla każdego menedżera zajmującego się
wprowadzaniem na rynek nowych produktów i usług. Szczególnie przydatna będzie dla
osób zarządzających firmami technologicznymi, pracowników działów marketingu i
sprzedaży, wynalazców rozważających możliwość komercjalizacji własnych
osiągnięć, zarządzających projektami badawczo-rozwojowymi, doradców w zakresie
zarządzania własnością intelektualną oraz studentów zarządzania.
Rozdział 1. Innowacje i proces ich dyfuzji
1.1. Co to jest innowacja?
1.2. Co to jest dyfuzja innowacji?
1.3. O czym będzie ta książka?
Rozdział 2. Atrybuty innowacji sprzyjające dyfuzji
2.1. Model PZNTO
2.2. Względna przewaga (P)
2.3. Zgodność (Z)
2.4. Niska złożoność (N)
2.5. Testowalność (T)
2.6. Obserwowalność (O)
Rozdział 3. Źródła względnej przewagi
3.1. Język korzyści
3.2. Owczy pęd i snobizm
3.3. Compliance
3.4. Innowacje prewencyjne
3.5. Innowacje szkodliwe
3.6. Całkowity koszt własności (TCO)
3.7. Dobra systemowe
3.8. Produkt kompletny
3.9. Dyfuzja innowacji w łańcuchu dostaw
Rozdział 4. Cechy użytkowników a dyfuzja innowacji
4.1. Innowacyjność użytkowników a proces dyfuzji
4.2. Innowatorzy
4.3. Wcześni użytkownicy
4.4. Wczesna większość
4.5. Przepaść w procesie dyfuzji
4.6. Dyfuzja dóbr sieciowych
4.7. Późna większość
4.8. Maruderzy
4.9. Wpływ innych cech użytkowników na proces dyfuzji
Rozdział 5. Przekraczanie przepaści w procesie dyfuzji
5.1. Sposób przekraczania przepaści
5.2. Produkt kompletny dla wybranego segmentu użytkowników.
5.3. Model kręgielni
Rozdział 6. Alternatywne modele dyfuzji innowacji
6.1. Cykl fascynacji
6.2. Luka asymilacyjna
6.3. Metodyki sprzedaży
6.4. Wątpliwości klienta w procesie adopcji
6.5. Modyfikacja innowacji w procesie dyfuzji
6.6. Ekonomiczne stymulatory dyfuzji
6.7. Krytyka dyfuzji innowacji
Dodatek. Modelowanie dyfuzji innowacji
Przypisy
Bibliografia
Informacja o autorze
170 stron
, miękka oprawa