We współczesnych gospodarkach coraz częściej mamy do czynienia
z postępującymi procesami komercjalizacji różnych produktów. Dotyczy to także
produktów żywnościowych.
Autorzy przedstawili: pojęcie i elementy komercjalizacji produktów
(w tym produktów żywnościowych), uwarunkowania komercjalizacji produktów
żywnościowych w przedsiębiorstwie, procesy komercjalizacji produktów
żywnościowych w polskich przedsiębiorstwach, zachowania konsumenta wobec innowacji
produktowych na rynku żywności, modelowanie procesu komercjalizacji produktów
żywnościowych w Polsce.
Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych badających zachowania
konsumentów, a także studentów ekonomii, zarządzania, marketingu.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1
Komercjalizacja produktu jako proces rynkowy
1.1. Rozwój nowego produktu jako proces innowacyjny
1.2. Pojęcie i składowe komercjalizacji produktu jako procesu rynkowego
1.3. Kluczowe elementy procesu komercjalizacji produktów żywnościowych
Rozdział 2
Uwarunkowania komercjalizacji produktów żywnościowych w przedsiębiorstwie
2.1. Przesłanki komercjalizacji żywności
2.2. Konsument jako czynnik warunkujący proces komercjalizacji produktów żywnościowych
2.3. Prawne i technologiczne determinanty komercjalizacji produktu żywnościowego
Rozdział 3
Komercjalizacja innowacji produktowych w przedsiębiorstwach na polskim rynku
produktów żywnościowych
3.1. Przesłanki i metodyka procesu badawczego w przedsiębiorstwach na
polskim rynku żywnościowym
3.2. Proces rozwoju innowacji produktowych w przedsiębiorstwach na polskim rynku
żywnościowym
3.3. Proces komercjalizacji produktów w badanych przedsiębiorstwach
Rozdział 4
Konsument jako determinanta procesu komercjalizacji produktu żywnościowego
4.1. Przesłanki i metodyka badań zachowań konsumentów na rynku
produktów żywnościowych
4.2. Determinanty procesu postrzegania przez konsumentów innowacji produktowych na
rynku żywności
4.3. Wyznaczniki procesu akceptacji innowacji na rynku produktów żywnościowych
Rozdział 5
Modelowanie procesu komercjalizacji produktów żywnościowych w Polsce
5.1. Modele rozwoju nowego produktu żywnościowego – spojrzenie branżowe
5.2. Komercjalizacja nowych produktów żywnościowych w świetle badań polskiego
rynku (wybrane branże)
5.3. Komercjalizacja nowych produktów żywnościowych a proces akceptacji konsumenta
Bibliografia
Załącznik 1
Załącznik 2
Załącznik 3
Załącznik 4
230 stron, B5, oprawa miękka