wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DZIAŁALNOŚĆ REKLAMOWA WYBRANE ASPEKTY PUBLICZNOPRAWNE


FILL W. FRAŃCZUK M. KOCZANOWSKI J. RED.

wydawnictwo: BRANTA, 2011, wydanie I

cena netto: 60.10 Twoja cena  57,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Działalność reklamowa

Wybrane aspekty publicznoprawne


Niniejsze opracowanie powstało jako wynik badań zrealizowanych przez pracowników Katedry Prawa Publicznego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Podręcznik przeznaczony jest głównie dla studentów kierunków prawniczych i ekonomicznych


Wykaz skrótów

Przedmowa

1.Pojecie, definicje i podziały reklamy
Magdalena Malecka-Łyszczek
Uwagi wstępne
1.1.Zakres pojęcia reklamy
1.2.Definicje legalne reklamy
1.3.Pojęcie reklamy na gruncie literatury przedmiotu

2.Problematyka reklamy na gruncie regulacji prawnych
Magdalena Malecka-Łyszczek
2.1.Reklama w europejskiej konwencji o telewizji ponadgranicznej
2.2.Reklama na gruncie regulacji dyrektyw unijnych
2.3.Reklama w ustawie o radiofonii i telewizji
2.4.Reklama w prawie prasowym
2.5.Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji
2.6.Reklama jako nieuczciwa praktyka rynkowa
2.7.Reklama na gruncie regulacji prawa własności przemysłowej
2.8.Reklama jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego
2.9.Reklama zewnętrzna
2.10.Reklama na gruncie regulacji kodeksu cywilnego
Wnioski

3.Ograniczenia swobody działalności reklamowej w świetle przepisów konstytucji
Anna Surówka
Uwagi wstępne
3.1.Ograniczenia związane z zasadą wolności działalności gospodarczej
3.2.Ograniczenia związane z wolnością słowa
Wnioski

4.Reglamentacja działalności reklamowej w zakresie reklamy produktów leczniczych i żywności
Aldona Piotrowska
4.1.Reklama jako przedmiot działania organów administracji
4.2.Reglamentacja
4.3 Reglamentacja reklamy produktów leczniczych
4.3.1.Podstawy prawne
4.3.2.Definicja reklamy produktu leczniczego
4.3.3.Treść reklamy produktu leczniczego
4.3.4.Reklama produktów leczniczych poprzez opinię osób trzecich
4.3.5.Informacja na opakowaniu
4.3.6.Reklama sprzedaży wysyłkowej produktów leczniczych i sprzedaż wysyłkowa
4.3.7.Działania organu nadzoru
4.4.Reklama aptek
4.4.1.Zakaz reklamy działalności aptek lub punktów aptecznych
4.4.2.Nadzór nad apteką w zakresie reklamy
4.4.3.Reklama wyrobów medycznych
Wnioski
4.5.Narkotyki
4.6.Żywność
4.6.1.Reklama żywności
4.6.2.Znaki jakości

5.Reklama i promocja napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych
Ambroży Mituś
Uwagi wstępne
5.1.Reklama i promocja napojów alkoholowych
5.1.1.Zakres pojęcia reklamy i promocji napojów alkoholowych
5.1.2.Zakres i formy ograniczeń w zakresie reklamy i promocji napojów alkoholowych
5.1.3.Reklama piwa
5.1.4.Kodeksy etyczne w zakresie reklamy alkoholu
5.2.Reklama i promocja wyrobów i rekwizytów tytoniowych
5.2.1.Zakres pojęcia reklamy i promocji wyrobów i rekwizytów tytoniowych
5.2.2.Zakres i formy ograniczeń w zakresie reklamy i promocji wyrobów tytoniowych
5.3.Reklama napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych w regulacjach międzynarodowych
Wnioski

6.Wykorzystanie promocji jako narzędzia realizacji zadań publicznych
Magdalena Frańczuk
Uwagi wstępne
6.1.Definicje - reklama, promocja, zadania publiczne
6.1.1.Próba definicji pojęć
6.1.2.Orzecznictwo sądowe w zakresie definicji pojęć "promocja gminy" i "zadania publiczne"
6.2.Program "Marketing dla przyszłości" i jego aspekty społeczne
6.3.Przykłady kampanii promocyjnych w dziedzinie ochrony zdrowia
6.4.Przykłady kampanii promocyjnych w zakresie ochrony środowiska
6.5.Promocja gmin jako element wspierający rozwój lokalny
6.6.Reklama wyborcza
Wnioski
6.7.Działalność promocyjna powiatu i województwa
Aldona Piotrowska

7.Ograniczenia reklamy przedstawicieli wolnych zawodów
Aneta Mendrek
Uwagi wstępne
7.1.Definicja i katalog wolnych zawodów
7.2.Źródła regulacji normatywnych regulujących reklamę działalności przedstawicieli wolnych zawodów
7.3.Analiza dopuszczalności reklamy i jej ograniczeń na przykładzie wybranych wolnych zawodów
7.3.1.Zawód adwokata
7.3.2.Zawód radcy prawnego
7.3.3.Zawód notariusza. Normatywne podstawy regulacji
7.3.4.Doradcy podatkowi
7.3.5.Kuratorzy sądowi
7.3.6.Biegli rewidenci
7.3.7.Rzecznicy patentowi
7.3.8.Lekarze
7.3.9.Zawód aptekarza
7.3.10.Architekci
7.3.11.Zakaz reklamy w odniesieniu do komorników
Magdalena Małecka-Łyszczek
Wnioski

8.Opodatkowanie wartości dodanej w reklamie
Wojciech Fill
Uwagi wstępne
8.1.Zakres przedmiotowy opodatkowania
8.2.Nieodpłatne przekazanie towarów i usług na cele reklamy i reprezentacji
8.3.Miejsce świadczenia usług reklamowych oraz jego znaczenie dla opodatkowania wartości dodanej
Wnioski

Literatura


222 strony, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022