|
BADANIA POLSKIEJ KLASY WYŻSZEJ PROBLEMY DIAGNOZY DYLEMATY
BOMBOL M. RED. wydawnictwo: SGH, 2013, wydanie I cena netto: 46.90 Twoja cena 44,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka BADANIA POLSKIEJ KLASY WYŻSZEJ
Problemy, diagnozy, dylematy
Przeobrażenia zachodzące w Polsce po 1989 roku doprowadziły do zmian
stratyfikacyjnych struktury społecznej. Obecnie nie ma wątpliwości co do istnienia
polskiej klasy średniej, będącej prawdziwą siłą napędową sukcesów gospodarczych
ostatnich dwóch dekad. Jednakże czy sam fakt wyłonienia i powolnego rozwarstwienia
klasy średniej pozwala na przypuszczenie, że będzie się ona dalej zmieniała, tworząc
podwaliny elitarnej klasy wyższej? Niniejsza monografia jest wynikiem otwartej dyskusji
środowiska zarów?no ekonomistów, jak i socjologów. Grono autorów prezentuje różne
nurty badań ekonomicznych i społecznych, co pozwalała postawić na nowo pytania
odnoszące się do "zalążkowej" polskiej klasy wyższej na początku XXI
wieku.
Oddając w ręce Czytelnika zbiór refleksji na temat kształtującej się polskiej klasy
wyższej, mamy nadzieję, że będą one inspiracją do dalszych przemyśleń i stawiania
pytań, choćby takich, jak pytanie o istnienie "polskiej drogi tworzenia klasy
wyższej", jakże innej w porównaniu z doświadczeniami demokracji Zachodu.
Zaprezentowane badania empiryczne są pierwszym szkicem obrazu przedstawicieli
zalążkowej polskiej klasy wyższej. Jest to próba obiektywnego ujęcia tematu pod
kątem realnego świata konsumpcji, popkulturowych wyobrażeń o klasie wyższej oraz
sentymentów za utraconą ponad sześćdziesiąt lat temu polską klasą wyższą. Autorzy
szukają odpowiedzi na pytania: jak znaleźć rozwiązanie często popełnianego błędu
utożsamiania elity bogactwa z klasą wyższą oraz jak zbadać atrybuty klasy, styl
zachowań, charyzmę, wzorotwórczość w sferze wartości i postaw.
Jeśli lektura niniejszej książki zainspiruje Czytelnika do chwili refleksji, będzie
to najlepszą recenzją wysiłków Autorów.
Małgorzata Bombol
Spis treści
Małgorzata Bombol
Wprowadzenie
Rozdział I
Krzysztof Jasiecki
Teoretyczne i metodologiczne problemy badań nad polską klasą wyższą.
Perspektywa socjologiczna
Rozdział II
Stanisław Maciej Kot
Czy istnieje symetria między ubóstwem a zamożnością?
Rozdział III
Teresa Słaby
Jakość życia zalążkowej klasy wyższej w Polsce w latach 2011-2012
Rozdział IV
Jadwiga Berbeka
Wybrane aspekty społecznej stratyfikacji i jej związki z zachowaniami
konsumpcyjnymi
Rozdział V
Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska
Polska klasa wyższa w kontekście przemian w zachowaniach konsumentów - dylematy
badawcze
Rozdział VI
Lechosław Garbarski
Klasa wyższa - atrakcyjny czy spędzający sen z powiek segment rynku?
Rozdział VII
Piotr Michoń
Dobra pozycjonalne jako wyraz przynależności do klasy wyższej - konsekwencje
ekonomiczne
Rozdział VIII
Radosław Walczak
Jak rozpoznać bogacza? Ocena ludzi komunikujących status za pomocą przedmiotów
w perspektywie badań rynku
Rozdział IX
Małgorzata Bombol
Zachowania zakupowe przedstawicieli polskiej klasy wyższej - próba diagnozy
Rozdział X
Joanna Żukowska, Mikołaj Pindelski
Kreowanie e-wizerunku marki luksusowej ze szczególnym uwzględnieniem klasy
wyższej
Rozdział XI
Magdalena Kachniewska
Oczekiwania klasy wyższej jako determinanta rozwoju usług hotelarskich w Polsce
Rozdział XII
Joanna Pietrzak
Postawy i zachowania polskich klientów segmentu Mass Affluent
Rozdział XIII
Krzysztof Borowski
Inwestycje alternatywne w Polsce i na świecie na przykładzie rynku dzieł sztuki
Rozdział XIV
Małgorzata Bombol, Krzysztof Borowski
Inwestycje na rynku wina inwestycyjnego oraz diamentów
238 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|