|
ARTETERAPIA I WARSZTATY EDUKACJI TWÓRCZEJ
STAŃKO-KACZMAREK M. wydawnictwo: DIFIN, 2013, wydanie I cena netto: 46.00 Twoja cena 43,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Arteterapia i warsztaty edukacji twórczej
dr Maria Paula Stasiakiewicz:
(...) książka jest istotnym głosem w toczącej się dyskusji wokół praktycznych
problemów dotyczących relacji między sztuką i twórczością, a edukacją i terapią.
Należy ją uznać za kolejny, ważny krok na drodze budowania naukowych podstaw do
arteterapii, autorską próbę odpowiedzi na pytanie o źródła „terapeutycznej mocy”
tkwiące w sztuce – jej czynnym uprawianiu i recepcji. Książka przedstawia
niewątpliwą wartość dla polskiego czytelnika, ze względu na zarysowanie historycznego
rozwoju arteterapii w świecie i w Polsce oraz omówienie głównych podejść tworzących
jej ramy teoretyczne.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rzodział 1. Kreacja plastyczna w działaniach psychoterapeutycznych i
edukacyjnych
1.1. Kreacja plastyczna o charakterze terapeutycznym i edukacyjnym jako forma działań
twórczych
1.2. Funkcje kreacji plastycznej
1.3. Kreacja w arteterapii a kreacja w warsztatach edukacji twórczej
1.3.1. Zaplanowana kreacja?
Rzodział 2. Arteterapia
2.1. Czym jest arteterapia?
2.2. Specyfika arteterapii
2.3. Rys historyczny
2.3.1. Rozwój arteterapii w Polsce
2.4. Teoretyczne podstawy arteterapii
2.4.1. Podejścia psychodynamiczne w arteterapii
2.4.2. Podejścia poznawczo-behawioralne
2.4.3 Podejścia humanistyczne
2.4.4. Podejścia systemowe
2.5. Problematyka prowadzenia badań naukowych w arteterapii
2.6. Praktyka – formy arteterapii
2.7. Uczestnicy
2.8. Arteterapeuta
2.9. Czas i miejsce spotkań
Rzodział 3. Warsztaty edukacji twórczej
3.1. Czym są warsztaty edukacji twórczej?
3.2. Rys historyczny
3.3. Specyfika warsztatów edukacji twórczej
3.4. Uczestnicy
3.5. Animator
3.6. Czas i miejsce spotkań
Rzodział 4. Arteterapia a warsztaty edukacji twórczej – podobieństwa i
różnice
4.1. Cele
4.1.1. Ekspresja twórcza
4.1.1.1. Ekspresja twórcza jako forma komunikacji
4.1.2. Podmiotowość w arteterapii i edukacji twórczej
4.2. Osoby prowadzące
4.3. Uczestnicy
4.3.1. Praca z dziećmi
4.3.2. Praca z młodzieżą
4.3.3. Praca z osobami dorosłymi
4.4. Czas i miejsce
4.5. Podsumowanie
Rzodział 5. Procesy psychiczne w kreacji plastycznej w świetle funkcji
psychoterapeutycznej i edukacyjnej
5.1. Sposoby wyjaśniania terapeutycznej i edukacyjnej roli kreacji plastycznej
5.2. Procesy psychiczne w kreacji
5.3. Czynniki poznawcze
5.3.1. Wiedza
5.3.2. Myślenie i rozwiązywanie problemów
5.3.3. Uwaga
5.3.3.1. Uwaga skoncentrowana
5.3.3.2. Uwaga poszerzona
5.3.4. Wyobraźnia
5.3.5. Pamięć
5.4. Doświadczenia zmysłowe i działanie
5.4.1. Percepcja wzrokowa
5.4.2. Doświadczenia dotykowe
5.5. Czynniki emocjonalno-motywacyjne
5.5.1. Emocje
5.5.2. Motywacja
5.5. Podsumowanie
Rzodział 6. Trudności, ograniczenia oraz etyczne problemy w arteterapii i
warsztatach edukacji twórczej
6.1. Kwestie związane z osobą prowadzącą
6.2. Kwestie związane z uczestnikami
6.3. Kwestie związane z organizacją
Zakończenie
Literatura
168 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|