Problemy zarządzania przedsiębiorstwem
Budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku wymaga od osób zarządzających
przedsiębiorstwami wiedzy na temat warunków skutecznego przywództwa, sposobów
tworzenia i wprowadzania innowacji, umiejętności analizowania kosztów w powiązaniu z
efektami, a także znajomości korzyści, jakie dają nowoczesne rozwiązania w sferze
technologii informacyjnych.
Przygotowana publikacja jest podzielona na dwie części. W pierwszej z nich
zaprezentowano wyniki badań i przemyśleń związanych z aktywnością rynkową
przedsiębiorstw, natomiast druga część zawiera rozważania na temat szerszego
spojrzenia na wybrane zagadnienia z obszaru marketingu. Duża część zamieszczonych
tekstów opiera się na prowadzonych badaniach empirycznych. Poszczególne artykuły
nawiązują do przykładów związanych z wieloma branżami, co daje możliwość
wykorzystania wyników badań w konkretnych sektorach gospodarki. Kilka artykułów odnosi
się do badań prowadzonych w skali globalnej, dzięki czemu pojawia się perspektywa
międzynarodowa.
prof. dr bab. Henryk
WSTĘP 7
Zarządzanie przedsiębiorstwem
HENRYK MRUK
Wartość dla klienta jako sposób budowania pozycji przedsiębiorstwa na rynku
międzynarodowym 11
JOANNA FURMAŃCZYK
Międzykulturowy aspekt przywództwa w japońskich i niemieckich
przedsiębiorstwach międzynarodowych 25
KAJETAN BATOR, PAWEŁ BATOR
Wpływ kultury organizacyjnej na proces zmian w przedsiębiorstwie 45
ALICJA HADRYŚ-NOWAK
Szczególne cechy przedsiębiorstw rodzinnych 63
BENEDYKT BOBER
Komunikacja marketingowa szpitala publicznego a ocena jakości usługi szpitalnej 81
RYSZARD ORLIŃSKI
Możliwości wykorzystania rachunku kosztów standardowych w zarządzaniu kosztami
szpitala 109
RYSZARD GROSZAK
Zarządzanie informacją z wykorzystaniem portali korporacyjnych 131
JUSTYNA MAJCHRZAK-LEPCZYK
Kierunki zwiększania innowacyjności przedsiębiorstw 143
SZCZEPAN GAWŁOWSKI
Uwarunkowania innowacji na rynku chemii budowlanej 155
Marketing a religia
LILIANNA NOWAK
Wizerunek Matki Bożej w przekazach komercyjnych - dylematy i kontrowersje 171
JAROSŁAW SZANDURSKI
Marketing personalny Jezusa z Nazaretu i Franciszka z Asyżu 197
RYSZARD GROSZAK
Internet a działalność Kościoła katolickiego w Polsce 215
NOTY O AUTORACH 221
224 strony, A5, oprawa miękka