wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 69.00 65,55   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BIZNES A OCHRONA KONKURENCJI


FORNALCZYK A.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2012, wydanie II

cena netto: 69.00 Twoja cena  65,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce omówiono biznesowe skutki regulacji w dziedzinie prawa konkurencji.

Zaprezentowano najnowszy stan prawny i faktyczny w zakresie percepcji i stosowania prawa konkurencji.

Czytelnicy znajdą tu odpowiedzi na wiele ważnych pytań, m.in.:

  • Jak rozwijać biznes, aby nie popaść w konflikt z prawem konkurencji?

  • Jak budować przewagę konkurencyjną firmy, aby nie spotkać się z zarzutem nadużywania dominującej pozycji na rynku?

  • Jakie zapisy porozumień, konieczne z biznesowego punktu widzenia, nie będą sprzeczne z prawem konkurencji?

  • Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby pożądana fuzja lub przejęcie nie spotkały się z negatywną opinią organu antymonopolowego?


Drugie wydanie publikacji zostało uzupełnione o antymonopolową analizę rekomendacji marketingowych Ph. Kotlera. Autorka szczegółowo omówiła też takie kwestie, jak antykonkurencyjne znaczenie pionowych porozumień między przedsiębiorstwami oraz analizy rynkowe w prewencyjnej kontroli koncentracji. Ilustrację zastosowań regulacji antymonopolowych w praktyce stanowią liczne studia przypadków.

Książka powstała na podstawie doświadczeń autorki zdobytych w pracy na stanowisku doradcy antymonopolowego dużych firm polskich i zagranicznych oraz podczas tworzenia Urzędu Antymonopolowego i kierowania jego pracami w pierwszym okresie polskiej transformacji.

Opracowanie skierowane jest do studentów kierunków zarządzania oraz czytelników zainteresowanych prowadzeniem biznesu, pragnących uniknąć konfliktu z prawem konkurencji.


Spis treści:

O autorce
str. 7

Przedmowa do wydania drugiego
str. 9

Wstęp
str. 11

1. Strategie konkurencyjne przedsiębiorstw i ochrona konkurencji
str. 15


Konkurencja: rywalizacja i kooperacja
str. 15

Konkurencja w sektorze
str. 17

Konkurencja na rynku
str. 18

Ekonomiczne przesłanki prawnej ochrony konkurencji
str. 20

Rynek właściwy dla działania przedsiębiorstwa
str. 27

Rynki konglomeratowe i sąsiednie
str. 40

Bariery wejścia i wyjścia z rynku właściwego
str. 41

Podsumowanie
str. 44

2.Nadużywanie dominacji rynkowej przedsiębiorstwa
str. 47


Dominacja rynkowa jako cel strategii zarządzania przedsiębiorstwem
str. 47

Kryteria pomiaru udziału rynkowego przedsiębiorstwa
str. 52

Kryteria oceny pozycji i siły rynkowej przedsiębiorstwa
str. 53

Skuteczna strategia biznesowa i antymonopolowe kłopoty
str. 57

Typowe zachowania firm dominujących na rynku
str. 60

Praktyki cenowe przedsiębiorstwa dominującego na rynku właściwym
str. 63

Podsumowanie
str. 85

3. Antykonkurencyjne porozumienia przedsiębiorstw
str. 87


Motywy porozumiewania się przedsiębiorstw
str. 87

Porozumienia przedsiębiorstw ograniczające konkurencję
str. 89

Porozumienia kartelowe
str. 91

Przykłady łagodzenia kar pieniężnych dla uczestników karteli
str. 99

Kartel podany do publicznej wiadomości
str. 103

Porozumienia dystrybucyjne
str. 114

Podsumowanie
str. 142

4. Koncentracja i konkurencja
str. 144


Koniunktura gospodarcza i koncentracja przedsiębiorstw
str. 144

Przyczyny transakcji F&P
str. 146

Kooperacyjny i koncentracyjny charakter transakcji
str. 148

Przyjazne i wrogie F&P
str. 154

Udane i nieudane transakcje F&P
str. 157

Koncentracja i wzrost siły rynkowej jej uczestników
str. 161

Kryteria oceny wpływu planowanej koncentracji na stan konkurencji
str. 164

Ocena planowanych koncentracji w praktyce orzeczniczej KE
str. 165

Podsumowanie
str. 187

5. Ochrona konkurencji w Polsce
str. 190


Prawo konkurencji przed zmianami z 1989 roku
str. 190

Ochrona konkurencji w procesie transformacji gospodarczej po 1989 roku
str. 191

Polityka gospodarcza i skuteczność prawa konkurencji
str. 197

Wpływ UOKiK na podmiotową strukturę rynków produktowych i geograficznych
str. 199

Rola UOKiK w tworzeniu prawa
str. 201

Ochrona konsumentów
str. 203

Negocjacje członkostwa Polski w Unii Europejskiej
str. 205

Zakończenie
str. 207

Bibliografia
str. 215

Indeks
str. 227


232 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022