|
INTELIGENTNE SYSTEMY STEROWANIA RUCHEM
CICHOCKI P. / PERSPEKTYWA EKSPERCKA A PERSPEKTYWA POTOCZNA wydawnictwo: WYD UAM, 2009, wydanie I cena netto: 22.90 Twoja cena 21,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Inteligentne systemy sterowania ruchem - perspektywa ekspercka a perspektywa potoczna
Studium zachowań poznańskich kierowców
Głównym celem opisywanego w niniejszej publikacji projektu badawczego była ocena
funkcjonowania ruchu samochodowego w Poznaniu oraz inteligentnego systemu sterowania tym
ruchem z punktu widzenia świadomości społecznej indywidualnych użytkowników ruchu.
Wstęp
Rozdział I. Ogólna charakterystyka procesu ruchu
1. Ogólna charakterystyka procesu ruchu w ujęciu inżynierskim
2. Hierarchiczna struktura zarządzania ruchem
2.1. Zarządzanie operacyjne
2.2. Zarządzanie taktyczne
2.3. Zarządzanie strategiczne
3. Systemy zarządzania ruchem w Polsce
3.1. System zarządzania ruchem w Poznaniu
3.2. System zarządzania ruchem w Warszawie
3.3. System zarządzania ruchem w Krakowie
3.4. Systemy zarządzania ruchem w innych miastach w Polsce
Rozdział II. Charakterystyka zachowań poznańskich kierowców
1. Dobowy rozkład podróży oraz motywacje podróży
2. Czas podróży
3. Napełnienie samochodu
4. Wykorzystywanie innych (poza samochodem) środków transportu
Rozdział III. Ocena warunków ruchu samochodowego w Poznaniu
1. Kryteria oceny warunków ruchu samochodowego w Poznaniu
2. Ocena zarządzania ruchem samochodowym w Poznaniu
3. Ocena infrastruktury drogowej
4. Ocena interakcji z innymi kierowcami
5. Ocena możliwości parkowania w Poznaniu
Rozdział IV. Bezpieczeństwo na drodze
1. Stan bezpieczeństwa na drodze
1.1. Wypadki, kolizje, osoby ranne oraz zabite w zdarzeniach drogowych
1.2. Sprawcy oraz przyczyny zdarzeń drogowych
2. Poczucie bezpieczeństwa - zachowania kierowców oraz niebezpieczne miejsca
2.1. Postrzeganie negatywnych zachowań kierowców w Poznaniu
2.2. Poziom identyfikacji własnych negatywnych zachowań dokonany przez badanych
kierowców
2.3. Zasadność stosowania pasów bezpieczeństwa w opinii kierowców
2.4. Identyfikacja szczególnie niebezpiecznych (dużo wypadków, kolizji) miejsc, ulic,
skrzyżowań oraz rond w Poznaniu
Rozdział V. Inteligentne systemy sterowania ruchem w świadomości kierowców
1. Deklarowana wiedza o istnieniu inteligentnego systemu sterowania ruchem/światłami w
Poznaniu wśród poznańskich kierowców
2. Znajomość elementów składających się na inteligentny system sterowania
ruchem/światłami w Poznaniu
3. Znajomość zachowań kierowców, które obniżają skuteczność działania systemu
sterowania ruchem/światłami
4. Identyfikacja problemowych (ze względu na działanie sygnalizacji świetlnej) miejsc,
ulic, skrzyżowań oraz rond w Poznaniu
Uwagi końcowe
Aneks
Aneks 1, Charakterystyka próby
Aneks 2. Zestawienia tabelaryczne
Aneks 3. Kwestionariusz wywiadu
Aneks 4. Scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego (FGI) - wersja dla badań z
kierowcami
Aneks 5. Scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego (FGI) - wersja dla badań z
policjantami
Spis tabel, rysunków i wykresów
132 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|