wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 38.50 36,58   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PRAWA DZIECKA KONTEKSTY PRAWNE I PEDAGOGICZNE


ANDRZEJEWSKI M. RED.

wydawnictwo: WYD UAM, 2012, wydanie I

cena netto: 38.50 Twoja cena  36,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prawa dziecka

Konteksty prawne i pedagogiczne


O prawach dziecka można wypowiadać się na rozmaite sposoby. Widziałem kiedyś książkę zbudowaną z rysunków dzieci, których zadaniem było poszczególne prawa dziecka narysować. I narysowały! Jeśli chodzi o naukowców, to prawa dziecka są naturalnym obszarem badań prawników i pedagogów. Powie ktoś, że pomysł książki, ukazującej rozmaite konteksty pedagogiczne i prawne praw dziecka, nie jest więc szczególnie odkrywczy. Jestem odmiennego zdania. Po pierwsze dlatego, że o ważnych pojęciach rozmowy nigdy dość, zwłaszcza jeśli rozmawiają osoby kompetentne. Po wtóre, od dawna nie ukazała się książka na  temat praw dziecka tak mocno oddająca specyfikę osobistego, indywidualnego spojrzenia naukowców i praktyków różnych dziedzin. Lektura tekstów dowodzi, że w żaden sposób nie krępowano ich wrażliwości, nie nakładano ram merytorycznych ani formalnych, a przeciwnie, zebrano w tym tomie wypowiedzi bardzo różniące się pod względem sposobu narracji, w tym wplataną w poważne wywody dawką emocji. Po trzecie, grono Autorów nie zostało dobrane w taki sposób, by zgodnym chórem głosić jedynie słuszne tezy. Uważny Czytelnik łatwo zauważy, że poszczególni Autorzy, zaproszeni do napisania artykułów, różnią się między sobą poglądami i to w kwestiach dla praw dziecka podstawowych. Książka nie ma więc tezy, no chyba że tę jedną, iż zdaniem wszystkich Autorów – jak to już powiedziano – o prawach dziecka rozmawiać trzeba. Jest to zapewne swoisty dowód na to, że idea ochrony praw dziecka   (a więc idea ochrony praw człowieka), która przeżywa głęboki kryzys jednakowoż żyje, a informacje o jej śmierci są mocno przesadzone.


Słowo wstępne (MAREK ANDRZEJEWSKI)

TADEUSZ SMYCZYŃSKI
Czy jest potrzebna Konwencja o prawach dziecka? Geneza i funkcje Konwencji
BOGUSŁAW ŚLIWERSKI
Prawa dziecka w polskim systemie oświaty. Perspektywa pedagogiczna
MAREK ANDRZEJEWSKI
Prawa dziecka – rozważania o sensie idei i jej dewaluacji
ANNA NATALIA SCHULZ
O Konwencji o prawach dziecka i o jej wpływie na prawo polskie
BEATA KOLSKA-LACH
Ochrona praw dziecka w praktyce funkcjonowania Terenowego Komitetu Ochrony Praw Dziecka w Poznaniu
MAŁGORZATA ŁĄCZKOWSKA
Instytucjonalna ochrona praw dziecka w Polsce
MAREK BUDAJCZAK
Prawa dziecka a wolność i odpowiedzialność
MACIEJ DYBOWSKI
Pozycja prawna dziecka w postępowaniach, które go dotyczą. Zagadnienia wybrane
MARIA DĄBROWSKA-BĄK
W pętli etatyzacji (edukacja – obowiązek szkolny – dziecko )
EWELINA SILECKA
Niepełnosprawność dziecka – rozważania o roli rodziców i adekwatności ochrony prawnej
JOANNA PAJEWSKA DE MEZER
Prawo dziecka do kontaktu z rodzicem
WALDEMAR SEGIET
W trosce o edukację dziecka. Między formalnym uzasadnianiem a faktycznym egzekwowaniem

The Rights of the Child – Legal and Pedagogical Contexts (MAREK ANDRZEJEWSKI)


234 stron,

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022