Telewizyjna reklama polityczna w Polsce w latach 2005-2010
Dobrze, że pojawiła się publikacja poświęcona analizie telewizyjnej reklamy
politycznej jako narzędzia komunikacji politycznej, zwłaszcza, że na "polskim
rynku naukowym" nie ma dotąd takich kompleksowych opracowań opartych na badaniach
empirycznych.
Dzięki połączeniu rozważań teoretycznych i badań empirycznych powstała cenna
pozycja szeroko i interdyscyplinarnie omawiająca tytułowe zagadnienie i uzupełniajaca
polskie badania nad komunikowaniem politycznym.
Autorce udało się scharakteryzować reklamy polityczne w badanym okresie, ale także
ukazać ich rosnące znaczenie w kolejnych kampaniach. Zaletą publikacji jest ciekawa i
poprawnie metodologicznie przeprowadzona analiza narzędzi perswazji stosowanych w
polskich telewizyjnych reklamach politycznych, obejmująca zarówno kwestie merytoryczne
(retorykę), jak i wizualizację przekazu.
Wstęp
1.Reklama polityczna jako przedmiot badań komunikacji politycznej
1.1.Reklama polityczna a reklama komercyjna
1.2.Reklama w marketingu politycznym
1.3.Definicje telewizyjnej reklamy politycznej
1.4.Funkcje, rodzaje i komponenty telewizyjnej reklamy politycznej
2.Retoryka telewizyjnej reklamy politycznej
2.1.Uwarunkowania i przebieg kampanii wyborczych w Polsce w latach 2005-2010
2.2.Oferta programowa w teewizyjnej reklamie politycznej
2.3.Retoryka reklamy telewizyjnej a stadium kampanii wyborczej
3.Strategie apelowania do wyborców w telewizyjnej reklamie politycznej
3.1.Formy prezentacji podmiotów politycznych
3.2.Środki wyrazu
3.3.Dychotomiczny obraz świata
4.Wizerunek w telewizyjnej reklamie politycznej
4.1.Pojęcie wizerunku politycznego
4.2.Typy i komponenty wizerunku politycznego
4.3.Wizerunek kandydata na urząd prezydenta
4.4.Wizerunek lidera partyjnego
5.Perspektywy rozwoju telewizyjnej reklamy politycznej
5.1.Telewizyjna reklama polityczna a zachowania wyborcze
5.2.Profesjonalizacja kampanii wyborczych a telewizyjna reklama politycznej
5.3.Telewizyjna reklama polityczna w dobie internetu
Zakończenie
Bibliografia
Wykaz skrótów
Wykaz ilustracji
Wykaz rysunków
Wykaz tabel
Aneks
I.Dane dotyczące analizowanego materiału badawczego
II.Wykaz komitetów wyborczych, które uzyskały prawo do rozpowszechniania bezpłatnych
audycji wyborczych w telewizji publicznej
276 stron, Format: 17.0x24.5cm, oprawa twarda