|
DEMONTAŻ POLITYKI W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM
KEPPLINGER H. wydawnictwo: WYD UJ, 2007, wydanie I cena netto: 34.80 Twoja cena 33,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Niniejsza książka jest dogłębną, wieloaspektową i historyczną analizą
zawartości niemieckich mediów (głównie prasy), przeprowadzoną pod kątem wykrycia
związków między treścią mediów a pozycją polityki w społeczeństwie. Głównym
przedmiotem dociekań autora jest zjawisko tzw. Politikverdrossenheit (ang.
Video-Malaise-Effect – Robinson, Lipset, Lichters i inni), czyli niechęci do czynnego
bądź biernego uczestnictwa politycznego ze strony obywateli. […]
Kepplinger wraz ze swoimi współpracownikami przebadał treść mediów, głównie prasy
z lat 1951–1995, dokonując doboru próby reprezentatywnej na podstawie dzienników i
czasopism o różnych opcjach politycznych. […] Powstała pewna wartość
historyczno-dokumentacyjna, opis zawartości czołowych pism europejskich o charakterze
opiniotwórczym. […] Ale ta wartość nie jest jedyną zaletą książki. Być może
ważniejsza jest w niej warstwa teoretyczno-opisująca i teoretyczno-wyjaśniająca. Na
podstawie zgromadzonego materiału empirycznego autor stworzył wiele definicji,
schematów i propozycji rozumienia procesów wynikających ze współistnienia systemów
politycznego i medialnego. Kepplinger ani na chwilę nie odchodzi od najważniejszego
pytania, czyli co z tego ma i rozumie społeczeństwo. I tutaj wyłania się trzecia (obok
empirycznej i diagnostycznej) wartość książki – prognostyczna: jaka może być
perspektywicznie rola polityki w warunkach społeczeństwa informacyjnego (medialnego).
Z recenzji dr. hab. Stanisława Michalczyka
216 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|