wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 32.00 30,40   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

FAIR TRADE W GLOBALIZUJĄCEJ SIĘ GOSPODARCE


ŻUKROWSKA K. RED.

wydawnictwo: SGH, 2010, wydanie I

cena netto: 32.00 Twoja cena  30,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Fair trade to zorganizowany ruch społeczny obejmujący konsumentów, organizacje pozarządowe i firmy zaangażowane w handel międzynarodowy, którego celem jest pomoc w rozwoju krajom tzw. Południa.

Fair trade w swych działaniach chce wyeliminować ubóstwo z krajów Południa przez zapewnienie im równych szans w handlu, a więc dostępu do bogatych krajów Północy. Pierwsza międzynarodowa definicja fair trade została zatwierdzona 10 lat temu, w 1999 roku. Można powiedzieć, że zarówno pojęcie, jak i ruch są relatywnie nowe. Definicja została sformułowana przez FINE – porozumienie skupiające cztery organizacje sieciowe sprawiedliwego handlu, wprowadzenie pewnych standardów i wytycznych, a także podniesienie jakości, efektywności i monitoringu zachowań fair trade. Stowarzyszenie stara się upowszechnić zasadę fair trade wśród polityków. W sumie zadaniem fair trade jest tworzenie nowych możliwości dla gospodarczo zorganizowanych firm w krajach Południa oraz działanie na rzecz przejrzystości gospodarowania i prowadzenia rachunkowości, tworzenia potencjału zwiększającego niezależność producentów, przejrzystego rozliczenia, spłaty zobowiązań i stosowania „sprawiedliwego” (godziwych) cen, równości płci, bezpiecznych warunków pracy i ochrony środowiska.

Koncepcja fair trade jest mało znana i mało popularna w kręgach biznesowych, politycznych i naukowych w Polsce.

Celem opracowania jest przybliżenie tego problemu polskiemu czytelnikowi. Autorzy chcą sprawdzić, na ile zasada fair trade może znaleźć poparcie w takich państwach jak nowe kraje członkowskie Unii Europejskiej, które są na etapie pokonywania luki rozwojowej, czy państwa byłego bloku wschodniego, których nie obejmuje się polityką fair trade, bo zakłada się, że są one na wyższym poziomie rozwoju niż kraje tradycyjnego Południ (Afryki, Azji i Ameryki Łacińskiej). Zasada fair trade znajduje odzwierciedlenie w polityce gospodarczej wielu państw, m.in. Belgii, Danii, Francji, Wielkiej Brytanii i Niemiec.

Koncepcja ta ma również swoich przeciwników, którzy wskazują, że obecnie stosowana zasada fair trade zakłóca mechanizm cenowy działania rynków.


Spis treści:

 

Wstęp (Katarzyna Żukrowska)

Terms of trade i fair trade – teoria R. Prebischa dzisiaj (Katarzyna Żukrowska)

Droga do fair trade: ewolucja relacji Północ–Południe w perspektywie porównawczej (Beata Jagiełło)

Fair trade a świat arabski. Niewykorzystana szansa? (Katarzyna Górak-Sosnowska)

Zasada fair trade a wybrane kraje Wspólnoty Niepodległych Państw (Krzysztof Falkowski)

Współpraca na rzecz rozwoju jako próba instytucjonalnej zmiany miejsca krajów rozwijających się w gospodarce światowej. Polska w roli dawcy pomocy rozwojowej (Joanna Stryjek)

Fair trade i jego znaczenie w regionie Ameryki Łacińskiej (Ewa Nowacka)

Duńska wizja fair trade (Paweł Czerpak)

Fair trade – WTO – Indie (Małgorzata Grącik-Zajaczkowski)

Dwie strony fair trade (Joanna Kwiecień)

Zakończenie (Katarzyna Żukrowska)


200 stron, B5

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022