Anatomia władzy to pierwsza książka wideo w Polsce. Książka do czytania i
do oglądania przez telefon komórkowy. Obok tekstu znajdują się małe kwadraciki. To
fotokody. Potrafi je czytać każda komórka. Wystarczy najechać obiektywem komórki na
fotokod i wyświetlą się na ekranie telefonu materiały filmowe.
W ten sposób przenosimy się w gorącą atmosferę kampanii wyborczych, sporów
PR-owców i ludzi marketingu. Możemy zobaczyć fragmenty wyborczych debat, o których
rozmawiają autorzy książki. Wchodzimy za kulisy kampanii. Oglądamy wypowiedzi
Aleksandra Kwaśniewskiego i Lecha Wałęsy, Silvio Berlusconiego, Janusza Palikota,
Romana Giertycha i wielu innych.
O kim i o czym mowa w tej książce:
Jak się wygrywa wybory | Pijar z każdego może zrobić
prezydenta |Jak pokonać rywala w debacie wyborczej | Kulisy kampanii wyborczych |
Dlaczego Marcinkiewicz upadł | Wyższość Żakowskiego nad Wildsteinem | Dlaczego dziennikarze wymrą w ciągu kilku lat | Czemu
lider musi być okrutny | Jak dobry pijar kryzys przemienia w zwycięstwo | Powody
porażki Rokity| Mechanizmy postpolityki | Czemu Twitter
pokona Monikę Olejnik | Dlaczego polscy pijarowcy są do niczego | Koniec epoki billboardów | Marketingowy zamach stanu w
reklamie | Jak Coca-Cola zbudowała potęgę | marketing
trzeciej generacji |
Spis treści:
Rozdział pierwszy.
Afera hazardowa zwycięstwem pijaru PO / Jak PiS mógł wykorzystać spoconego
Chlebowskiego / Debaty prezydenckie: makijażystka jako tajna broń na przeciwnika / Royal
i Sarkozy: wielka awantura o temperaturę w telewizyjnym studiu / Mitterand piłuje sobie
spiczaste zęby / Wojna z Pepsi dodaje seksu Coca-Coli / Wojna z PiS dodaje seksu
Platformie / Marketing polityczny bierze władzę
Rozdział drugi.
Rewolucja na rynku mediów / Koniec świata dziennikarzy, którzy przy stoliku w
sejmowej restauracji mogli odwołać premiera / Jak Internet, Twitter, Facebook zabijają
dziennikarstwo / Obama – pierwszy prezydent wybrany dzięki nowym technologiom /
Śmierć papierowych gazet, narodziny indywidualnej gazety w komórce / Telefon z
klawiszem DN uruchamiającym dostęp do wszystkich ważnych informacji
Rozmowa trzecia.
Narracja, głupcze! / Jak opowiedzieć historię, która będzie powtarzana przez
ludzi w windzie / Marketing polityczny od początku wkracza do akcji / Partia musi mieć
smak, jak kuleczki MMS / Chińskie ciasteczka z wróżbą – przykład fenomenalnego
kanału marketingowego / Dlaczego bin Laden nie boi się miniaturowych robotów CIA w
swoim otoczeniu / Globalna ściema tradycyjnej reklamy
Rozmowa czwarta.
Piesiewicz i jego samobójcza gra z tabloidami / Marcinkiewicza urywa się swoim
marketing owcom i pędzi do klęski / Pierwsza dobra narracja – Jan Rokita w komisji
rywinowskiej / Nie seksafera, ale garnitury za siedem tysięcy i BMW pogrążyły Leppera
/ Czy Janusz Palikot może być Rzecznikiem Praw Obywatelskich? / Tusk, Sarkozy, Putin –
świetni tłumacze tego, co się dzieje
Rozmowa piąta.
Budowanie pozycji lidera na połamanych kościach rywali / Polowanie na Jana
Rokitę jako przykład typowego okrucieństwa w polityce / Paczki banknotów w teczce
asystenta posła / Młodzieżówki partyjne – najbardziej zdegenerowany element polityki
/ Zbieranie haków na polityka / Brutalne metody eliminacji / Poseł Gruszka i akcja
„asystent – szpieg rosyjski” / Cimoszewicz i akcja Jarucka
Rozmowa szósta.
Wizerunek, głupcze! / Wildstein i Żakowski jak przykłady budowania wizerunku
prawicy i lewicy w mediach / Katalog słabości prawicowych dziennikarzy / Wojny między
prawicowymi dziennikarzami / Wzajemna lojalność lewicowych publicystów / Wejście
kapitału zachodniego w media zmienia świat masowej komunikacji / Koniec dominacji
ideowej „Gazety Wyborczej” / Ojciec Rydzyk jako Agora a rebours / TVN24, czyli teraz
my narzucamy hierarchię
Rozmowa siódma.
Mistewicz ocenia polskich pijarowców i daje lekcję skutecznego PR / Karnowski
narzeka na agresję pijarowców / Pijaru potrzebuje każdy: aktor, prawnik, lekarz,
burmistrz, architekt, menedżer / Grzechy złych pijarowców / Tajemnica pijarowskich
technik jak tajemnica spowiedzi / Marcinkiewicz jako przykład marketingowego zbudowania
wizerunku od podstaw / Dobry pijarowiec z każdego zrobi polityka
304 strony, oprawa miękka