wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CZŁOWIEK W ORGANIZACJI LUDZIE STRUKTURY ORGANIZACJE


GITLING M.

wydawnictwo: DIFIN, 2012, wydanie I

cena netto: 66.00 Twoja cena  62,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Człowiek w organizacji

Ludzie, struktury, organizacje


Współczesne organizacje składają się z wzajemnie ze sobą połączonych części (systemów), w których czynnik ludzki jest najważniejszy, bowiem realizuje wspólne określone cele dla powodzenia organizacji jako całości. W systemie społecznym organizacji dokonują się sieci interakcji współpracujących ze sobą ludzi, którzy w ten sposób przyczyniają się do osiągnięcia celów organizacji i zaspokajania potrzeb osobistych.

Wymagania stawiane pracownikom we współczesnych organizacjach stale rosną, ludzie (pracownicy) będący uczestnikami danej organizacji nie tylko tworzą to, co jest widoczne na zewnątrz, łatwe do zbadania – czyli definiują role organizacyjne, układają je w struktury, wypracowują strategie działania, ale przede wszystkim wytwarzają w organizacji to, co jest z zewnątrz niezauważalne, niełatwe do określenia i zdefiniowania, budując m.in. klimat i kulturę organizacji, wartości i postawy. Tworzą to, co w organizacji najważniejsze, a mianowicie system społeczny zakładu pracy.

Współcześnie pojęcie pracownika zostało zastąpione pojęciem członka organizacji, właściwe relacje międzyludzkie, budowane są bowiem na zasadzie partnerstwa i harmonii pomiędzy człowiekiem a środowiskiem pracy. Szczególna rola przypada tutaj kadrze kierowniczej, która powinna kreować zarówno zachowania pracowników jak i wizerunek samej organizacji. Nie jest to zadanie łatwe, z uwagi na fakt, iż duża dynamika zmian w otoczeniu zewnętrznym organizacji, oddziałuje bezpośrednio na samą organizacje, a co za tym idzie na zasoby ludzkie.

Podejmowana problematyka książki ma charakter interdyscyplinarny, występuje w niej bowiem problematyka socjologiczna, psychologiczna, ekonomiczna czy nauk o zarządzaniu. Książka adresowana jest zarówno do kadry menedżerskiej, zajmującej różne szczeble zarządzania we współczesnych organizacjach gospodarczych, instytucjach administracji rządowej i samorządowych, jak i studentów nauk społecznych i humanistycznych.


Spis treści:

Wprowadzenie

ROZDZIAŁ 1
Organizacja jako system społeczny

1.1. Pojęcie organizacji
1.2. Typologie organizacyjne
1.3. Struktura organizacji
1.4. Więzi organizacyjne

ROZDZIAŁ 2
Społeczne środowisko pracy

2.1. System społeczny zakładu pracy
2.2. Stosunki międzyludzkie w organizacji
2.3. Grupy
2.4. Role społeczno-zawodowe
2.5. Praca ludzka

ROZDZIAŁ 3
Wybrane koncepcje organizacji procesów pracy

3.1. Geneza i rodzaje benchmarkingu
3.2. Reengineering
3.3. Lean Management
3.4. Time Based Management (TBM)
3.5. Outsourcing
3.6. Insourcing
3.7. Total Quality Management (TQM)
3.8. Kaizen
3.9. Gemba

ROZDZIAŁ 4
Władza i przywództwo organizacyjne

4.1. Władza w organizacji
4.2. Przywództwo
4.3. Autorytet przełożonego
4.4. Wpływ osobowości na zachowania kierownicze

ROZDZIAŁ 5
Kierowanie ludźmi w organizacji

5.1. Pojęcie kierowania
5.2. Problemy kierownicze
5.3. Umiejętności kierownicze
5.4. Kompetencje
5.5. Podejmowanie decyzji przez menedżerów
5.6. Style kierowania

ROZDZIAŁ 6
Konflikty

6.1. Konflikt społeczny w analizach socjologicznych
6.2. Konflikt w organizacji – ujęcie definicyjne
6.3. Przyczyny konfliktów w życiu organizacyjnym
6.4. Typy konfliktów
6.5. Dynamika i przebieg konfliktu
6.6. Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych

ROZDZIAŁ 7
Kultura organizacyjna

7.1. Pojęcie kultury organizacyjnej
7.2. Typologie kultur organizacyjnych
7.3. Czynniki kształtujące kulturę organizacyjną
7.4. Funkcje kultury organizacyjnej
7.5. Zmiana kulturowa

ROZDZIAŁ 8
Etyczny wymiar zarządzania i biznesu

8.1. Pojęcie etyki
8.2. Etyka gospodarowania w wybranych koncepcjach teoretycznych
8.3. Etyczny kontekst zarządzania
8.4. Społeczna odpowiedzialność organizacji
8.5. Patologia w organizacji

Bibliografia


326 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022