|
INNOWACYJNOŚĆ PRZEPIS NA SUKCES MODEL OD A DO F
KOTLER PH. TRIAS DE BES F. wydawnictwo: REBIS, 2013, wydanie Icena netto: 99.90 Twoja cena 94,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Innowacyjność przepis na sukces
Model "od A do F"
Firmy, które się nie rozwijają i nie opracowują nowych produktów, strategii i
technologii, nie mają dziś szans na szybko zmieniających się rynkach.
Autorzy przekonują, że nowatorstwo i twórcze rozwiązania nie są wynikiem
przypadkowych odkryć, lecz można je uzyskiwać w drodze uporządkowanego procesu.
Przedstawiony przez nich model „od A do F” pokazuje, jak w kilku starannie
przemyślanych krokach łączyć twórcze możliwości pracowników różnych działów,
przekładać innowacyjne koncepcje na konkretne rozwiązania, a następnie z powodzeniem
wprowadzać je na rynek.
Innowacyjność w ich modelu to ciągły proces, który pozwala elastycznie adaptować
się do zmiennych rynkowych okoliczności, zwłaszcza w czasach kryzysu.
„Kompletny System Innowacyjności to wartościowy
model, który łączy różne aspekty nowatorskiego i twórczego działania w biznesie. To
doskonałe kompendium koncepcji i technik, które składają się na firmową kulturę
kreatywną. Nie znam książki, która bardziej wyczerpująco przedstawiałaby ten
temat”
/Cesc Bordas, wiceprezes ds. marketingu i innowacyjności PepsiCo
Europe/
„To wspaniałe kompendium innowacyjności i twórczego
działania, stworzone przez światowej sławy autorytety w dziedzinie marketingu i biznesu
dla pracowników na wszystkich poziomach organizacji. Ta książka skłania do
zrewidowania dotychczasowych poglądów na kwestie kreatywności i nowatorstwa w biznesie
i oferuje przydatny model, na którym opiera się innowacyjność w firmie”
/Carlos Losada, ESADE Business School/
Spis ilustracji, tabel i ramek
Podziękowania
Wstęp
1. Bariery dla innowacyjności w przedsiębiorstwach
Rozziew między potrzebą a zdolnością do innowacji Problem 1: na czym tak naprawdę
polega innowacyjność Problem 2: niejasne zakresy odpowiedzialności Problem 3: mylenie
innowacyjności z kreatywnością Problem 4: brak modelu Problem 5: brak kontroli Problem
6: brak koordynacji Problem 7: brak orientacji na klienta
CZĘŚĆ PIERWSZA
2. Zarys modelu "od A do F"
Dlaczego organizacje potrzebują procesów Proces innowacji jako rozwiązanie Ciągła
innowacyjność jako suma projektów Proces innowacji: role a etapy Dynamika
3. Aktywatorzy
Czym zajmują się aktywatorzy i dlaczego potrzebujemy takiej roli
Warunki wstępne dla aktywatorów
Ramy innowacyjności
Co jest lepsze: ogólne czy szczegółowe ramy innowacyjności
Wytyczne innowacyjności
Lista kontrolna procesu innowacji
Typy aktywatorów
Rodzaje aktywacji
Jaki typ aktywacji jest najlepszy
4. Badacze
Czym zajmują się badacze i dlaczego potrzebujemy takiej roli
B dla C: diagnostyka innowacyjności
B dla D: rozwiązania technologiczne i wzornictwo
B dla E: formuły marketingowe
Techniki i metody zbierania informacji
5. Kreatorzy
Czym zajmują się kreatorzy
Kto bywa kreatorem
Charakterystyka osoby kreatywnej
Na czym polega kreatywność
Metody tworzenia pomysłów
Jakie metody poszukiwania informacji są najbardziej użyteczne w technikach kreatywnych
Ocena technik kreatywnych i metod poszukiwania informacji
Od pomysłu do koncepcji
Ocena subiektywna
6. Deweloperzy
Czym zajmują się deweloperzy
Udział deweloperów w definiowaniu koncepcji
Utrwalanie koncepcji
Jak tworzyć produkty krok po kroku
Rozstrzyganie dylematów związanych z kluczowymi cechami produktu
7. Egzekutorzy
Czym zajmują się egzekutorzy
Implementacja: klucz do sukcesu
Wybór egzekutorów
Kluczowe wkłady i cechy idealnej implementacji
Plan działań marketingowych
Preimplementacja
Implementacja właściwa: plan działań
Postimplementacja: przybliżenia i poprawki
8. Facylitatorzy
Czym zajmują się facylitatorzy Kim są facylitatorzy
Rodzaje działań wspierających (facylitacji)
Systemy oceny i wyboru alternatywnych pomysłów lub koncepcji Systemy i narzędzia
reaktywacji zablokowanego procesu innowacji Systemy i narzędzia zatwierdzania i
alokowania środków finansowych i wydatków inwestycyjnych
Łączenie kryteriów oraz poziomy akceptacji lub odrzucenia projektu
Metody określania celów dla wprowadzanej na rynek innowacji
Typ innowacji a narzędzia facylitatorów
9. Zalety planowania procesów innowacji z wykorzystaniem modelu "od A do
F"
Zalety modelu "od A do F"
Projektowanie procesów innowacji z wykorzystaniem modelu "od A do F"
Koordynacja procesu
Od procesów do wzorców
Podsumowanie
Dodatek I
Przykłady procesów zaprojektowanych z wykorzystaniem modelu "od A do F"
Dodatek II
Uszczegółowienie zadań wymagających współpracy i ich przykłady
Dodatek III
Techniki testowania - od koncepcji do gotowego produktu
CZĘŚĆ DRUGA
10. Planowanie innowacji
Elementy planowania innowacji
Firmowa diagnostyka biznesowa
Spójność z misją, celami i ogólną strategią firmy
Cele innowacyjności
Definiowanie strategii innowacji
Wdrażanie strategii innowacji
11. Wskaźniki innowacyjności
Czym są wskaźniki innowacyjności
Jak z nich korzystać
Ile firm korzysta ze wskaźników innowacyjności
Rodzaje wskaźników Łączenie wskaźników Zaawansowane łączenie wskaźników
Wskaźniki a cele
12. Jak pielęgnować kulturę kreatywną
Na czym polega "kultura kreatywna"
Budowniczowie kultury
Czynniki hamujące pomysłowość, kreatywność i innowacyjność w firmie
Motywatory pomysłów, kreatywności i innowacyjności w firmie
Źle pojęta popularyzacja kreatywności
Rola komunikacji
Wielokulturowość i interfunkcjonalność
Inne, nie mniej ważne zagadnienia
Etapy tworzenia kultury innowacyjności
13. Zachęty i nagrody
Na czym polega zachęcanie do innowacyjności
Czy powinniśmy zachęcać do innowacyjności
Rodzaje zachęt
Kryteria przyznawania nagród
Nagrodę otrzymuje
Podsumowanie
Przypisy Indeks
298 stron, Format: 15.0x22.5cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|