|
PEDAGOGIKA INNOWACYJNOŚCI MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ
PRZYBOROWSKA B. wydawnictwo: UMK, 2013, wydanie I cena netto: 53.90 Twoja cena 51,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Pedagogika innowacyjności
między teorią a praktyką
Pedagogika potrzebuje innowacji dla edukacji. Ale potrzebuje także rozmaitych
koncepcji teoretycznych, które będą nie tylko naturalną kontynuacją minionego
stulecia w ich interpretowaniu, lecz jednocześnie będą "żądać" zmiany, gdy
w głowach wielu wiek XX ciągle jeszcze się nie skończył; będą "żądać"
radykalnego wyjścia poza horyzont zastanego. Jest jakimś paradoksem, że myślenie o
innowacjach słabło i stawało się coraz mniej... innowacyjne!?
Praca Pani Profesor Beaty Przyborowskiej niesie /zawiera taką twórczą zmianę;
może nawet radykalną zmianę? Dotyczy ona innowacji w perspektywie integralnej, która
wychodzi od: „mapy AQAL” i w sposób przekonywujący wymusza czytanie/widzenie owych
procesów w czterech kwadrantach łącznie. To jest droga nowego - innego - twórczego.
Z recenzji prof. dr hab. Ryszarda Łukaszewicza
Spis treści:
Od Autorki
Wprowadzenie. Era innowacyjności
Rozdział 1
Podstawy wiedzy o innowacjach w edukacji
Rozwój teorii innowacji
Studia nad innowacjami w edukacji
Podstawowe kategorie pojęciowe współczesnych teorii innowacji
Innowacyjność jako kategoria
Dorobek metodologii badań nad innowacjami
Redukcjonizm współczesnych teorii innowacji w edukacji
Rozdział 2
Nowe ujęcie problematyki innowacyjności
Potrzeba nowej koncepcji innowacji
Wybrane modele całościowego podejścia do badań nad innowacjami
Integralna perspektywa w edukacji a zmiany
Innowacje w perspektywie integralnej
Temporalny wymiar innowacji. Kontynuacja i zmiana
Autorska koncepcja analizy innowacyjności
Integralny pluralizm metodologiczny jako propozycja badań innowacji
Rozdział 3
Perspektywa intencjonalna - subiektywna
Człowiek jako podmiot i obiekt zmian
Nowatorzy w społeczeństwie
Nowatorstwo pedagogiczne
Postawy proinnowacyjne nauczycieli
Osobowość innowacyjna w perspektywie integralnej
Rozdział 4
Perspektywa behawioralna - obiektywna
Zachowania, czynności i praktyki innowacyjne
Istota czynności i zachowań twórczych
Ewolucja praktyk innowacyjnych
Istota i rodzaje twórczej aktywności
Rola i zróżnicowanie podmiotu twórczego
Integralne praktyki innowacyjne
Rozdział 5
Perspektywa kulturowa - intersubiektywna
Kultura i jej znaczenie
Kultura a zmiany
Kulturowe uwarunkowania innowacyjności
Kultura jako kontekst procesów edukacyjnych
Kultura edukacji a innowacje
Kontrkultury innowacyjności i opór wobec zmian
Rodzina kultur innowacyjnych
Kultura w ujęciu integralnym
Rozdział 6
Pespektywa społeczna - interobiektywna
Społeczna geneza innowacji
Edukacja a kontekst społeczny
Struktury i systemy innowacyjne w teorii
Struktury innowacyjne w praktyce społecznej i edukacyjnej
Procesy i mechanizmy zmian w systemach
Model i praktyka innowacyjnych instytucji edukacyjnych
Bariery innowacyjności w systemach oświatowych
Integralnie z perspektywy systemowej
Rozdział 7
Od pedagogii innowacyjnych do pedagogiki innowacyjności
Innowacyjna funkcja pedagogiki
Pedagogie a pedagogika
Pedagogie przekorne a pedagogie innowacyjne
Poznawcze a praktyczne podejście do innowacji
Pedagogie innowacyjne - ich status i zróżnicowanie
Innowatyka pedagogiczna i jej rozwój
Status pedagogiki innowacyjności
Bibliografia
Summary. Pedagogy of Innovation. Between Theory and Practice
304 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|