|
PODEJŚCIE WIELOAGENTOWE DO MODELOWANIA RYNKÓW METODY I ZASTOSOWANIA
KAMIŃSKI B. wydawnictwo: SGH, 2013, wydanie Icena netto: 79.00 Twoja cena 75,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka PODEJŚCIE WIELOAGENTOWE DO MODELOWANIA RYNKÓW
Metody i zastosowania
Niniejsza praca poświęcona jest przedstawieniu podejścia wieloagentowego jako
metody modelowania systemów gospodarczych.
Omówiona metoda ma charakter silnie interdyscyplinarny. Z tego względu autor wyraża
nadzieję, że zaproponowane uporządkowanie rozumienia tego podejścia oraz
przedstawienie teorii i zastosowań modelowania wieloagentowego przyczynią się do
zwiększenia jego popularności w polskim środowisku badaczy zajmujących się badaniami
operacyjnymi i modelowaniem ekonomicznym.
Spis treści
Wprowadzenie
I. METODY MODELOWANIA WIELOAGENTOWEGO
1. Charakterystyka podejścia wieloagentowego
1.1. Pojęcie modelu w badaniach operacyjnych i ekonomii
1.2. Modelowanie wieloagentowe rynków
2. Zastosowania i wyzwania wykorzystania symulacji wieloagentowych
2.1. Zastosowania modeli wieloagentowych
2.2. Metodyka modelowania wieloagentowego
2.2.1. Badanie własności modelu wieloagentowego
2.2.2. Konstrukcja i kalibracja modeli wieloagentowych
2.2.3. Weryfikacja specyfikacji modelu wieloagentowego
3. Metody badania modeli symulacyjnych
3.1. Metamodelowanie
3.2. Weryfikacja hipotez dla modeli symulacyjnych
II. WIELOAGENTOWY MODEL RYNKU TELEKOMUNIKACYJNEGO
4. Modelowanie rynków telekomunikacji mobilnej
4.1. Model duopolu na rynku mobilnej telefonii przedpłaconej
4.2. Ograniczenia specyfikacyjne modelu LRT
5. Rozszerzenie modelu standardowego na wielu operatorów
6. Rozszerzenie modelu standardowego o heterogenicznych klientów
6.1. Budowa modelu wieloagentowego
6.2. Reprodukcja wyników numerycznych
6.3. Wpływ heterogeniczności na ceny równowagi
7. Wnioski końcowe
III. DODATKI
A. Dokumentacja i implementacja symulacji wieloagentowych
A.1. Standardy dokumentacji
A.2. Wzorce implementacji
B. Kody modeli
B.1. Kody do rozdziału 1
B.2. Kody do rozdziału 2
B.3. Kody do rozdziału 3
B.4. Kody do rozdziałów 4, 5 i 6
B.5. Kody do dodatku A
C. Wizualizacja prognoz metamodeli
D. Wyniki dla rozszerzonego modelu rynku telekomunikacyjnego
E. Wyniki dla wieloagentowego modelu rynku telekomunikacyjnego
287 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- WIELOKRYTERIALNA ANALIZA REKOMENDACJI GIEŁDOWYCH PRUSAK B.
- WYCENA MINIPODRĘCZNIK DLA INWESTORÓW GIEŁDOWYCH DAMODARAN A.
- EKONOMIA EKSPERYMENTALNA KRAWCZYK M.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|