Audyt systemu utrzymania czystości i porządku w gminach
67 list kontrolnych
z suplementem elektronicznym
Stan prawny: marzec 2013 r.
Utrzymanie czystości i porządku w gminach należy do obowiązkowych zadań własnych
gminy, która zapewnia czystość i porządek na swoim terenie i tworzy warunki niezbędne
do ich utrzymania. W ramach tych zadań, rada gminy uchwala zarówno regulamin utrzymania
czystości i porządku na terenie gminy, jak i szereg innych niezbędnych dokumentów.
Książkę stanowi 65 list kontrolnych badających
wykonanie zadań w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi w gminach.
Każda lista poprzedzona jest szczegółowym komentarzem co do podstawy prawnej
podejmowanego badania.
Autorzy opracowali listy w 8 kategoriach zadań:
Prawo miejscowe dotyczące realizacji zadań w zakresie gospodarowania odpadami
komunalnymi.
Zamówienia publiczne w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.
Obowiązki właścicieli nieruchomości w zakresie gospodarowania odpadami
komunalnymi.
Warunki udzielania zezwoleń na świadczenie usług.
Postępowanie podatkowe dotyczące opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Postępowanie kontrolne dotyczące gospodarowania odpadami komunalnymi.
Sprawozdawczość z gospodarowania odpadami komunalnymi.
Postępowanie administracyjne w sprawie kar pieniężnych.
Stan prawny: marzec 2013 r., z uwzględnieniem ostatnich zmian ustawy z dnia
25 stycznia 2013 roku o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz
ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Dz.U. z 2013
r., poz. 228.
Uwaga! Autorzy opracowali także oddzielną listę kontrolną do badania prawidłowości
dostosowania uchwał rady gminy, stanowiących przepisy prawa miejscowego – po
nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Uwaga: integralną częścią pozycji jest suplement
elektroniczny, który zawiera wzory list kontrolnych w formacie MS Word i
umożliwia bezpośrednią pracę na plikach, a także uzupełnienia o własne dane, zapis,
wydruk itp.
Od autorów
Wykaz użytych skrótów
Wykaz aktów prawnych
1. Prawo miejscowe dotyczące realizacji zadań w zakresie gospodarowania odpadami
komunalnymi
1.1. Uchwała w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy
1.2. Uchwała w sprawie określenia górnych stawek opłat za usługi w zakresie
odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i w zakresie opróżniania
zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
1.3. Uchwała w sprawie określenia innych sposobów udokumentowania wykonania
obowiązków pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych oraz
nieczystości ciekłych
1.4. Uchwała w sprawie przejęcia od właścicieli nieruchomości obowiązków w zakresie
pozbywania się nieczystości ciekłych oraz uprzątania zanieczyszczeń z chodników
1.5. Uchwała w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają
odpady komunalne
1.6. Uchwała w sprawie podziału gminy na sektory
1.7. Uchwała w sprawie ustalenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od
gospodarstwa domowego
1.8. Uchwała w sprawie sposobu obliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
na terenie nieruchomości, która w części
stanowi nieruchomość, o której mowa w art. 6c ust. 1, a w części nieruchomość, o
której mowa w art. 6c ust. 2
1.9. Uchwała w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi oraz ustalania wysokości tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik
2. Zamówienia publiczne w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi
3. Obowiązki właścicieli nieruchomości w zakresie gospodarowania odpadami
komunalnymi
4. Warunki udzielania zezwoleń na świadczenie usług
5. Postępowanie podatkowe dotyczące opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi
6. Postępowanie kontrolne dotyczące gospodarowania odpadami komunalnymi
7. Sprawozdawczość z gospodarowania odpadami komunalnymi
8. Postępowanie administracyjne w sprawie kar pieniężnych
Dodatek/suplement
Spis list kontrolnych
380 stron, B5, oprawa miękka