wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

POETYKA TELEWIZYJNYCH PROGRAMÓW PORANNYCH


SANKIEWICZ M.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2013, wydanie I

cena netto: 30.00 Twoja cena  28,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Poetyka telewizyjnych programów porannych

między inforamcją, tabloidem i autopromocją


Niesłabnąca od lat popularność telewizji śniadaniowej skłania do analizy programów porannych i przyczyn ich wysokiej oglądalności.

Telewizja śniadaniowa w Polsce reprezentuje nową erę w historii telewizji: przenikanie się kultur, symboliczne uproszczenie dyskursu społecznego, mediatyzację wydarzeń i ludzi, współistnienie z reklamą. Jej konstrukcja formalna oraz poetyka stoją w sprzeczności z tradycyjnym wykorzystaniem gatunkowości jako podstawy kreowania przekazu telewizyjnego. Równocześnie klasyczne teorie oddziaływania mediów tracą na znaczeniu na rzecz teorii krytycznych zarówno w odniesieniu do telewizji, jak i samej widowni.

Autor twierdzi, że telewizja śniadaniowa jest postgatunkiem, czyli nową formą współczesnych mediów. Potwierdzenie tej tezy jest głównym celem książki

Marcin Sanakiewicz (ur. 1980), dziennikarz i wydawca telewizyjny, lektor radia i telewizji, absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Wydziale Politologii UMCS w Lublinie.


Wstęp

Rozdział 1
Program poranny jako gatunek telewizyjny
1.1. Geneza programów porannych - narodziny telewizji śniadaniowej
1.2. Najważniejsze cechy gatunku
1.3. Magazyn - przykład wielogatunkowości
1.3.1. Układ ramowy
1.3.2. Rozmowa
1.3.3. Pozostałe formy gatunkotwórcze

Rozdział 2
Poetyka szczegółowa
2.1. Czas
2.2. Temat
2.3. Goście
2.4. Materiały filmowe i graficzne
2.5. Scenografia i realizacja TV

Rozdział 3
Nowe czasy, nowe media
3.1. Telewizyjna codzienność poranna
3.2. Informatywność
3.3. Tabloidyzacja
3.4. Autopromocja
3.5. Komunikacja z widzem
3.6. Problemy etyczne

Rozdział 4
Postgatunek: poranne obrazy rzeczywistości
4.1. Konteksty kultury współczesnej
4.2. Konteksty społeczne
4.3. Przestrzeń dyskursywna i metafory
4.4. Genologia postgatunku - podsumowanie

Aneks nr 1
Aneks nr 2
Aneks nr 3

Bibliografia

Źródła internetowe


136 stron, Format: 15.0x21.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- DZIENNIKARSTWO
CHYLIŃSKI M. RUSS M.S.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022