wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 98.00 93,10   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

EFEKTY OCZEKIWAŃ INTERPERSONALNYCH


TRUSZ S. RED.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2013, wydanie I

cena netto: 98.00 Twoja cena  93,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Efekty oczekiwań interpersonalnych


Czy wiara ludzi w sprawczy wpływ naszych oczekiwań na życie innych jest uzasadniona?

Wyniki prowadzonych od ponad 50 lat badań dowodzą, że tak. W domu, w szkole, w gabinecie lekarskim i terapeutycznym, w pracy czy w wojsku zdarza się, że ludzie zachowują się zgodnie z wcześniej przyjętymi, często fałszywymi przekonaniami na ich temat. Uruchamiany jest mechanizm samospełniającego się proroctwa.

Doskonały wybór reprezentatywnych tekstów pokazuje, że analizy wpływu oczekiwań na zachowania można prowadzić wielowymiarowo, z uwzględnieniem dynamicznej interakcji osoby i środowiska, aktora-obserwatora, osób zaangażowanych w interakcję oraz kontekstu społecznego, w jakim ona zachodzi. Moim zdaniem tylko takie podejście gwarantuje zrozumienie tak złożonego i wieloaspektowego zjawiska, jakim jest wpływ oczekiwań społecznych na zachowania ludzi. Ono właśnie czyni tę pozycję zupełnie wyjątkową.

prof. dr hab. Małgorzata Kossowska

Jestem pod wielkim wrażeniem doboru tekstów. Obok klasycznej (a właściwie już legendarnej) pracy Rosenthala i Jacobson w książce zamieszczono mnóstwo bardziej szczegółowych analiz i prac o charakterze syntetyzującym. Wszystkie teksty są nadzwyczaj wartościowe merytorycznie i poznawczo.
Książka zainteresuje nie tylko psychologów, socjologów, pedagogów i przedstawicieli innych nauk społecznych. Powinna się stać obowiązkową lekturą dla nauczycieli. Samospełniające się proroctwo (nie tylko negatywne) jest jednym z najważniejszych zjawisk, jakie wpływają na pracę nauczyciela, a zwykle są niedostrzegane i niekontrolowane.

prof. dr hab. Dariusz Doliński


W tomie publikują:

Thomas H. Anderson, Elisha Y. Babad, Meryl Botkin, Carl Braun, Jere E. Brophy, Harris M. Cooper, William D. Crano, John M. Darley, Jerome B. Dusek, Jacquelynne Eccles, Robin J. Ely, Russell H. Fazio, Thomas L. Good, Kent D. Harber, Monica J. Harris, Pamela Hazelrigg, Jacinto Inbar, Lenore Jacobson, Gail Joseph, John T. Jost, Lee Jussim, Maurice J. Levesque, Charles A. Lowe, Hermiene H. Marshall, Phyllis M. Mellon, Dale T. Miller, Steven L. Neuberg, James M. Olson, Stephen W. Raudenbush, Ray C. Rist, Neal J. Roese, Robert Rosenthal, W. Burleigh Seaver, Lee Sharp, Alison E. Smith, Richard E. Snow, Mark Snyder, Robert J. Sternberg, William B. Swann Jr, Yaacov Trope, Sławomir Trusz, William Turnbull, Rhona S. Weinstein, Charles K. West, Samuel S. Wineburg, Mark Zanna.


Podziękowania

Acknowledgements

Robert J. Sternberg
Słowo wstępne

John T. Jost, Yaacov Trope
Słowo wstępne

Sławomir Trusz
Efekty oczekiwań interpersonalnych: ujęcie interdyscyplinarne

Sławomir Trusz
The Interpersonal Expectancy Effects: An Interdisciplinary Approach

Część I. Badania

Robert Rosenthal, Lenore Jacobson
Oczekiwania nauczycieli: determinanty wzrostu IQ uczniów

Ray C. Rist
Klasa społeczna ucznia a oczekiwania nauczyciela: samospełniające się proroctwo w edukacyjnym getcie

W. Burleigh Seaver
Efekty naturalnie wywołanych oczekiwań nauczyciela

Mark Snyder, William B. Swann, Jr.
Procesy testowania hipotez w interakcji społecznej

William D. Crano, Phyllis M. Mellon
Przyczynowy wpływ oczekiwań nauczycieli na osiągnięcia szkolne dzieci: analiza krzyżowo-diachroniczna

Elisha Y. Babad, Jacinto Inbar, Robert Rosenthal
Pigmalion, Galatea i Golem: analizy uprzedzonych i nieuprzedzonych nauczycieli

Jerome B. Dusek, Gail Joseph
Podstawy oczekiwań nauczyciela: metaanaliza

Stephen W. Raudenbush
Wielkość wpływu oczekiwań nauczyciela na IQ ucznia jako funkcja wiarygodności wywołanych oczekiwań: synteza wyników 18 badań eksperymentalnych

William B. Swann, Jr., Robin J. Ely
Konflikt woli: autoweryfikacja lub behawioralna konfirmacja

Monica J. Harris, Robert Rosenthal
Przekazywanie efektów oczekiwań interpersonalnych: 31 metaanaliz

Harris M. Cooper, Pamela Hazelrigg
Osobowościowe moderatory efektów oczekiwań interpersonalnych: przegląd badań

Część II. Teorie

Carl Braun
Oczekiwania nauczyciela: dynamika społeczno-psychologiczna

Harris M. Cooper
Pigmalion dojrzewa: model komunikacji oczekiwań nauczyciela i wpływu na osiągnięcia

John M. Darley, Russell H. Fazio
Proces potwierdzania oczekiwań w sekwencji interakcji społecznych

Jere E. Brophy
Badania nad samospełniającym się proroctwem i oczekiwaniami nauczyciela

Lee Jussim
Samospełniające się proroctwa: przegląd teoretyczny i podsumowujący

Dale T. Miller, William Turnbull
Oczekiwania i procesy interpersonalne

Thomas L. Good
Dwie dekady badań nad oczekiwaniami nauczyciela: wyniki i przyszłe kierunki poszukiwań

Rhona S. Weinstein, Hermiene H. Marshall, Lee Sharp, Meryl Botkin
Pigmalion i uczeń: wiek i miejsce zajmowane w klasie szkolnej a świadomość oczekiwań nauczyciela u dzieci

Maurice J. Levesque, Charles A. Lowe
Znaczenie atrybucji i oczekiwań w rozumieniu zachowań w szkole

Steven L. Neuberg
Proces potwierdzania oczekiwań w interakcjach obciążonych stereotypami

James M. Olson, Neal J. Roese, Mark Zanna
Oczekiwania

Część III. Kontrowersje

Charles K. West, Thomas H. Anderson
Problem przyczynowości w badaniach nad efektem oczekiwań nauczyciela

Samuel S. Wineburg
Samourzeczywistnianie się samospełniającego się proroctwa

Richard E. Snow
Pigmalion i inteligencja?

Alison E. Smith, Lee Jussim, Jacquelynne Eccles
Czy samospełniające się proroctwa akumulują się, rozpraszają czy pozostają niezmienne z upływem czasu?

Lee Jussim, Kent D. Harber
Oczekiwania nauczyciela i samospełniające się proroctwa: wiadome i niewiadome, rozwiązane i nierozwiązane kontrowersje

Bibliografia


820 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022