Zaufanie w zarządzaniu
Obecna rzeczywistość gospodarcza wymusza na przedsiębiorstwach konieczność
współpracy w strategicznych, często bardzo kosztownych i ryzykownych obszarach
działalności, takich jak np.badania i rozwój. Jednocześnie zadania delegowane na
pracowników są coraz bardziej złożone, a wiedza i informacja są główną wartością
organizacji, czego przykładem może być działalność firm consultingowych. Wszystkie
te aspekty wymagają od przedsiębiorstw uwzględnienia tak ważnego czynnika, jakim jest
zaufanie.
Autorka wnikliwie analizuje takie aspekty zaufania w zarządzaniu, jak:
zaufanie w teoriach zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania wiedzą oraz
zarządzania kryzysem,
zarządzanie i kreowanie zaufania w zarządzaniu przedsiębiorstwem,
zaufanie w relacjach między współpracownikami, podwładnymi i przełożonymi,
zaufanie między partnerami biznesowymi oraz między firmą i jej klientami.
Teorie przedstawione w książce poparte są badaniami przeprowadzonymi na grupie
polskich przedsiębiorstw.
Książka adresowana jest do osób zajmujących się badaniami kapitału ludzkiego,
menedżerów i specjalistów z zakresu zarządzania i socjologii zarządzania. Może być
wykorzystana również w procesie dydaktycznym na uczelniach wyższych do przedmiotu -
zarządzanie zaufaniem.
Spis treści:
Wstęp.
ROZDZIAŁ 1. Orientacja na zaufanie w teoriach zarządzania przedsiębiorstwem
1.1. Interdyscyplinarny charakter badań nad zaufaniem
1.2. Badania nad zaufaniem w wybranych teoriach zarządzania
1.2.1. Zaufanie w teorii zarządzania zasobami ludzkimi
1.2.2. Zaufanie w teorii zarządzania wiedzą
1.2.3. Zaufanie w teorii zarządzania kryzysem
ROZDZIAŁ 2. Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie
2.1. Złożoność zaufania jako przedmiot zarządzania
2.1.1. Różnorodność zaufania
2.1.2. Wieloaspektowość opisu zaufania
2.2. Procesy zarządzania zaufaniem
2.2.1. Zarządzanie procesem kreowania zaufania
2.2.2. Konsekwencje utraty zaufania
2.2.3. Zarządzanie procesem odbudowy zaufania
ROZDZIAŁ 3. Zarządzanie zaufaniem w relacjach wewnętrznych i zewnętrznych
przedsiębiorstwa
3.1. Relacje zaufania w przedsiębiorstwie
3.1.1. Zaufanie organizacyjne
3.1.2. Zaufanie między podwładnymi a przełożonymi
3.1.3. Zaufanie między współpracownikami
3.2. Zaufanie w relacjach przedsiębiorstwa z otoczeniem
3.2.1. Zaufanie w relacjach z partnerami biznesowymi
3.2.2. Zaufanie w relacjach z klientami
3.2.3. Zaufanie społeczne
ROZDZIAŁ 4. Orientacja na zaufanie w przedsiębiorstwach i jej wpływ na wyniki
4.1. Metodologiczne założenia badań orientacji przedsiębiorstwa na zaufanie
4.1.1. Założenia do badań
4.1.2. Metody pozyskiwania wiedzy o zaufaniu
4.1.3. Metody gromadzenia danych o zaufaniu
4.1.4. Metoda oceny poziomu orientacji na zaufanie
4.2. Orientacja na zaufanie w wybranych polskich przedsiębiorstwach
4.2.1. Przedmiot i zakres prowadzonych badań empirycznych
4.2.2. Orientacja menedżerów i przedsiębiorstw na kreowanie zaufania
4.2.3. Wpływ orientacji na zaufanie na wyniki przedsiębiorstw
4.3. Kierunki dalszych badań nad zaufaniem
Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
196 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka