Mistrzowski ruch to działanie zmieniające reguły gry rynkowej, zapewniające firmie
doskonałe wyniki. Jak wykonać taki ruch? Najpierw rozpoznaj szanse rynkowe, potem
zorientuj się, co jest nie tak w Twojej firmie, przygotuj koncepcję działania, zapewnij
wystarczające zasoby i wykonaj plan. Proste, prawda? Nie do końca. A to dlatego, że
wielu zarządzających w innych firmach także obmyśla działania strategiczne. Jeżeli
chcesz dołączyć do grona mistrzów rynku, musisz przechytrzyć konkurentów -- widzieć
to, czego oni nie widzą, wpaść na doskonały pomysł, stworzyć lepszą strategię niż
oni, gruntownie przygotować całą organizację do wykonania strategii, a następnie
urzeczywistnić mistrzowski ruch: zająć nową przestrzeń rynkową i zabezpieczyć
swoją pozycję, zanim inni powielą zwycięską formułę.
Kiedy przeczytasz Mistrzów rynku, zorientujesz się, że opracowywanie i wdrażanie
skutecznych strategii to praca, jaką może wykonać każdy pomysłowy menedżer, który
podejdzie do tego zadania z odpowiednim zaangażowaniem. Jednak musisz być uzbrojony w
odpowiednią wiedzę, najlepiej wzbogaconą o doświadczenie tych, którzy na co dzień
mają do czynienia ze strategiami.
Autorzy dzielą się z Tobą swoim doświadczeniem, zdobytym po przeprowadzeniu
trzyletniego programu badawczego z udziałem menedżerów z całego świata. Omawiają 40
mistrzowskich ruchów, których istotą jest poszukiwanie i wykorzystywanie możliwości
wzrostu. Mistrzowskie ruchy składają się na pięć mistrzowskich strategii:
- Podnoszenie wartości firmy w oczach klientów
- Doskonalenie oferty
- Poprawianie parametrów świadczących o sytuacji firmy
- Wykorzystywanie zmian w otoczeniu
- Wchodzenie na nowe rynki
Niełatwo jest dołączyć do grona mistrzów rynku. Aby to osiągnąć, musisz
skoncentrować się na sprawach najważniejszych z punktu widzenia strategii firmy i być
przygotowanym na dużo ciężkiej pracy. Rita Gunther McGrath i Ian C. MacMillan ułatwią
Ci to zadanie. Jednak sukces zależy od Ciebie, Twojej wiedzy i determinacji w obmyślaniu
i wdrażaniu mistrzowskiej strategii.
O autorach:
Rita Gunther McGrath jest profesorem zarządzania w Columbia Business School.
Ian C. MacMillan ma w dziedzinie zarządzania tytuł profesorski Fred Sullivan Professor i
zajmuje się pracą naukową w Wharton School na uniwersytecie w Pensylwanii.
Rozdział 1. Strategie mistrzów rynku (9)
Rozdział 2. Transformacja doświadczenia klientów (23)
Rozdział 3. Doskonalenie oferty (47)
Rozdział 4. Redefiniowanie kluczowych parametrów (83)
Rozdział 5. Wykorzystywanie zmian w otoczeniu (121)
Rozdział 6. Wchodzenie na nowe rynki (155)
Rozdział 7. Wykonanie mistrzowskich strategii (187)
Rozdział 8. Studium przypadku (209)
Dodatek A 40 mistrzowskich ruchów - odkrywcze pytania (227)
Skorowidz (245)
Format: B5, stron: 256 oprawa twarda