wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.50 48,93   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BIZNES W PRZESTRZENI ETYCZNEJ


GALATA S.

wydawnictwo: DIFIN, 2007, wydanie I

cena netto: 51.50 Twoja cena  48,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Lektura książki rodzi nurtujące, najpierw najbardziej wrażliwych, a w końcu wszystkich ludzi, pytanie: czy etyczne postępowanie w biznesie to dobry biznes?   

Dostęp do kurczących się zasobów naturalnych, coraz trudniejsze zdobywanie klientów - budują złudne przekonanie, że siłami napędowymi historii we współczesnym świecie jest polityka i ekonomia. I tu historia zdaje się zataczać "złośliwe" koło - zdobywanie przestrzeni życiowej w gospodarkach ekstensywnych drogą podbojów i grabieży zastępowane jest bardziej subtelnymi metodami budowania sieci zależności słabszych od silniejszych, a używane tu demagogiczne uzasadnienia są jedynie pędem wyrastającym z korzenia zasadzonego już przez starożytnych sofistów, którzy za dobrze pojętą sztukę uważali umiejętność przekonywania w dyskusji, pozwalającą uznać za cnotę nawet niemoralne czyny.

Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla studiujących problemy współczesnego biznesu: studentów, naukowców, przywódców i zarządzających działaniami zespołowymi.


Stanisław Galata - profesor Krakowskiej Szkoły Wyższej, kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego. Współautor "Encyklopedii Organizacji i Zarządzania", autor książek i artykułów publikowanych w czasopismach krajowych i zagranicznych z zakresu organizacji i zarządzania, zarządzania strategicznego, zarządzania wiedzą, etyki w biznesie. Uczestnik Programu Leonardo da Vinci.


Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Charakterystyka podstawowych pojęć

1.1. Biznes jako forma działań zespołowych
   1.1.1. Działania zespołowe
   1.1.2. Etyka a moralność

Rozdział 2. Początki systemów moralnych

2.1. Starożytność
   2.1.1. Przedfilozoficzne interpretacje "dobra", "cnoty" i "winy"
   2.1.2. Sofiści i Sokrates
   2.1.3. Platon i Arystoteles
2.2. Etyka w największych religiach
   2.2.1. Chrześcijaństwo
   2.2.2. Judaizm
   2.2.3. Buddyzm
   2.2.4. Islam

Rozdział 3. Nowożytna filozofia moralności

3.1. Teoria moralności
   3.1.1. Kognitywizm i nonkognitywizm
   3.1.2. Moralność pomyślności
   3.1.3. Moralność obowiązk
   3.1.4. Moralność uprawnień

Rozdział 4. Efektywność i ekonomiczność działań zespołowych

4.1. Sfera pozyskiwania i transformacji zasobów w aspekcie ekonomii i etyki
4.2. Sfera podziału dóbr w kontekście ekonomii i etyki
   4.2.1. Studium przypadku - kapitalizm pracowniczy
4.3. Dobrobyt i bieda

Rozdział 5. Etyczna przestrzeń biznesu

5.1. Sposoby postrzegania współczesnego społeczeństwa
   5.1.1. Wizja "unitariańska"
   5.1.2. Wizja separatystyczna
   5.1.3. Wizja integracyjna
5.2. Filary sukcesu w biznesie
5.3. Menedżer jako przywódca w działaniach zespołowych
5.4. Teoria doskonałości negocjacyjnej
   5.4.1. Rodzaje i style negocjacji
5.5. Etyczne kodeksy zawodowe
   5.5.1. Biznes ekologiczny
   5.5.2. Kodeks etyczny

Zakończenie
Literatura
Spis rysunków, tabel i map   

215 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022