Grzeczne dziewczynki nieźle sprzedają. W czym są lepsze od kolegów
handlowców?
Podręcznik sprzedaży "na grzeczną dziewczynkę"
My, kobiety, subtelniej i skuteczniej poruszamy się w sieci kontaktów
międzyludzkich, zbliżamy do klientów, składamy oferty handlowe i wzbudzamy zaufanie.
Dostrzegamy niuanse, których nasi (często gruboskórni) koledzy nie zauważają. Krótko
mówiąc, mamy wszystko, co trzeba, aby bić handlowców płci męskiej na głowę.
Jeśli jesteś grzeczną dziewczynką, podbijasz świat pracowitością i
sumiennością. Bycie grzeczną dziewczynką popłaca. I to, jak na ironię, popłaca
właśnie w sprzedaży - w świecie twardych zagrywek, manipulacji i ustawicznie
nadużywanego zaufania. To właśnie tu - jak nigdzie indziej w biznesie - brakuje
kobiecego ciepła i życzliwości. Z tej książki dowiesz się, jakie możliwości
czekają grzeczną dziewczynkę w twardym świecie handlu:
- sprzedawanie produktów nowych i nieznanych marek na rynku opanowanym przez
gigantów,
- pisanie e-maili i listów handlowych, których klient nie ma prawa odrzucić,
- prezentacja handlowa grzecznej dziewczynki,
- dostrzeganie ważnych sygnałów (umiejętność przejrzenia na wylot maski klienta),
- zdobywanie sprzymierzeńców (konsekwentne i owocne poszerzanie sieci kontaktów),
- łączenie technik sprzedaży z Twoim stylem osobowości.
"Grzeczna, wytrwała, skromna, pracowita, solidna, wiarygodna, świecąca
przykładem, ambitna, niezawodna, pomocna, życzliwa, rozsądna i uczciwa... czy szefowie
i klienci mogą chcieć od Ciebie więcej?"
Elinor Stutz
Elinor Stutz zaczynała jako szeregowa pracownica w dziale handlowym.
Założyła i prowadzi (jako dyrektorka generalna) firmę doradczo-szkoleniową Smooth
Sale. Organizuje treningi dla handlowców, polegając na swoim trzynastoletnim
doświadczeniu i znakomitych wynikach w sprzedaży.
Spis treści
Podziękowania
Wstęp
Filozofia grzecznych dziewczynek
Rozdział 1. Zamykanie transakcji a zakończenie rozmowy
Dlaczego większość ludzi czuje obawę przed zamykaniem transakcji i dlaczego boi
się składać propozycję transakcji?
Jak proponować transakcję, nie wchodząc w rolę "niegrzecznej dziewczynki"?
Rozdział 2. Osobowość sprzedawcy - czy masz to, co trzeba?
Moja historia
Rozdział 3. Wytrwać mimo wszystko
Przygrywka do pierwszej pracy w sprzedaży
Kolejny sprawdzian podczas rozmowy kwalifikacyjnej
Moe
Rozdział 4. Jak pokonać znanego dostawcę, będąc jeszcze amatorem i sprzedając
nieznaną markę
Poznane strategie sprzedaży
Rozdział 5. Dwa najważniejsze klucze do sukcesu
Klucz nr 1. Pasja
Klucz nr 2. Unikaj sinusoidy
Rozdział 6. Pracuj na sukces każdego dnia
Wprowadź codzienną rutynę
System zarządzania bazą kontaktów
System punktowy
Liczba potencjalnych klientów a liczba zamkniętych transakcji
Rozdział 7. Jak sobie radzić z kierownictwem
Rozdział 8. Jak zarządzać swoją karierą
Dodatkowe wskazówki dotyczące sprzedaży produktów podłączanych do sieci
Świetnie na wszystkich frontach
Jak powiększać swoją pulę klientów
Podsumowanie strategii sprzedaży
Rozdział 9. Dzwoneczek, czyli musisz naprawdę uwierzyć
Wytrwałość grzecznych dziewczynek
Rozdział 10. Jak dobrze zacząć
W terenie
Przez telefon
Jak dobrze wykorzystywać wiadomości telefoniczne?
E-mail - dodatkowe wzmocnienie przekazu
Wizyty w terenie w okresie świąt
Wyjątkowe materiały korespondencyjne
Rady końcowe
Rozdział 11. Jak rozszerzyć sieć kontaktów
Komunikaty o znaczeniu marketingowym
Prelegenci
Mentorzy
Wskazówki
Rozdział 12. Przygotuj się do spotkania
Rozdział 13. Pierwsza prezentacja - Ty sama
Rozdział 14. Mowa ciała - inny rodzaj DNA
Obserwacje podniosą Twoje wyniki sprzedaży!
Pod czujnym okiem
Rozdział 15. Detektyw w holu
Obrazy, zdjęcia i plakaty na ścianach
Rozdział 16. Czego nie robić
Nowa wersja "Żółwia i zająca"
Niebezpiecznie blisko
Stawiaj kropkę nad i
Gospodarowanie czasem ma kluczowe znaczenie
Przeszkodził mu strach
"Trudno uwierzyć..."
Wskazówki
Rozdział 17. Jeśli chcesz wiedzieć, co myśli klient, po prostu zapytaj!
Oda do marketingu pionowego
Wybrałam agencje reklamowe i dyrektorów w tych agencjach
Rozdział 18. Jak pomyślnie sterować cyklem sprzedaży poprzez efektywne spotkania
Pamiętaj o językowym DNA
Strategia odpowiedzi
Strategia pytań - rozwijanie potrzeb i pragnień
Konkretne pytania
Rozdział 19. Rozszerz horyzonty klienta
Tytuły rozdziałów
Przykładowa oferta
Rozdział 20. Jak przedstawić ofertę
Rozdział 21. Zakończ cykl sprzedaży, czyli jak naturalnie zamykać transakcję
Najtrudniejsza część cyklu sprzedaży
Transakcja zostanie oficjalnie sfinalizowana dopiero wtedy, gdy...
Rozdział 22. Jak zdobyć stałych klientów i rekomendacje
Wyznaczanie celów
Rozdział 23. Złote myśli multimilionerek
Uwagi końcowe
Źródła
O autorce
Skorowidz
235 stron, A5, miękka oprawa