|
MEDIA I NOWOCZESNOŚĆ. SPOŁECZNA TEORIA MEDIÓW
THOMPSON J.B. wydawnictwo: ASTRUM, 2006, wydanie I cena netto: 56.00 Twoja cena 53,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jaką rolę pełnią środki masowego komunikowania w formowaniu współczesnych
społeczeństw? Jak powinniśmy rozumieć społeczne oddziaływanie komunikowania i
dyfuzji informacji, począwszy od wynalezienia druku w XV-wiecznej Europie, a na obecnej
ekspansji globalnych sieci komunikacyjnych kończąc? W niniejszej książce John B.
Thompson próbuje znaleźć odpowiedź na te i inne pytania. Stworzył on społeczną
teorię komunikowania i mediów. Twierdzi, że rozwój mediów komunikowania wpływa na
transformację przestrzenną i czasową uwarunkowań życia społecznego, kreuje nowe
formy działania i współdziałania, które nie są już połączone z jednością
miejsca i czasu. Konsekwencje tej transformacji mają wpływ na wiele aspektów naszego
życia, od najbardziej intymnych osobistych doświadczeń do zmiany natury sfery
publicznej i zjawiska widoczności publicznej. Thompson rozwija swoje argumenty poprzez
analizę kilku powiązanych ze sobą tematów: - wzrost medialnych interakcji, - kreacje
nowcyh form widoczności medialnej, - pojawienie się globalnych sieci komunikacyjnych, -
transformację tradycji, - własne "ja" a doświadczenie w zmediatyzowanym
świecie, - zmianę charakteru sfery publicznej. "Media i nowoczesność. Społeczna
teoria mediów" to doskonałe źródło wiedzy dla studentów socjologii i
politologii, badaczy socjologii kultury i mediów, a także wszystkich zainteresowanych
teorią komunikowania.
259 stron, miękka oprawa
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|