wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PRZEMOC I ZDROWIE W OBRAZACH TELEWIZYJNYCH. VIOLENCE AND HEALTH IN TEL


KOWALSKI M. DROŻDŻ M.

wydawnictwo: IMPULS, 2008, wydanie I

cena netto: 34.00 Twoja cena  32,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Codziennie zalewa nas potok wiadomości. Wpatrzeni jesteśmy w bohaterów reality show i seriali. Czy wokół nadal jest świat rzeczywisty czy ten wykreowany przez media? W dużej mierze żyjemy tym, co przedstawią nam gazety, powiedzą prezenterzy programów informacyjnych radia czy telewizji. Nie jesteśmy w stanie uchronić się przed wpływem informacji na naszą podświadomość, jeżeli uczestniczymy w normalnym nurcie obecnego życia. Pewnie nie jest to takie złe, o ile za informacją nie kryje się kłamstwo i oszustwo. Problemy zaczynają się dopiero wtedy, gdy ograniczymy nasze postrzeganie świata jedynie do tego, co przyniosą nam media.

Książka dotyczy dwóch obszarów zagadnień. Pierwszy koncentruje się wokół odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób programy telewizyjne oddziałują na widzów? Autorzy skupiają się tu przede wszystkim na przemocy w mediach. Drugi obszar, to przedstawienie zdrowia jako wartości w programach telewizyjnych.

Książka zasługuje na uwagę co najmniej z dwóch powodów. Po pierwsze dotyczy aktualnej problematyki związanej z istotnymi zagadnieniami pedagogicznymi. Po drugie Autorzy podjęli się dokonania analizy teoretycznej dwóch ważnych społecznie zagadnień: przemocy w mediach i jej oddziaływania na odbiorcę oraz problematyki zdrowia w programach telewizyjnych.


Spis treści

Wstęp

Część I. Widz telewizyjny w ponowoczesnym świecie (Mariusz Drożdż)
Wstęp
Telewizja jako element kształtowania postaw życiowych odbiorców
Oddziaływanie mediów wizualnych na podświadomość
Konstruowanie znaczenia
Kod hermeneutyczny i jego wpływ na rozumienie treści
Telewizja jako źródło informacji i manipulacji w świecie globalizacji i gospodarki rynkowej
Telewizja - szansa czy zagrożenie w świecie globalizacji i gospodarki rynkowej?
Telewizyjna przemoc w świetle badań naukowych
Przejawy negatywnego wpływu programów telewizyjnych na postawy dzieci, młodzieży oraz dorosłych
Pedagogiczne wymiary telewizji
Miejsce pedagogiki w stymulowanym przez telewizję świecie
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych odbiorców
Propozycje rozwiązań edukacyjnych zapobiegających wywołanej przez media elektroniczne agresji i przemocy

Część II. Obraz telewizyjny jako przestrzeń kultury zdrowia (Mirosław Kowalski)
Wstęp
Zdrowie dla wszystkich - aktualność tematu, jego znaczenie pedagogiczne i społeczne
Wokół pojęć: zdrowie, wartość zdrowia, kultura zdrowotna
Zdrowie młodego pokolenia: towar czy wartość?
Konsumpcjonizm i konsumeryzm zdrowotny
Wokół triady: zdrowie - wartość - telewizja
"Telewizyjność" zdrowia.
Między zrozumieniem a odrzuceniem
Telewizyjna "mandragora" wartości zdrowia.
Telewizja jako nośnik wartości zdrowia.
Świat iluzji - świat bez zdrowia?
Wiesz wszystko - reklama telewizyjna jako spektakl o zdrowiu i dla zdrowia?
Zdrowie dzięki telewizji, czyli wielkie wychowawcze udawanie?
Trudne pytania do (nie)dojrzałych rodziców
Telewizyny świat zdrowia - konteksty panowania konsumpcji zdrowotnej
Edukacja zdrowotna przez "codzienność" telewizyjną.

I co dalej?
Krótkie zakończenie z mottem
Abstract
Bibliografia

184 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022