wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

SZKOLNICTWO WYŻSZE WYZWANIA XXI WIEKU


THIEME K.J.

wydawnictwo: DIFIN, 2009, wydanie I

cena netto: 68.00 Twoja cena  64,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W Polsce, jak i w całej Europie Wschodniej, szkolnictwo wyższe jest niezwykle oporne na zmiany i nie ma motywacji do efektywnej alokacji zasobów, ponieważ stabilność finansowa gwarantowana przez państwo usypia uczelnie. Państwo narzuca reżim finansowania podobny do zarządzania finansami w gospodarce socjalistycznej.

Według oceny ekspertów OECD, Banku Światowego i znacznej części naszego środowiska akademickiego, szkolnictwo wyższe w Polsce jest w stanie głębokiego kryzysu wartości.

Autor przedstawianej publikacji stworzył reformatorskie kompendium wiedzy dotyczące szkolnictwa wyższego. Z proponowanymi projektami można się zgadzać lub nie, ale z pewnością warto je poznać.


Spis treści:

Od Autora

Część I. WSTĘP

1.1. Wyzwania XXI wieku w szkolnictwie wyższym

Aneks: Globalne rankingi uniwersytetów

1.2. Kryzys europejskich uniwersytetów

1.3. Polska w zapaści intelektualnej?

Część II. MODELE I EKONOMIKA SZKOŁY WYŻSZEJ

2.1. Polityka edukacyjna i modele szkolnictwa wyższego

2.2. Ład akademicki, czyli zasady systemu szkolnictwa wyższego i ustroju uczelni

2.3 Ekonomiczne przesłanki polityki edukacyjnej i naukowej

2.4. Wzrastające znaczenie edukacji transgranicznej

Część III. EUROPEJSKIE SZKOLNICTWO WYŻSZE

3.1. Opis systemu szkolnictwa wyższego w Europie

3.2. Konieczność reform ładu akademickiego w Europie

3.3. Proces Boloński

3.4. Nowe polityki edukacyjne w Europie

Część IV. AMERYKAŃSKIE SZKOLNICTWO WYŻSZE

4.1. Opis systemu szkolnictwa wyższego w USA

4.2. Ład akademicki w USA

4.3. Dożywotnie zatrudnienie

4.4. Akredytacja w USA

4.5. Problemy i przyszłość systemu szkolnictwa wyższego w USA

Część V. POLSKIE SZKOLNICTWO WYŻSZE

5.1. Opis systemu szkolnictwa wyższego w Polsce

5.2. Zewnętrzny ład akademicki

5.3. Wewnętrzny ład akademicki

5.4. Finansowanie polskiego szkolnictwa wyższego

Aneks: Algorytm podziału dotacji

5.5. Niedopasowanie programów nauczania do potrzeb rynku pracy

5.6. Kontrola jakości wyższego wykształcenia

5.7. Środowiskowa ocena polskiego szkolnictwa wyższego

5.8. Autodiagnoza polskiego środowiska naukowego

Część VI. KONIECZNOŚĆ NAPRAWY SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE

6.1. Środowiskowe propozycje reform

6.2. Raport Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową 2000

6.3. Raport Banku Światowego 2004

6.4. Raport OECD z września 2007

6.5. Rządowe inicjatywy reform podjęte wiosną 2008

Aneks: Konferencja zamiast debaty?

Część VII. WNIOSKI

7.1. Wizja

7.2. Polityka edukacyjna

7.3. Postulowany model szkolnictwa wyższego

Bibliografia

Nota o autorze

Abstract

 


400, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022