wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 89.00 84,55   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

SPOŁECZNA HISTORIA MEDIÓW OD GUTENBERGA DO INTERNETU


BURKE P. BRIGGS A.

wydawnictwo: PWN, 2010, wydanie I

cena netto: 89.00 Twoja cena  84,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Społeczna historia mediów to jedna z najbardziej znanych na świecie książek o historii mediów.

Autorzy, brytyjscy historycy społeczni, śledzą, jak zmieniały się środki masowego przekazu i jak te przeobrażenia wpływały na sposób postrzegania otaczającego nas świata.

Opisując kolejno następujące po sobie technologie w kontekście politycznym, kulturowym i gospodarczym, zachęcają do rozważnej analizy epoki nowych mediów, która wiele może skorzystać na spojrzeniu nie tylko w przyszłość, ale również w przeszłość.

Zwięzłe przedstawienie dziejów – takie jak to – jest ze swej natury wybiórcze. Staraliśmy się w nim uwydatnić pewne tematy, na przykład funkcję mediów w sferze publicznej, pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji, rozbudowę sieci instytucji medialnych czy rozwój przemysłu rozrywkowego. Podejście takie sprawiło, że bardziej skupiliśmy się na zmianach niż kontynuacji, choć niekiedy przypominamy czytelnikom, że pojawienie się nowych mediów nie oznaczało rezygnacji z wcześniej znanych. Rękopisy zachowały swoje znaczenie także w epoce druku, podobnie jak książki i radio w epoce telewizji. Media należy postrzegać jako system – ulegający nieustannym zmianom, między innymi przemianom technologicznym – w którym różne elementy pełnią bardziej lub mniej istotne role.

Fragment tekstu


Spis treści:

Przedmowa

Rozdział 1. Wprowadzenie

Rozdział 2. Druk i jego konteksty
Rewolucja Gutenberga - rewizja
Komunikacja w przestrzeni fizycznej
Mocarstwa i komunikacja
Komunikacja translantycka
Komunikacja oralna
Komunikacja pisemna
Języki służące komunikacji
Komunikacja wizualna
Obrazy drukowane
Komunikacja multimedialna
Interakcje między mediami
Cenzura
Tajna komunikacja
Początki rynku
Historia czytania
Nauka i rozrywka
Rewolucja Gutenberga raz jeszcze

Rozdział 3. Media i sfera publiczna we wczesnonowożytnej Europie
Reformacja
Wojny religijne i rewolucja w Niderlandach
Od rewolucji purytańskiej do rewolucji chwalebnej
Zróżnicowanie sfery publicznej
Oświecenie francuskie i europejskie
Oświecenie i rewolucja
Patrząc w przyszłość

Rozdział 4. Technologie i rewolucje
Moc napędu parowego
Transport
Transport kolejowy
Spojrzenie w tył, na boki, w przyszłość
Demografia, gospodarka, komunikacja
Klasy i masy
Rozwój mediów drukowanych
Książki, gazety i ich czytelnicy
Wystawy
Konsumpcja
Od pary do elektryczności

Rozdział 5. Nowe procesy, nowe wzorce
Kolej
Statki
Poczta
Telegraf
Telefon
Radiostacja
Gramofon
Od aparatu fotograficznego do filmu
Początki telewizji
Inne wynalazki

Rozdział 6. Informacja, edukacja, rozrywka
Rola prasy
Transmisje radiowo-telewizyjne z perspektywy czasu
Telewizja
Komentarze i badania
Społeczeństwo informacyjne
Podsumowanie

Rozdział 7. Konwergencja mediów
Komputery
Róg obfitości - wybór i kryzys
Gry wideo
Telewizja satelitarna i kablowa
Wideotekst
Internet
Nowe tysiąclecie
Globalizacja
Podsumowanie

Rozdział 8. W cyberprzestrzeni i poza nią
W cyberprzestrzeni
Kobiety, dzieci, telewizja i Internet
Mobilność, prywatność, inwigilacja
11 września i jego następstwa
Publiczne usługi radiowo-telewizyjne
Konsultanci i ciała nadzorujące
Druk w świecie cyfrowym
Przesłanie

Kalendarium

Bibliografia

Indeks nazwisk


472 strony, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- MEDIA POWSZEDNIE
LISOWSKA-MAGDZIARZ M.

- CYWILIZACJA MEDIALNA
GOBAN-KLAS T.

- MEDIA GLOBALNE
FLEW T.

- PODSTAWY BADAŃ SPOŁECZNYCH
BABBIE E.

- FILM ART SZTUKA FILMOWA WPROWADZENIE
BORDWELL D. THOMPSON K.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022