|
WIDOWISKO SPORTOWE W TELEWIZJI
WOJCIECHOWSKI K. wydawnictwo: LIBER, 2005, wydanie I cena netto: 58.00 Twoja cena 55,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Widowisko sportowe i audiowizualna relacja z niego jako dobra chronione w świetle
polskiego prawa prywatnego
Związek sportu i mediów audiowizualnych stanowi jeden z fenomenów współczesnej
kultury, a jednocześnie ważne zjawisko społeczne i gospodarcze. Książka poświęcona
jest prywatnoprawnej ochronie widowiska sportowego jako przedmiotu relacji audiowizualnej
oraz statusowi prawnemu samej takiej relacji, jak też ograniczeniom ochrony tych dóbr.
Zagadnienia te nie były dotąd przedmiotem szerszych opracowań w polskim
piśmiennictwie. Książka zawiera dogmatyczną i porównawczą analizę szerokiej gamy
problemów prawnych związanych z transmitowaniem widowisk sportowych w telewizji,
zwłaszcza z zakresu prawa autorskiego, prawa cywilnego, a także prawa mediów i prawa
konkurencji. Próbuje odpowiedzieć na pytanie o podstawy prawne ochrony widowisk
sportowych, wskazać dysponenta wyłączności eksploatacji widowiska, scharakteryzować
umowę o transmisję telewizyjną, określić status takiej relacji w świetle prawa
autorskiego, przedstawić ograniczenia ochrony widowiska i relacji dyktowane wolnością
informacji oraz ochroną konkurencji. Książka prezentuje też praktyczne aspekty
telewizyjnych transmisji sportowych na gruncie krajowym i europejskim. W szerokim zakresie
uwzględnia prawo i orzecznictwo europejskie oraz wybranych państw związane z relacjami
sportowymi w mediach audiowizualnych.
351 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|