wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 52.30 49,69   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PODATKOWA KSIĘGA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW W 2011 ROKU


BIELECKI L. CZAJKA ZB. DANILUK M. RUCZKOWSKI P. WIATROWSKI T.

wydawnictwo: DIFIN, 2011, wydanie I

cena netto: 52.30 Twoja cena  49,69 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat


W książce szeroko i przystępnie przedstawiono zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

W zakresie informacji podstawowych wskazano, jakie podmioty są zobowiązane do rozliczania w tej formie oraz omówiono najważniejsze dokumenty: zawiadomienie o zaprowadzeniu księgi, dowody księgowe, ewidencje, remanenty, zamknięcie miesiąca i roku podat­kowego. Przedstawiono istotne uregulowania w zakresie kosztów uzyskania przychodów - z uwzględnieniem amortyzacji środków trwałych.

Celem opracowania jest pomoc w rozwiązywaniu problemów praktycznych, jakie mogą pojawić się przy dokonywaniu zapisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.

Powinny po nie sięgnąć zarówno osoby rozpoczynające działalność gospodarczą, jak i czytelnicy na co dzień zajmujący się problematyką podatków i pragnący pogłębić swoją wiedzę. Publikację wzbogacono przykładami, orzeczeniami sądów, wskazano także wybrane interpretacje indywidualne, co umożliwia dostosowanie odpowiednich rozwiązań prawnych do występującego stanu faktycznego.


Spis treści:

Wstęp

CZĘŚĆ PIERWSZA. Informacje ogólne

1. Podmioty zobowiązane do prowadzenia księgi

2. Zawiadomienie o prowadzeniu księgi

3. Rzetelność i niewadliwość księgi

4. Stawki i skala podatkowa

CZĘŚĆ DRUGA. Dowody księgowe

1. Faktura VAT

2. E-faktura

3. Faktura pro forma

4. Faktura VAT marża

5. Faktura VAT MP

6. Faktura VAT RR

7. Faktura korygująca

8. Nota korygująca

9. Duplikat

10. Rachunek

11. E-rachunek

12. Faktura wewnętrzna

13. KP i KW

14. Lista płac

15. Dzienne zestawienie sprzedaży

16. Miesięczne zestawienie raportów dobowych

17. Noty księgowe

18. Dowody przesunięć

19. Dowody opłat pocztowych i bankowych

20. Inne dowody

21. Dowód wewnętrzny

22. Rozliczenie kosztów podróży służbowych oraz wartości diet

23. Paragon

24. Otrzymanie materiału lub towaru handlowego

25. Korekty dowodów księgowych i zapisów w PKPiR

CZĘŚĆ TRZECIA. Ewidencje

1. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych

2. Ewidencja wyposażenia

3. Karta przychodów pracownika

4. Ewidencja kupna i sprzedaży wartości dewizowych

5. Ewidencja pożyczek i zastawionych rzeczy

6. Ewidencja sprzedaży

7. Ewidencja przebiegu pojazdu

CZĘŚĆ CZWARTA. Zapisy dotyczące przychodów

1. Uwagi ogólne

2. Zapisy dotyczące wartości sprzedanych towarów i usług

   2.1. Określenie przychodu ze sprzedaży towarów i usług

   2.2. Rodzaje dokumentów będących podstawą dokonywania zapisów przychodów z tytułu sprzedaży towarów i usług. Terminy dokonywania zapisów

3. Zapisy dotyczące pozostałych przychodów z działalności gospodarczej

   3.1. Rodzaje dokumentów będących podstawą dokonywania zapisów pozostałych przychodów z działalności gospodarczej. Terminy dokonywania zapisów

 

CZĘŚĆ PIĄTA. Zapisy po stronie kosztów uzyskania przychodów

1. Związek kosztów z przychodem

2. Moment zaliczenia wydatków do kosztów

3. Zakup towarów handlowych i materiałów oraz sposoby jego dokumentowania

   3.1. Dokumentowanie zakupu towarów i materiałów dowodami wewnętrznymi

   3.2. Dokumentowanie zakupów paragonami

   3.3. Inne dowody stwierdzające fakt dokonania operacji gospodarczej

   3.4. Zwrot wadliwego towaru/materiału oraz zmiana jego przeznaczenia

   3.5. Braki, niedobory i straty w towarach handlowych i materiałach

4. Koszty uboczne zakupu

5. Dowody dokumentujące zakupy podlegające odrębnemu ewidencjonowaniu w PKPiR

6. Rozliczenie różnic kursowych

7. Wynagrodzenia

   7.1. Umowa o pracę

   7.2. Lista płac

   7.3. Umowa zlecenia i umowa o dzieło

   7.4. Umowa agencyjna

   7.5. Wynagrodzenie – zaliczenie w koszty

8. Zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów

   8.1. Zakup towarów handlowych i materiałów

   8.2. Zwrot wadliwego towaru/materiału, zmiana jego przeznaczenia

   8.3. Braki, niedobory i straty w towarach handlowych i materiałach

   8.4. Koszty uboczne zakupu

   8.5. Rozliczenie różnic kursowych

   8.6. Wypłata wynagrodzeń

9. Reprezentacja i reklama

10. Straty w działalności

   10.1. Straty w środkach obrotowych

   10.2. Straty w środkach trwałych

   10.3. Ubytki

11. Wierzytelności w kosztach

   11.1. Odpisy aktualizujące wartość należności

   11.2. Wierzytelności nieściągalne

   11.3. Umorzenie wierzytelności

   11.4. Przedawnienie

   11.5. Sprzedaż wierzytelności

12. Podatek VAT w kosztach

   12.1. Podatek należny

   12.2. Podatek naliczony

   12.3. Korekta roczna VAT jako koszt podatkowy

13. Odsetki w kosztach

14. Kary i odszkodowania w kosztach

   14.1. Kary i niektóre opłaty

   14.2. Odszkodowania i kary umowne

15. Leasing w działalności

   15.1. Leasing operacyjny

   15.2. Leasing kapitałowy

16. Samochód w działalności

   16.1. Samochód stanowiący składnik majątku firmy

   16.2. Samochód niestanowiący składnika majątku firmy

17. Lokal mieszkalny w działalności

   17.1. Amortyzacja domu (lokalu) mieszkalnego

   17.2. Wydatki na eksploatację

18. Podróże służbowe krajowe i zagraniczne

   18.1. Podróże służbowe krajowe

   18.2. Zagraniczne podróże służbowe

   18.3. Podróże służbowe zleceniobiorców

   18.4. Podróże służbowe właściciela i osób współpracujących

19. Środki trwałe w działalności

   19.1. Składniki majątku podlegające i niepodlegające amortyzacji

   19.2. Dokonywanie odpisów amortyzacyjnych

CZĘŚĆ SZÓSTA. Informacje pozostałe

1. Podsumowanie księgi na koniec miesiąca

2. Spis z natury

3. Zamknięcie podatkowej księgi i ustalenie dochodu za rok podatkowy

4. Remanent likwidacyjny

5. Przechowywanie księgi

Rozporządzenie MF z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów


197 stron, A5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- LEASING SKUTKI PRAWNE PODATKOWE I RACHUNKOWE W 2011 ROKU
KOWALSKA A. BARAN B. KOWALSKI A.

- KONTRAKTY TERMINOWE I FOREX TEORIA I PRAKTYKA
ZALEWSKI G.

- CONTROLLING W DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
NOWAK E. RED.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022