|

DETERMINANTY ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W POLSCE
LICHNIAK I. RED. wydawnictwo: SGH, 2012, wydanie I cena netto: 64.55 Twoja cena 61,32 zł + 5% vat - dodaj do koszyka
- Jak rozwija się przedsiębiorczość indywidualna w Polsce, jak przebiegają
procesy tworzenia mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, jaki jest ich udział w
wytwarzaniu PKB i tworzeniu miejsc pracy, jaka jest kondycja finansowa tych
przedsiębiorstw i jakie mają szanse przetrwania i rozwoju w innowacyjnej gospodarce?
- Jak przebiegał proces tworzenia nowych małych przedsiębiorstw w Polsce w
latach 2003-2010?
- Jaka jest charakterystyka demograficzno-społeczna drobnych przedsiębiorców
podejmujących decyzję o rozpoczęciu działalności na własny rachunek i prowadzących
własne firmy?
- Jaka jest aktywność w tym obszarze absolwentów szkół wyższych?
- Jaki jest stan przedsiębiorczości indywidualnej w sektorach wysokich
technologii i jaki jest związek między skalą i zakresem przedsiębiorczości
indywidualnej a zasobami pracy dla tych sektorów?
- Jaki jest wpływ uwarunkowań prawno-administracyjnych na rozwój
przedsiębiorczości w Polsce w warunkach globalnego kryzysu?
- Jaki wpływ ma kultura na rozwój przedsiębiorczości oraz na powstawanie i
rozwój mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw?
- Jaki wpływ wywarł kryzys globalny na rozwój przedsiębiorstw rodzinnych?
Wstęp
1. Rozwój przedsiębiorczości w Polsce (Irena Lichniak)
1.1. Przedsiębiorczość filarem rozwoju gospodarek
1.2. Sektor mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
1.3. Miejsca pracy w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce
1.4. Sytuacja finansowa sektora MŚP
1.5. Innowacyjność mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
2. Prawno-administracyjne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości w Polsce
2.1. Ekonomiczna analiza regulacji prawnych przedsiębiorczości (Jarosław Wierzbicki)
2.2. Koncepcja more economic approach w prawie konkurencji - implikacje dla
przedsiębiorcy (Włodzimierz Szpringer)
2.3. Wybór prawa właściwego w biznesie (konkurencja regulacyjna) (Włodzimierz
Szpringer)
2.4. Instytucje otoczenia biznesu a rozwój przedsiębiorczości w Polsce (Jan Klimek)
3. Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości indywidualnej (Dariusz
Turek)
3.1. Czy kultura może warunkować zachowania przedsiębiorcze jednostek?
3.2. Czy jesteśmy prorozwojowi? Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości
indywidualnej w Polsce
3.3. Jaka kultura jest potrzebna dla rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej w Polsce?
4. Społeczno-demograficzne determinanty rozwoju przedsiębiorczości w Polsce
4.1. Przedsiębiorczość indywidualna a cechy społeczno-demograficzne przedsiębiorców
(Hanna Godlewska-Majkowska)
4.2. Zasoby pracy a rozwój przedsiębiorczości w sektorach wysokich technologii (Beata
Żelazko)
4.3. Podejmowanie własnej działalności gospodarczej przez absolwentów szkół
wyższych (Konrad Zawodziński)
5. Przedsiębiorstwa rodzinne wobec sytuacji kryzysowych (Krystyna
Leszczewska, Roman Sobiecki)
5.1. Charakterystyka badań
5.2. Przedsiębiorstwa rodzinne wobec kryzysów - wyniki badań pilotażowych
6. Innowacje a rozwój małych i średnich przedsiębiorstw przedsiębiorstw
6.1. Innowacje jako instrument konkurowania małych i średnich przedsiębiorstw (Krystyna
Poznańska)
6.2. Źródła finansowania działalności innowacyjnej małych i średnich
przedsiębiorstw (Anna Kłopotek)
360 stron, B5, oprawa twarda
msp
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|