wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 111.47 105,90   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DECYZYJNE SYSTEMY ZARZĄDZANIA


PASZKIEWICZ A.

wydawnictwo: DIFIN, 2012, wydanie I

cena netto: 111.47 Twoja cena  105,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Decyzyjne Systemy Zarządzania

Książka jest monografią napisaną przez autorów zajmujących się problematyką zarządzania z punktu widzenia zarówno teorii, jak i praktyki. Celem jej jest przedstawienie w sposób skondensowany rekomendowanych problemów projektowania i zastosowania Decyzyjnych Systemów Zarządzania (DSZ). Dobór prezentowanego materiału podporządkowano kryterium praktycznej użyteczności dla jak najszerszego obszaru zastosowań.

W publikacji omówiono kluczowe zagadnienia w projektowaniu DSZ z punktu widzenia istniejących doświadczeń jak i przewidywanych kierunków rozwoju zastosowań współczesnych metod i narzędzi wspierających procesy podejmowania decyzji. Ta interdyscyplinarna książka składa się z sześciu następujących części: pojęcia, projektowanie i procesy decyzyjne, informacyjne wspomaganie DSZ, narzędzia tego wspomagania, otoczenie DSZ i wreszcie ocenę i doskonalenie DSZ.


Wprowadzenie

I. Pojęcia

1. Decyzyjne systemy zarządzania (DSZ) - pojęcia, modele, procedury

Jerzy Kisielnicki, Ryszard Zach

1.1. Decyzje

1.2. Modele i procesy decyzyjne

1.3. Decyzje menedżerskie

1.4. System zarządzania i jego elementy

Bibliografia

2. Zarządzanie wiedzą w DSZ

Agnieszka Maciocha

2.1. Decyzje

2.2. Rodzaje wiedzy

2.3. Tworzenie wiedzy

Bibliografia

II. Projektowanie i procesy decyzyjne

1. Projektowanie DSZ - budowa i zarządzanie planem projektu

Jan Betta

1.1. Projekty i plany

1.2. Inicjacja projektu

1.3. Planowanie projektu

1.4. Wybrane elementy realizacji i kontroli projektu

Bibliografia

2. Analiza strategiczna otoczenia organizacji dla projektowania DSZ

Grażyna Gierszewska

Bibliografia

3. Dobór członków zespołu projektowego dla DSZ

Jan Betta

3.1. Projekt a ludzie

3.2. Ludzie a lider

3.3. Lider a zespół

3.4. Zespół a opór

3.5. Opór a sukces

Bibliografia

III. Informacyjne wspomaganie DSZ

1. Informacje dla procesów decyzyjnych

Jan Turyna

Wstęp

1.1. Analiza i modelowanie sytuacji decyzyjnych

1.2. Decentralizacja procesów decyzyjnych

1.3. Rola i znaczenie informacji w procesach decyzyjnych

1.4. Cechy jakościowe informacji finansowych w procesach decyzyjnych

1.5. Potrzeby informacyjne menedżerów w procesach decyzyjnych

Pytania do dyskusji

Bibliografia

2. Rachunkowość jako system informacyjny wspomagający procesy decyzyjne w organizacji gospodarczej

Jan Turyna

Wstęp

2.1. Pojęcie i struktura systemu informacyjnego

2.2. Organizacje gospodarcze a ewolucja funkcjonalna i informacyjna rachunkowości

2.3. System informacyjny rachunkowości: ramy koncepcyjne

   2.3.1. Granice systemu

   2.3.2. Wejście systemu

   2.3.3. Wyjście systemu

   2.3.4. Struktury informacji w systemach rachunkowości i ich modelowanie

   2.3.5. Inne elementy modelu

Pytania do dyskusji

Bibliografia

3. Koszty i ich analiza w DSZ

Jan Turyna

3.1. Koszty w organizacjach gospodarczych: podstawowe przekroje klasyfikacyjne

   3.1.1. Koszty dla wyceny produktu i pomiaru wyniku finansowego

   3.1.2. Koszty dla podejmowania decyzji, planowania i kontroli

   3.1.3. Koszty jako narzędzie kontroli

3.2. Analiza kosztów w procesach decyzyjnych

   3.2.1. Analiza ogólna (struktury i dynamiki) kosztów

   3.2.2. Analiza szczegółowa kosztów

Pytania do dyskusji

Bibliografia

IV. Narzędzia wspomagania DSZ

1. Metody ilościowe w zarządzaniu

Beata Pułaska-Turyna, Monika Turyna

Wstęp
1.1. Programowanie liniowe

1.2. Programowanie sieciowe

1.3. Programowanie dynamiczne

1.4. Analiza regresji

1.5. Metody redukcji wymiaru danych oraz dyskryminacyjne

   1.5.1. Analiza składowych głównych

   1.5.2. Analiza dyskryminacyjna

   1.5.3. Analiza skupień

1.6. Gry z naturą

   1.6.1. Reguły decyzyjne w warunkach niepewności

   1.6.2. Minimalizacja skutków błędnych decyzji

Bibliografia

2. Rachunek kosztów działań i procesów . geneza, modele, wsparcie informatyczne

Jolanta Rutkowska, Daria Świderska-Rak

2.1. Ewolucja modeli rachunku kosztów i wyników

2.2. Model rachunku kosztów działań i rachunku kosztów procesów

   2.2.1. Rachunek kosztów działań

   2.2.2. Rachunek kosztów procesów

   2.2.3. Porównanie metody ABC i RKP

2.3. Przykład kalkulacji kosztów

   2.3.1. Kalkulacja kosztów jednostkowych produktów według koncepcji rachunku kosztów działań ABC

   2.3.2. Kalkulacja kosztów jednostkowych produktów według koncepcji rachunku kosztów procesów RKP

2.4. Narzędzia informatyczne wspierające rachunek kosztów działań i procesów

Bibliografia

3. Narzędzia informatyczne . Business Intelligence, czyli BI

Anna Maria Misiak

Wstęp

Bibliografia

4. Controlling jako narzędzie wspomagania DSZ

Katarzyna Trzpioła
 

Bibliografia

5. Benchmarking we wspomaganiu DSZ

Beata Zyznarska-Dworczak

Wstęp

5.1. Pojęcie benchmarkingu

5.2. Etapy benchmarkingu, jego klasyfikacja i źródła wykorzystywanych informacji

5.3. Atrybuty benchmarkingu i jego praktyczne wykorzystanie

5.4. Wykorzystanie benchmarkingu w doskonaleniu Decyzyjnych Systemów Zarządzania

Pytania do dyskusji

Bibliografia

V. Otoczenie DSZ

1. Makrootoczenie DSZ

Grażyna Gierszewska

1.1. Zdefiniowanie otoczenia organizacji

1.2. Składniki makrootoczenia

Bibliografia

2. Otoczenie konkurencyjne DSZ

Grażyna Gierszewska

2.1. Model konkurencji M.E. Portera

2.2. Bariery wejścia i wyjścia z sektora

2.3. Relacje sektor a jego odbiorcy

2.4. Relacje sektor a jego dostawcy

2.5. Substytuty

2.6. Grupy strategiczne

Bibliografia

3. Otoczenie organizacji - rynek

Sylwia Filipek-Wojciechowska

3.1. Orientacja marketingowa przedsiębiorstw

3.2. Budowanie zadowolenia klienta, wartości i przywiązania

3.3. System informacji marketingowej

Pytania, zagadnienia

Bibliografia

VI. Ocena i doskonalenie DSZ

1. Konflikty w realizacji DSZ i metody ich rozwiązywania

Ryszard Zach

1.1. Konflikty interpersonalne

   1.1.1. Zachowanie się człowieka w sytuacji świadomego konfliktu interpersonalnego

   1.1.2. Zachowanie człowieka w sytuacji nieświadomego konfliktu wewnętrznego

1.2. Zachowanie jednostki w sytuacji konfliktu interpersonalnego

   1.2.1. Temperament a sposób rozwiązywania konfliktów

   1.2.2. Cechy osobowościowe a sposób rozwiązywania konfliktów

   1.2.3. Postawy a rozwiązywanie konfliktów

1.3. Zarządzanie konfliktem

Bibliografia

2. Systemy e-learningowe w szkoleniu kadr projektantów i użytkowników DSZ

Olga Sobolewska

Wstęp

2.1. Systemy e-nauczania

2.2. E-edukacja w szkoleniu kadry kierowniczej

2.3. E-edukacja w podejmowaniu decyzji

2.4. Case study

Bibliografia

3. Reengineering w usprawnieniu i doskonaleniu DSZ

Jerzy Kisielnicki

3.1. O reengineeringu jako metodzie doskonalenia DSZ

3.2. Geneza metody - reengineering a kazein jako dwie metody usprawnienia funkcjonowania DSZ

3.3. Twórcy i pojęcie reengineeringu

3.4. Procedura postępowania w reengineeringu

Bibliografia

Liczba stron/format: 544/B5 Okładka: miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022