wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MALI TYRANI KSZTAŁTOWANIE DOJRZAŁOŚCI PSYCHICZNEJ I EMOCJONALNEJ


WINTERHOFF M. / U DZIECI I MŁODZIEŻY

wydawnictwo: SENSUS, 2010, wydanie I

cena netto: 28.65 Twoja cena  27,22 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Mali tyrani

Kształtowanie dojrzałości psychichicznej i emocjonalnej u dzieci i młodzieży


  • Emocjonalne wykorzystywanie dzieci
  • Rodzaje zaburzeń w relacji rodzic-dziecko: przymusowe partnerstwo, podporządkowanie rodzica, toksyczna symbioza
  • Regularny trening funkcji psychicznych
  • Prawidłowe postępowanie z dzieckiem i właściwy rozwój emocjonalny

 

Rozwydrzony kilkulatek, dezorganizujący każde zajęcia. Dziesięcioletni mądrala, w którego słowniku na próżno szukać słów "szacunek", "posłuszeństwo", " uprzejmość". Siedemnastolatek, znikający w swoim pokoju na całe tygodnie. Wreszcie dwudziestoletni człowiek, niezdolny do podjęcia pracy -- oto nasze dzieci. Te, które ze zgrozą i przerażeniem oglądamy w "Superniani". Te, które później sięgają po narkotyki czy broń albo popełniają samobójstwa. Te, które dokonują w szkołach aktów przemocy lub odcinają się od wszystkich i wszystkiego. Myślisz, że to nie dotyczy Twojej pociechy? Matki i ojcowie tych małych tyranów też żyli w takim przeświadczeniu!

Ta książka to apel do świata dorosłych -- rodziców, dziadków, pedagogów, terapeutów, nauczycieli. Próba zwrócenia uwagi na problem braku dojrzałości psychicznej u dzieci i młodzieży. Problem, któremu winne jest niewłaściwe wychowanie, nieprawidłowości w procesach społecznych oraz prywatne problemy dorosłych.

W swojej tyleż zaskakującej, co budzącej przerażenie analizie Michael Winterhoff szczegółowo opisuje sposoby emocjonalnego wykorzystywania naszych dzieci, ilustrując je licznymi przykładami, które pozwalają jeszcze lepiej zrozumieć mechanizmy tego zjawiska.

  • Brak postawy ograniczającej i korygującej u rodziców.
  • Uniemożliwianie normalnego przebiegu procesu dojrzewania psychicznego.
  • Dyscyplinowanie za pomocą surowych metod wychowawczych, opierających się na strategii "zero tolerancji".
  • Przejmowanie inicjatywy przez szkoły.
  • Zaburzenia relacji rodzinnych: partnerstwo, czyli przymusowe wyzwalanie dziecka ze stanu podporządkowania; projekcja, czyli rodzice podporządkowani dziecku; symbioza, czyli kiedy psychika rodzica i dziecka łączą się w jedną całość.
  • Przemoc wobec maluchów.
  • Przypadek japońskich hikikomori.

Spis treści:

Wstęp do polskiego wydania (9)

Rozdział 1. Pomiędzy "supernianią" a grożącą katastrofą wychowawczą - czyli kiedy dziecko staje się małym despotą (11)

  • Przypadek pierwszy: Niklas i całkiem zwyczajny dzień w szkole podstawowej (18)

Rozdział 2. Co się dzieje z naszymi dziećmi - czyli o muffinach i nieodrobionych lekcjach (23)

  • Władza w ręce dzieci! Władza w ręce dzieci? (26)
  • Sara (28)
  • O tym, jak prawidłowo postępować z dzieckiem i jak powinien przebiegać jego rozwój (29)
  • Obrazy świata, czyli świat oczami dziecka (31)
  • Klaudia (37)
  • To nie jest przypadek odosobniony (41)
  • Imperium kontratakuje (45)
  • Od zdrowia do patologii, czyli dlaczego prowadzone aktualnie debaty opierają się na fałszywych założeniach (50)
  • Wywiad z pedagogiem - czyli jak nauczyciele postrzegają dzisiejszą szkołę (53)
  • Filip (57)
  • Kilka studiów przypadków z mojej praktyki lekarskiej (60)

Rozdział 3. Dlaczego psychika ma tak duże znaczenie (63)

  • Przykłady zdrowej psychiki (67)
  • Trening czyni mistrza - czyli dlaczego funkcje psychiczne można wykształcić jedynie poprzez regularne ćwiczenia (69)
  • Adrian - studium przypadku (72)

Rozdział 4. Stopniowy upadek, czyli od wychowywania intuicyjnego do symbiozy (75)

  • Szkoły przejmują inicjatywę (76)
  • Co to oznacza dla obrazu rodzica (77)
  • Tradycyjne wychowanie, czyli o znaczeniu ludzkiej intuicji (78)
  • Scena z życia nauczycielki - studium przypadku (81)

Rozdział 5. Pierwszy rodzaj zaburzeń relacji: partnerstwo, czyli przymusowe wyzwalanie dziecka ze stanu podporządkowania (83)

  • Oferta wychodzi naprzeciw potrzebom dziecka, czyli zasada partnerstwa w przedszkolach (86)
  • Nie mają państwo czegoś łatwiejszego? Szkolne koncepcje relacji partnerskich (94)
  • Nauczyciel szkoły podstawowej o Martinie, który nie chce usłyszeć - studium przypadku (99)

Rozdział 6. Drugi rodzaj zaburzeń relacji: projekcja, czyli rodzice podporządkowani dziecku (101)

  • Dziecko jako kryterium tego, czy jestem wystarczająco dobry (104)
  • Dziecko jest po to, abym czuł się kochany (105)
  • Niechże państwo ustąpią dziecku! Nacisk wywierany przez otoczenie pozarodzinne (111)
  • Dziadkowie są po to, by rozpieszczać - nacisk wywierany przez własną rodzinę (114)
  • Sven i zestaw małego chemika - studium przypadku (116)

Rozdział 7. Trzeci rodzaj zaburzeń relacji: symbioza, czyli kiedy psychika rodzica i dziecka łączą się w jedną całość (119)

  • "Komórka człowieka" (121)
  • Marcel (123)
  • Jak w procesie symbiozy dziecko staje się częścią dorosłego (124)
  • Przetwarzanie dziecięcych impulsów jako bodźców własnych (126)
  • Dziecko nie robi niczego specjalnie (128)
  • Odruchowa reakcja dorosłego na dziecko - czyli jak symbioza może prowadzić do przemocy wobec dzieci (129)
  • Wpływ relacji symbiotycznej na rozwój psychiczny dziecka (131)
  • Na drodze do kraju, który nienawidzi własnych dzieci (134)
  • Nauczyciel pod wirtualnym pręgierzem - zjawisko cyberprzemocy (141)
  • Dygresja: spojrzenie w przyszłość - przypadek japońskich hikikomori (143)
  • Studia przypadków (146)

Rozdział 8. Chore społeczeństwo (149)
Rozdział 9. Dokąd powinniśmy zmierzać, czyli: przywrócić zdolność tworzenia relacji - zobaczyć w dziecku na powrót dziecko (161)

  • Przedszkole i szkoła podstawowa, czyli pilna potrzeba zmian (164)
  • Nowa rola dziadków (167)
  • Podstawowy warunek zmian: najpierw uświadomienie, potem próba rozwiązania problemu (168)

173 strony, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022